Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nezbytná samota

26. 11. 2018
17
15
964
Autor
agáta5

V evropský postavili lešení
k jednomu ze skleněných domů
skoro jak hliníkový kostlivec
přebírá důstojnost pekla 
do výšky asi tak… nevím… lidi jsou mravenci
vzájemných dotyků tudy i tam
s foťákem 
o kus dál strouhají hruštičky do smůtý 
s datlemi?  Nesem se ve vlastním potichu
do kopce troufalou ulicí
lidi jsou mravenci
s baťohy na zádech


   
a venku pod domem paní jak od trošky
bezvlasá
do země vtlačuje hortensii
na rukách listopad
co se tak divoce prokašlal k velrybě ve tvém uchu

 

 

na skříni dozrává pecen sýra
ten co ho zahříval
povlává u stropu
a ty si čteš
s patami přes pelest přenášíš písmena do čaje
pak si to vypiju!

A něčí křest probudil ospalý hrníčky
teď skřípou v ohrádce nad hlavou
Ještě si hovíme v plastických kolech
vzájemně kroužíme myšlenky do střepů
fosilie   
 

o kousek dál  
překročí postavu poezie
                a vzlétne k evropský
do oken kostlivců


máváš mi

 

z chodníku stékají divoženky
plním jimi ostrov nezbytný samoty

                                  a zrovna mží
 


15 názorů

Yan73
02. 12. 2018
Dát tip

Jsem si dnes na Tebe vzpomněl, jel jsem po dlouhý době metrem a na Hradčanský jsem na povrchu viděl výstupní tubusy a připadaly mi vážně jako velryby.


Yan73
30. 11. 2018
Dát tip

Agáto,

děkuji za komplexní vysvětlení:) Líbilo se mi to ale, i když jsem tomu nerozuměl.

Pokud jde o Yana73apůl, založil jsem ho, protože Yan73 cca 10 dnů měl poruchy (nešli mi vkládat díla do ddoporučených). Teď to zdá se funguje.

Pokud Yan73 bude fungovat, tak Yana73apůl zahubím.V opačném případě vtrhne do arény nový bojovník, ale tak, aby kontiunuita byla zřejmá.

Bude advent! Ahoj Y.

 

 

 

 

 


lastgasp
29. 11. 2018
Dát tip

Mám na zádech batoh plný spokojenosti. Začalo mžít.


agáta5
28. 11. 2018
Dát tip

.. i já mám otázku... jak jsi dostal do nicku  yan73apůl?? to by mě tedy zajímalo... bych napsala  dneska agátateďnastydlá :))))))


agáta5
28. 11. 2018
Dát tip

paní od Trošky.. taková stará shrbená paní - po ránu sází před panelákem kytku, co jí už doma dokvetla.. z balkónu jsem koukala, že nemá na půlce hlavy vlasy.. taková figurka zvláštní :) - kouřila jsem svoji první cigaretu dne a sledovala pražský dění...

když se dělá sýr, musí se nejdřív správně zahřívat... a tak ten, co ho zahříval někde, kdysi  jako by poletuje ještě vzduchem.. přítomnost tvořitele... ani ten pecen tam dávno není - jen regály od sýrů, které jsou straaašně pěkný - historický  a já tam prostě ty ssýry furt vidím :)

velryba v uchu? to je zastávka metra, kde bydlí kvíčala -  vypadá jako velryba...

mé představy dané do básně - byly jsme s kvíčalou na čtení aššurballita a zlý ženy Yvony alias Pána Pandy :)

 

už jsi chytřejší?  :)))))


Yan73
28. 11. 2018
Dát tip

Váhám u paní od Trošky. Nevím kdo je ten, co zahřívá pecen sýra, a co jsou velryby v uchu.

A líbí se mi to, ahoj Y.

 

 

 

 

 

 


Pěkně ses na to podívala. :-) /T


Čudla
26. 11. 2018
Dát tip

Líbí moc. /*


Lerak12
26. 11. 2018
Dát tip

No co Ti mám povídat, Agáto? Jedna Báááseň! Jsem z Tebe paf. Ty metafory a ten čeřen v hlavě . Samé zlaté rybky...


agáta5
26. 11. 2018
Dát tip

KK, jsem potěšena :)


Jana, svet cez tvoje zrkadlo som si čítal s potešením. Hlavne kvôli tej pridanej hodnote.


agáta5
26. 11. 2018
Dát tip

kví   :) dopis? hm.. no tak jo    vyzdravím se, ale netuším kdy :)

děkuju goro,kočko za čtení  a jdu krásně mžít...


Kočkodan
26. 11. 2018
Dát tip
Kdyby si u tebe nekterí pánové zuly boty a svlékli ponozky, také budes mít mozná pocit, ze v místnosti zraje pecen sýra. ;-)

Gora
26. 11. 2018
Dát tip

Bavilo mne...až k samému - divoženkovému - závěru...krásně ti mží :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru