Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mlčení kruťátek

22. 11. 2018
12
8
843
Autor
Lyryk

mlčení kruťátek

 

krutě mlčeli čtenáři svatí

tak jako moje máti

když jsem ji informoval o svém bás nictví

 

spal jsem popsaný básněmi

byly to noviny o hvězdách

když vyschnul bezdomovcův bar

 

a žízeň pokračovala vše na co jsem myslet měl

a nemyslel

a teď se vpíjí krev toho vnitřního souboje

 

do trvalé vnitřní brány

báseň pohltila báseň

nezbylo z ní ani slovo

 

kanibalsky se olízla

vítězná skladba smyslu

tak mnohoznačná ve svém jedinečném číslu

 


8 názorů

Rajmund
09. 02. 2019
Dát tip

Hodil jsi do placu svoji bystu a prováděl s ní alotria.

(když sem čet starýho Rendla, řekl jsem:,,hovno"..)


Musaši
26. 11. 2018
Dát tip

Většinou jsem ukecaný jako Švejk , ale když si dnes čtu , co je aktuálně na seznamu děl , spíše jen mlčím nebo jen zlehka mňouknu jako krut´átko.

Líbí se mi druhá a třetí sloka . Čtvrtá a pátá sloka mi naopak připomenuly jednu z mých tvůrčích metod. Některé své básně velmi dlouho cizeluji , přičemž jejich podstata zůstává stejná , jindy ale třeba starší báseň rekonstruuji tak , že nová báseň začíná požírat tu starou jako larva lumka motýlí housenku , takže z housenky nakonec nevyletí motýl ale lumek .Takovéto "chiméry" někdy ale mívají úspěch . Nevím ovšem , jestli by mohl nový styl psaní takto postupně vytlačit starý styl psaní , jestli by se ve starém básníkovi mohl uhnízdit básník nový , který by ho vyžral zevnitř a nahradil . Myslíš , že by to bylo možné ? Tip.

 

Rendle ,

a ty si myslíš , že dnes vůbec existuje nějaký básník , který by nepsal hlavně kvůli svým nezpracovaným komplexům ?(Jung by řekl kvůli "stínu".) Hrdina , který "dospěje" si obuje papuče a lehne si na pec .Dnes se hrdinové přestěhovali do literatury fantasy a do komiksů. Být hrdinou už není in - vždyt´- co by na to řekly feministky ?

 


Norsko 1
24. 11. 2018
Dát tip

Nejlepší je název a konec, ten jde úplně mimo mě. Kdoví, jestli jde


Marcela.K.
23. 11. 2018
Dát tip

Někdy je lepší mlečet ;-)


Kočkodan
22. 11. 2018
Dát tip
Můj největší verš favorit (název mimo soutěž) je „spal jsem popsaný básněmi“

Gora
22. 11. 2018
Dát tip

Originální kruťátka místo jehňátek:-) - známe je všichni, to mlčení, je jiné než mlčení maminek...jejichž víra v nás je neochvějná, vědí, že nejsme bás  níci, ale snící :-)

Hraješ si s protiklady, vyhledáváš nové významy a novotvary...lyrika je ti vlastní:-)

Ráda jsem četla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru