Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tales of the Future 2

03. 12. 2018
17
19
1700
Autor
dark matters
 
 
pred niekoľkými rokmi sme si vymysleli 
vlastné zviera, kríženca
leva a krokodíla
na detailoch však nezáleží
v tom čase 
bol pre naše účely ideálny
a podobné riešenie môžeme
rozhodne odporučiť aj ostatným
podmienkou však je
prísť s vlastným, originálnym vkladom
dnes už v tej oblasti nepodnikáme
vôbec nám na nej nezáleží
občas však cítime nostalgiu
a myslíme na kosti,
ktoré trčia zo zeme kdesi 
uprostred juhoafrickej republiky
 
 
 
 
 
 
 

19 názorů

Musaši
06. 12. 2018
Dát tip

Mám to chápat tak , že ted´ už jste na sebe hodní ? Pokud ano - tip a hezké vánoce .


:-))

Rick Tolchard, student paleontologie, je rovněž nadšen. Ví, že se ocitl tváří v tvář neuvěřitelnému předkovi rodiny krokodýlů, kteří dnes žijí v mrtvých ramenech afrických řek."Před 250 až 200 miliony let byla tato zvířata dominantními masožravci. Byli nalezeni po celém světě, ne však v Jihoafrické republice," říká."Někteří se museli, jak si představuji, podobat kříženci mezi krokodýlem a lvem. Velký čtvernožec s masivními čelistmi. Ten, kterého jsme objevili, chodil po dvou nohou a musel vypadat spíše jako dinosaurus," uvádí Tolchard.

V posledních letech se Jihoafrická republika prosadila jako oblíbený terén pro lovce dinosaurů.

Jen hodinu cesty od farmy Heelbo odhalili Jonah Choiniere a jeho tým zkameněliny dalšího druhu dinosaura, dosud rovněž neznámého, z doby před 200 miliony let.

Tento býložravý kolos o 12 tunách a výšce čtyř metrů obrátil vzhůru nohama genealogický strom vyhynulých monster. Mohl být dobře prvním z obrů, bratrancem sauropodů vážících 60 tun, kteří vládli na Zemi o 100 milionů let později a zcela nedávno zajistili úspěch Jurského parku Stevena Spielberga. Podle expertů je jih afrického kontinentu ideálním místem pro studium přechodu mezi triasem a jurou, kdy masově vyhynuly některé druhy, jak se to ostatně ve vývoji naší planety dělo."Více než dvě třetiny Jihoafrické republiky skrývají zkameněliny. Málo tady prší, a tak některé regiony podléhají rychle erozi a zkameněliny snadno vystupují na povrch," vysvětluje Jonah Choiniere.

"Pokaždé, když tu kopeme, máme dobrou naději, že narazíme na něco nového. Je to země dinosaurů. Moji studenti i já budeme mít stále co odhalovat," dodává.


Prosecký
04. 12. 2018
Dát tip

Proč jsi použil jako lokaci Republiku Jižní Afrika?


Prosecky: teba zaujima. a to je to to o co ide....


Yan73
04. 12. 2018
Dát tip

Přečet jsem si i Tales of the future 1, přičemž jsem viděl cca před měsícem Blade runner 2, na který odkazuje Tvé první dílo. Byl jsem ale unavený, tak jsem usnul v půlce, nicméně jsem pochytil, že  tam byla firma, která vyráběla umělý lidi.

Tak mi to přijde jako podobná variace.

Přemýšlel jsem (možná blbě) a líbilo se mi to. Ahoj Y.


Prosecký
04. 12. 2018
Dát tip

Tak máš pravdu. Ale doopravdy mi vadí, že se o osud bílých farmářů nikdo nezajímá. To by se za Rakouska nestalo.


atkij
04. 12. 2018
Dát tip
Ano, není zvíře jako zvíře.Text funguje opravdu zajímavê, stručná črta pro čtenáře, jenž si obsah a paralelní linky doplní sám. Jistê, proč ne. Odcházím s nastolenými otázkami, takže vcelku spokojená. A stejně tak by bylo zajímavé podívat se Tvým pohledem pod povrch. Materiálu dostatek, skvělý námět i pro úvahu.

Prosecký: budem to asi brať ako vtip. síce nie až tak vydarený, ale taký, ako že si si dal nejakú minimálnu námahu.

 


Prosecký
04. 12. 2018
Dát tip

Zabili ho černoši?

Také mě mrzí, že se nikdo nezajímá o osud bílých farmářů Jižíní Africe. To když hladoví nějací lenošní černoši v Biaffře, to je panečku čóro móro. 


Lerak12
03. 12. 2018
Dát tip

Souzním s námětem i provedením.


ysslandia
03. 12. 2018
Dát tip

Malá plocha, široký záber.Len Závidieť,


e.eucrow
03. 12. 2018
Dát tip
rozhodne zaujalo. s prehladom napisane. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru