Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čeština pro pokročilé (2)

09. 12. 2018
20
22
768
Autor
aleš-novák

Aktivisté z neziskové organizace na ochranu zvířat PETA

se pozastavují nad rčeními typu "zabít dvě mouchy jednou ranou" 

nebo "dělat pokusného králíka". Prý to zlehčuje násilí na zvířatech.

 

Myslím si, že dělají z komára velblouda.


22 názorů

LV
14. 12. 2018
Dát tip

z komára homára, to bych bral ...Kočkodan : nekúp kočku  vo vreci, vykúp /p/sa :)


Musaši
11. 12. 2018
Dát tip

Ochránci zvířat by měli všechno nechat koňovi . Ten má větší hlavu . Tip .


aleš-novák
10. 12. 2018
Dát tip Ó

Zdendo, zaujalo mě to téma samotné: Genderové stereotypy v Knížce Ferdy Mravence.

Čím se asi pak živí někdo, kdo píše bakalářskou práci na takové téma?


pro zpestření z podobného soudku:

úryvek oponentského posudku Mgr. et Mgr. Terezy Jiroutové Kynčlové na bakalářskou práci Kateřiny Navrátilové „Genderové stereotypy v Knížce Ferdy Mravence“, Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze:...Doposud bylo jen málo děl české dětské literatury podrobeno genderově senzitivní analýze, a proto volbu tématu bakalářské práce Kateřiny Navrátilové hodnotím jako invenční a zdařilou, neboť se vedle až misogynních reprezentací ženství částečně též dotýká tématu genderové socializace a možností identifikace čtenářů a čtenářek s protagonisty knížky. Generické maskulinum zde volím záměrně, neboť, jak diplomantka zevrubně dokumentuje, ženské postavy jsou v Knížce Ferdy Mravence marginalizovány a výrazně pod- a mis-reprezentovány.Práce je metodologicky koherentní v tom smyslu, že koncept genderového stereotypu je důsledně propojován s pojmovými mřížkami dle Susan Basow a dle Hartmuta Karstena, kteří ve svých vymezeních cizelují binární opozice, jež v androcentrické společnosti zakládají dichotomii mezi femininitou a maskulinitou. Aplikace této mřížky je však napříč prací příliš schematická. Jinými slovy, studentka spíše přiřazuje k vybraným momentům knihy jednotlivé položky z pojmových mřížek, ale protože vše neadekvátně kontextualizuje s využitými teoriemi a vlastními příběhy v knize, působí její čtení poněkud arbitrárně a ploše. Mám za to, že tento dojem souvisí i se skutečností, že prácesetrvává výrazně na deskriptivní úrovni. Analytičtější přístup by jistě ozřejmil způsob uvažování o daných stereotypech a práce by pak působila odborněji a argumentační linie by tak lépe vystoupila do popředí...


Lerak12
09. 12. 2018
Dát tip

Tvá navigace není vyrobena v China. Navigace perfektní a není vinna. Jsem v malé straně. A v programu má vega.


myslím že tento druh se endemicky vyskytuje pouze na malostransku...


Lerak12
09. 12. 2018
Dát tip

Na opak! Klíště "Calouskum monstrum" je schopné mě vytačet všemi směry. Jsem v Červené knize na vyhynutí!   


Rozhodně je dibře zjistit, jestli je klíště pravicově nebo levicově orientované...abychom ho nevytáčeli proti jeho přesvědčení.


Lerak12
09. 12. 2018
Dát tip

Tak snad příště... chránit klíště?


Utrhneme-li bleše nožičky, neslyší. /T

(Tento pokus by úspěšně již před mnoha lety proveden sovětskými vědci.)


kuča
09. 12. 2018
Dát tip

Kdo chce psa bít, ....   *


Prosecký
09. 12. 2018
Dát tip

Ale bohužel úspěšně.


Diana
09. 12. 2018
Dát tip

To by mne nenapadlo, ale teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. :-)****


Kočkodan
09. 12. 2018
Dát tip
Na tvoje dílka klikám rád. Vím, že jako čtenář nekupuji zajíce v pytli. A budu je otvírat, i kdyby čert na koze jezdil. Jeden ze zakopaných psů je asi v tom, že se na světě dosud málo dělá pro to, aby se vlci nažrali, ale kozy zůstaly celé. ;-)

:)*


Kolobajda
09. 12. 2018
Dát tip

Udělal jsem takový pokus: Snažil jsem se prostrčit velblouda uchem jehly. Nelze. Ale komára prostrčit lze. Ovšem pak už nelétá...   ; -))  /**


Norsko 1
09. 12. 2018
Dát tip

A sají krev jako krvežíznivý hmyz, řekl by klaus


Prosecký
09. 12. 2018
Dát tip

Ale bohužel úspěšně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru