Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svobodně

17. 11. 2018
15
16
932
Autor
Marcela.K.

Nebo dítě narodilo se nám... (Iz 9.6)

17.listopadu 1989 jsem byla v osmém měsíci těhotenství. Čekala jsem své třetí dítě.

 

Byla jsem tehdy dost zkušená matka. Uměla jsem rozdělit tři banány mezi dva kluky.

Uměla jsem ušít ze zbytků látek prodávaných za pár korun zimní kombinézu. Dokonce jsme od trafikantky sehnala skvělou Burdu se střihem, který padl. Sice mě stála o trochu víc, ale zase jsem si předplácela naději, že příští vydání opět „seženu“.

 

Seděla jsem ten konec roku před televizí a hltala zprávy.

Nikdo ode mne tehdy neočekával perfektní přípravu vánočního cukroví a dokonce mi mé břicho pomáhalo ve vánočních frontách. Vždycky se nějaká dobrá duše z řady ozvala : „Mladá paní, nečekejte. Běžte dopředu.“

Jo, advent a břicho…to je radost čekat!

 

Čekala jsem s napětím.

Brečela jsem u televize, když Marta zpívala Modlitbu.

Brečela jsem, když národ cinkal klíčema...

Nemohla jsem ani uvěřit tomu, kolik lidí zná Otčenáš, když se modlili společně s knězem Malým tu velkou, nádhernou modlitbu křesťanů na Letenské pláni.

 

Dceři se na svět moc nechtělo a o šestnáct dnů si prodloužila pobyt v teple u mámy.

Když jsem po týdenním pobytu odjížděla z porodnice s tím, že mi  primář říkal: „Ještě máš čas. Přijeď za týden, jen nejezdi ve středu, to mám schůzi Občanského fóra…“ Smála jsem se.

Byla jsem šťastná, že moje děti už nezažijí to co já.

 

Nikdy je nevrátí soudružka učitelka zpátky ke vchodu, když ji při příchodu do školy pozdraví: „Dobrý den.“ Nebude od nich vyžadovat  místo pozdravu, který je doma  naučíme, povinné, školní: „Čest práci!“

 

Nikdy se nedočkají toho, že by jim ve škole ředitelka sdělila, že je na pedagogickou školu nemůže přijmout, protože by měly špatný vliv na děti (v mateřské školce), protože vyznávají křesťanské zásady života.

 

Když se naše malá konečně narodila(4,5 kg, 53 cm), nebyla to středa.

 

Narodila se ve svobodném roce, v lednu 1990.

 

V první třídě, při divadelním vánočním představení, přiběhla na jeviště jako andílek s bílými křídly a hvězdou na čele, aby všem lidem zvěstovala tu báječnou novinu: „Dnes se vám narodil Spasitel. Toto vám bude znamením: Naleznete děťátko v plenkách položené do jeslí…Sláva na výsostech Bohu, a na zemi pokoj, lidem dobrá vůle…“

 

Tedy ne pokoj lidem dobré vůle, ale dobrá vůle lidem.

Všem lidem dobrá vůle, na zemi pokoj.

Vzdát Bohu čest znamená zůstat věrný tiché a nezištné lásce.

 


 


 


 


16 názorů

Pěkný příběh. Silné i vtipné momenty.


zvedavec
14. 02. 2019
Dát tip

Nádherné, hrejivé

Vnímam propagáciu dobrej vôle.


Marcela.K.
19. 12. 2018
Dát tip

Víš co, ten tip si zase vem. Jestli to dokážeš. Kvůli tomu jsem to fakt nekomentovala...ach jo.


Marcela.K.
19. 12. 2018
Dát tip

Jo, před deseti lety ti to tak "nevadilo"...tipoval jsi to.A pak, že se lidi nemění...


Lakrov
19. 12. 2018
Dát tip

Až do příchodu té "propagace křesťanství", která z toho září v závěru,  se mi to dost líbilo.  


8hanka
29. 11. 2018
Dát tip

i ja na ten čas spomínam ako na niečo jedinečné, čo sa už nezopakuje, mala som malých synov - 3 a 5 ročného, vozila som ich na námestia na sánkach, všade okolo úžasná energia, ústretovosť, ohľaduplnosť...som rada, že sme boli súčasťou, aj keď mi je smutno, že z toho takmer nič neozstalo...


Markel
24. 11. 2018
Dát tip

líbí *


Marcela.K.
22. 11. 2018
Dát tip

Když ale v Bibli je to takle. Takto přece nemůžu :-)

Jinak dík za zastavení.

....

4,5kg a 53 cm - jo Yane, to že byla fakt přenášená, i když víc to dokazovaly nehtíky ;-) protože její bráchové byli taky kousci:-)

 


Whitesnake
22. 11. 2018
Dát tip

marcíku, moc prosím v perexu "neboť", díky!

Jinák nádhera


Yan73
21. 11. 2018
Dát tip

Líbí (4,5 kg dobrej kus)

Ahoj Y.


Gora
21. 11. 2018
Dát tip

Jo, advent a břicho…to je radost čekat! - vtipné:-)


Lerak12
17. 11. 2018
Dát tip

Křesťanské "vyznání" s pararelní úvahou. Svoboda je nejcenější s nabitých hodnot. Dobrá připomínka. 


Čudla
17. 11. 2018
Dát tip

Krásné. /*


Kočkodan
17. 11. 2018
Dát tip
Je dobře, že to před 29 lety přišlo. Já si tenkrát přišel na Václavské náměstí také zazvonit. Ať je stále víc lidí dobré vůle, tím bude ubývat volů. ;-)

K3
17. 11. 2018
Dát tip

Přidávám se k Dianě. Bezva napsané.


Diana
17. 11. 2018
Dát tip
Amen! Prožívala jsem to to tehdy velice podobně, až na to dítě. Napsala jsi to krásně, vnímám tu vzpomínku jako nadpozemskou hřejivou zář.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru