Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SUPER KOMUNIKACE

01. 12. 2018
21
25
1025
Autor
srozumeni
Přišel jsi za mnou do obýváku. Už se zvedám a jdu s tebou pátrat po tvém, zatím nevyřčeném, přání. ,,Man rinka, man inka'' - voláš cestou do kuchyně. ,,Mandarinka"? - ptám se nejistě. A hlavně nevěřícně, protože mandarinky nejíš. Ale třeba ses na Domově naučil..., pomyslela jsem si. Táhneš mě ke kuchyňské lince a voláš: ,,Mistička mistička". Vždycky máš pocit, že musíš své přání říct dvakrát. Nevím, jestli jen z obavy, že nebude vyslyšeno a nebo jsi snad naivně myslíš, že toho tím pádem dostaneš víc..... Vyndavám mističku, oloupu mandarinku a jednotlivé měsíčky do ní dám. Podávám ti je a už vidím, že to není ono. Ale stal se malý zázrak. Nerozčílil ses! Zadíval ses do skříňky a řekl jsi: ,,Hrneček, hrneček." ,,Chceš šťávu z mandarinek vymačkat do hrnečku?" - pochopila jsem to snad správně. Nečekala jsem na odpověď a konala jsem. Z tvého trpělivého čekání a úsměvu bylo patrné, že jsem se trefila.. Vypil jsi šťávu a odešel do svého pokoje. Vypadal jsi spokojeně. Nevím, jestli z toho, že jsi dosáhl svého a nebo z toho, že jsem ti docela snadno porozuměla. Ale můj pocit z tak velké komunikace byl nepopsatelný. Banalita? Kdepak. Vzácný moment souznění s mým autistickým synem.

25 názorů

srozumeni
04. 01. 2019
Dát tip
Lakrove, děkuji. Máš pravdu, nějak nebylo co psát. To je vždycky v takových vlnách....

Lakrov
03. 01. 2019
Dát tip

Jen se mi to zdá, nebo ses, autorko, na nějaký čas odmlčela  (důvod by každý chápal),  aby ses mohla v plné síle vrátit ke sdělování oné tak těžko sdělovatelné  skutečnosti?  Tip.  


srozumeni
04. 12. 2018
Dát tip
Movsare děkuji za zastavení. Dodolo, moc hezky jsi to napsala.Děkuji. Yan73 děkuji. bixley také děkuji. Opravila jsem a alespoň jsem zjistila, jak moc často se to slovo opakuje, což není dobré, ale už to tak nechám.... Dagmaram, vítej a děkuji.

Dagmaram
03. 12. 2018
Dát tip
Moc pěkně napsané

bixley
03. 12. 2018
Dát tip

Citlivé téma citlivě podané. Máš můj velký obdiv. T.

Jen si prosím oprav si na jsi.


Yan73
03. 12. 2018
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


Dodola
02. 12. 2018
Dát tip

Z takových příběhů se člověk naučí vážit si každé "banality". Souznění ve vztazích obecně bereme jako samozřejmost. Přitom jsou to naše největší cennosti.


Movsar
02. 12. 2018
Dát tip

citlivě napsáno. hezký text. t


srozumeni
02. 12. 2018
Dát tip
Ysslandio, děkuji za krásný koment. Hezkou neděli.

ysslandia
02. 12. 2018
Dát tip

čo povedať ? Momenty a emócie,ktoré človek zažije a dokáže ich pretaviť aj do písanej podoby, tak prirodzene a jednoducho, majú svoje čaro.


srozumeni
02. 12. 2018
Dát tip
Petře, Diano, K3, Evženie, 8hanko, moc vám děkuji a přeji hezkou neděli.

8hanka
01. 12. 2018
Dát tip

*****


I malý krůček je velký pokrok. Máš můj obdiv. :-) /T


K3
01. 12. 2018
Dát tip

Velmi citlivé téma, velmi citlivě a poeticky podané. Přeji vám co nejvíc takového vzájemného porozumění.


Diana
01. 12. 2018
Dát tip

Jsi můj velký vzor! Učím se od tebe! ***


Petr333
01. 12. 2018
Dát tip

Jsem rád, že jsi zase vložila nějaký příběh. Posílám tip.


srozumeni
01. 12. 2018
Dát tip
Moc vám všem děkuji, že jste tu byli, přečetli, zapsali poznámečku a nebo přímo pochvalu a porozuměli jste mi. Goro, potěšilo, nebo spíš někdy překvapí. My už v jeho 27 letech žádné velké pokroky neočekáváme. A jak to vidím u svých svěřenců v práci, tak jejich schopnosti po třicítce už naopak trošilinku upadají a je těžké je udržovat v tom, aby jejich nabyté schopnosti a dovednosti vydržely co nejdéle. Gabi, Ty asi víš nejlíp.... Luboši, původně jsem tam chtěla něco o té relativitě napsat, jako, aby to bylo víc srozumitelné pro čtenáře méně znalé problematiky autismu, ale nějak se mi to nedařilo. A tys to nakonec vystihl za mne.

Kočkodan
01. 12. 2018
Dát tip
Alberte promiň, ale kam se hrabeš se svými teoriemi na Jiřčin praktický důkaz relativity. A nad sebou jsem nenašel jediný komentář, se kterým bych nesouhlasil. ;-)

vesuvanka
01. 12. 2018
Dát tip

 Pěkně napsané, obdivuji Tvoji nesmírnou obětavost a trpělivost, a přeji Ti hodně dalších úspěchů a souznění. TIP


vzácny moment, nepopsatelný pocit si popsala, pre ma dostatočne*


Gora
01. 12. 2018
Dát tip

I malý pokrok u syna jistě potěšil :-)


Lerak12
01. 12. 2018
Dát tip

I trpělivost je ingrediencí mateřské lásky. Mám úctu a obdiv k obdobným údělům rodičů. Miniaturka, která jistě oslovila.


Čudla
01. 12. 2018
Dát tip

Obdivuji Tvou trpělivost a lásku. /*


revírník
01. 12. 2018
Dát tip

Když to tak podáš, umím si to docela dobře představit. Tu radost z úspěchu, když je stále tak vzácný. Moc ti to přeju. A další a další porozumění.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru