Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

logos

10. 12. 2018
7
7
437

logos

 

I.

a za každou cestou

niekde v diaľke

stojí les

a v ňom stromy

čo sa rukami

držia kameňov

 

kapilárami prúdi

miazga

do listov

do kvetov

 

a.

v chaose noci

najlepšie vidieť svetlo,

slovo ožíva

 

II.

niekde v tom lese

je tušená pláň

a v strede jazero

 

tečie doň voda

čoho sa dotkne

to bujnie, kvitne

a prerastá

do presných obrazcov

farbí mandaly

 

predlžené nohy vánku

unášajú k 

nekonečnej osi

 

b.

z výšky stromu

padajú listy sveta,

javia už zmysel

 

III.

rodiace sa dieťa

prozreteľne kráča

po hladine

končekmi prstov

robí kruhy

ktoré ma pohlcujú

a v čistote

odkrývajú

večné zákony

 

c.

nehynúci otec

sa zrkadlí do syna,

v jednote byť


7 názorů

vďakaaaa 8-)))))


ysslandia
13. 12. 2018
Dát tip

genitívne metafory


Karle...ďakujem za návštevu...ako si prijal Logos, je len a len na tebe, ak to je pre teba svetový zákon a osud tak je to fajn, budem sa opakovať, ale pre mňa je zmysel poézie v osobnom prežití, precítení, estetizácii so samotnou básňou, kde autor zohráva úlohu sprostredkovaťeľa, myšlienky (idey), ktoré si samé hľadajú percipienta a súčsne percipient ich, je to metafyzické, ale tak to vnímam, možno to budem časom korigovať (keď viac naštudujem), ale zatiaľ ostávam na pozícii postmoderny 8-)))

yss...keď som ju dal prvý krát, bolo to unáhlené...ako som písal Karlovi a jeho interpretácii, tak to platí aj tu a tvoja interpretácia, je pre teba dôležitá...otázka znie či si smieme nárokovať absolútnu pravdivosť interpretácie? ...budem o tom rozmýšľať...ozrejmi mi prosím g.m.

Musaši...priznám sa, že som si musel googliť Yggdrasil a poviem ti, že ma to celkom zaujalo...archetypy sa nájdu vo všetkých kultúrach...

Dodola...učím sa chápať logos...pre mňa je to druhá osoba, ale určite nie iba ona...pochybujem, ale o celkovom pochopení...tretí rozmer tam určite je, no možno je tam aj niečo viac...

veľmi pekne vám ďakujem za komentáre aj za tip...aj všetkým čo ho dali a nekomentovali...8-))))))


Dodola
13. 12. 2018
Dát tip

Když jsem se dověděla, že na rozdíl od českého "slovo" má řecké "logos" vlastně tři významy, citelně to prohloubilo moje vnímání úvodu Janova evangelia, z dvojrozměrného obrazu se stal téměř trojrozměrný... a tvá báseň mi onen nový dojem připomněla


Musaši
11. 12. 2018
Dát tip

Působí to na mě jako taková čistá přehledná grafika a možná mi to přes ony křest´anské motivy víc připomíná severské báje o jasanu Ygdrasil a o tom , co vše se skrývá v jeho kořenech . Tip .


ysslandia
10. 12. 2018
Dát tip

pre mňa silný obraz v závere-otec sa zrkadlí do syna." 

Toto je už napísané čisto, pekný prírodný motív pretkaný filozofiou, existencionalitou. Osobne nemám priamo nejaké veľký výtlky / ako minule /, ale trošku mi vadí ten prelistený motív, listy, stromy, kvety, listy, ...nohy vánku-nestačil by iba vánok,?alebo predlžené nohy ? listy sveta... takže aj keď si ostal pri tých tvojich g.m- tieto boli aspon striedmejšie. Každopádne je to napísané pomerne dobre, ako vravím, osobne na mňa trocha nadýchané, privítala by som nejaké utmelenie, zhustenie myšlienok- chválim za záver.


Lerak12
10. 12. 2018
Dát tip

Logos. Já si ten význam os. vztáhnu (jako že trochu tíhnu) k už přežitému stoicizmu. Je to krásná báseň! Vidím v ní vesmírný řád a koloběh veškerých dějů. Útěcha pro rozkmitanou duši.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru