Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsou to ještě vánoce?

04. 12. 2018
8
16
1460
Autor
bixley

Informace o tom, kolik miliard utratili Češi během Black Friday za vánoční dárky i o tom, kolik Čechů se ročně kvůli vánočním svátkům zadluží, jsou alarmující. O tom, kolik utratíme za hektolitry alkoholu a tuny jídla, ani nemluvě.

Lidé si dnes nadělují televize, počítače, koberce... A poslední den před Štědrým dnem vykoupí úplně všechno. Podle hesla "když nenakupuju, neexistuju". A z obchdu zmizí i poslední plyšák.

Když si vzpomenu na své dětství, dostávala jsem knížku, gramodesku, voňavku. Od babičky v obálce stokorunu: "Kup si, co se ti líbí." Od maminky ručně pletený svetr. Pamatuju si, že jednou maminka nestačila svetr bratrovi k vánocům doplést, tak mu pod stromeček zabalila jen přední díl s cedulkou "záloha na svetr". Všichni jsme se tomu smáli.

Svému příteli letos koupím novou fototašku. Neustálé zašívání té staré už totiž není účinné. Určitě bude mít radost, protože pochopí, že na něj myslím.

Právě o tom vánoce jsou. Aby se rodina sešla, sdílela vzájemnost, radost. Vždyť i to, že jsme zdraví a můžeme si užívat svých blízkých, je vlastně dárek. 

A tak si na vánoce nadělme lásku, ne peníze. Budeme šťastnější. 


16 názorů

bixley
17. 03. 2021
Dát tip

Dík.


Jamardi
17. 03. 2021
Dát tip

To je pravda.


Gora
05. 12. 2018
Dát tip

Aha, kouknu...


K3
05. 12. 2018
Dát tip

To je jedna sloka textu  písničky "Vandr." Je na P:).


Gora
05. 12. 2018
Dát tip

Karle, hezky jsi to složil...dnes jen napsat propiskou pár vět je pro mnohé nadlidský úkol:-)


bixley
05. 12. 2018
Dát tip

Karle, moc hezká báseň, se kterou vřle souhlasím. :-))


K3
05. 12. 2018
Dát tip

Ne, nejsou. Dávno ne. Čím větší dary, tím je to horší. Obálky s pěnězi pověšené na stromečku? Je mi z toho špatně od žaludku.

Představoval bych si to asi takhle:

                                        Nebereme mobily

                                        no to by tak hrálo

                                        radši budem k sobě aspoň trochu zdvořilí

                                        někdy stačí málo

                                        někdy stačí tužkou

                                        napsat jen pár hezkejch vět

                                        a uděláš radost komu chceš a hned:).


bixley
04. 12. 2018
Dát tip

Tak to ráda slyším. Totiž čtu... :-)


Moji blízcí se budou radovat z mých výrobků. Ne teda všichni, ale někteří mají to potěšení. Také vánoční přání jsou jiná, prostě je nakreslím. Hodně blízkých přátel má už slušné galerie.  Nepůjčujeme si na to. :-) /T


bixley
04. 12. 2018
Dát tip

Díky. :-)


srozumeni
04. 12. 2018
Dát tip
Je to pravda. Ale bohužel v dnešním konzumním světě už ani není moc lidí, kteří by měli radost z těch ručně vyrobených dárků, což je smutné. Hezky napsané...***

bixley
04. 12. 2018
Dát tip

Díky oběma. :-)


Kočkodan
04. 12. 2018
Dát tip
Tak jsem, Bixlíku, zvedav, kolik lásky mi letos nadelís... ;-)

Gora
04. 12. 2018
Dát tip

Hezky jsi vyjádřila, oč by o svátcích zejména mělo jít!


bixley
04. 12. 2018
Dát tip

Jistě, revírníku. Lidi už zapomněli, že by mohli sami něco vyrobit a že by to možná udělalo i větší radost... Díky.


revírník
04. 12. 2018
Dát tip

Správně ses zamyslela. Nejhorší ze všeho jsou půjčky na dárky, že "aby byly Vánoce jaksepatří."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru