Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vrabec v hrsti

10. 12. 2018
6
13
1408
Autor
bixley

Holub Emil našel právě na trávníku kousek suchého rohlíku a radostně se do něj pustil. Paní holubová hledala další zbytky.

„Evičko, pojď sem, tady je rohlík!“ volal na ni.

„Necpi se tak, Emilku, víš přece, před čím jsem tě varovala.“

„Ale Evičko, lidé si dělají nadívaná holoubata, copak já jsem nějaké holoubě?“

„No, tlustý starší holub jim taky může chutnat,“ odporovala mu Eva.

Vtom k nim přihopkal vrabec Vláďa.

„Já bych si taky dal,“ poprosil.

„Ty prcku jeden, mazej odtud,“ odháněl ho Emil.

„Tak ho nech, ať si trochu zobne,“ zastávala se ho Evička.

Vláďa poděkoval a párkrát si zobnul.

Najednou k nim ale přiběhli lidé se síťkami.

„Páne jo, to je vypasenej holub,“ řekl jeden z nich.“Chyť ho!“

Druhý se snažil na Emila několikrát hodit síť, ale nepovedlo se mu to. Emil se nezdál. Byl sice tlustý, ale stále mrštný. Pokaždé před sítí uhnul a nakonec odletěl na střechu blízkého stavení.

„Ty nemehlo!“ zlobil se první na druhého.

„Pozor, ještě je tu jeden!“ ukázal první na Evičku. Ta ale na nic nečekala a odletěla za svým Emilkem.

„Tys to zvoral!“ První člověk nevěřícně kroutil hlavou. „Aspoň chytni toho vrabčáka!“

Vrabec Vláďa byl tak zabrán do zobání rohlíku, že si lidí vůbec nevšímal. A bum! Najednou měl na sobě síť

„Sláva!“ radovali se oba ptáčníci.

První Vláďu chytl do ruky. „Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše,“ prohodil.

Evička to ze střechy pozorovala.

„Emilku, tohle bychom tak neměli nechat. Poleť, zachráníme Vláďu.“

A oba se snesli dolů a začali ptáčníka klovat do ruky. Ten zařval bolestí a Vláďu pustil.

Emil, Evička i Vláďa skončili na střeše.

„Co teď budem jíst?“ foukal si první ruku plnou klovanců.

„Podívej, támhle pod borovicí roste hříbek,“ ukázal druhý a hned ho šel vydloubnout.

První obdivně kývl: „To je macek! Jak říkám: lepší vrabec v hrsti než holub na střeše!“

A od té doby se pro lidi stala vrabcem každá malá jistota.

 

 

 

 

 

 

 


13 názorů

Lakrov
27. 12. 2018
Dát tip

Takže nyní, do třetice mé nedůvtipnosti, už vidím i Evičku Holubovou :-)


bixley
27. 12. 2018
Dát tip

Ne ne, to jsou takové hříčky, aby se pobavily nejen děti, ale i dospělí. :-)


Lakrov
27. 12. 2018
Dát tip

Ó ano, na ježka Jaroslava si vzpomínám. A v(b)rabec Vláďa alias mjr. Z. mi padl do oka až teď, napodruhé, Nebo je to náhoda?


bixley
27. 12. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove. Máš pravdu,před časem tu byl ježek Jaroslav v pohádce Ježek a jablíčko. :-)


Lakrov
27. 12. 2018
Dát tip

Z počátku se bojím, že to bude bajka se špatným koncem (pro Emila, nebo pro  Vláďu?), ale po chvíli je mi jasné, k jakému závěru to směřuje.  Vyběr jména (Emil Holub) mě pobavil :-) Nebylo už tu před časem něco podobného?  Tip.  


bixley
10. 12. 2018
Dát tip

Moc děkuji všem za pozitivní reakce. Musím se přiznat, ani jsem to nečekala, moje pohádka mi přišla příliš prvoplánová. :-)


fialka...
10. 12. 2018
Dát tip

Moc povedené :-)


To je ale pěkné. :-)


Gora
10. 12. 2018
Dát tip

Čekala jsem na pointu...pěkně trefně, jako obvykle, jsi to naservírovala, bixlíku:-) a nejen dětem...


Kočkodan
10. 12. 2018
Dát tip
Domorodci v centrální oblasti Bornea zase ríkají - lepsí hnedý vrabec pred prahem nez cervený kohout na strese. ;-) A necht vsichni ptácníci sveta chytají jen lelky!

bixley
10. 12. 2018
Dát tip

Díky, revírníku, přesně jsi to vystihl. :-)


revírník
10. 12. 2018
Dát tip

Tak naučila nouze nešikovné lovce spokojit se s málem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru