Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Divák

11. 12. 2018
14
26
1166
Autor
Musaši

 

 

Divák

 

Skrz průhledné postavy

pozoruj déšt´ 

dřív než se setmí

a nad náměstím

zbudou jen kropítka lamp

jen svítící sprchy

 

Pozoruj medúzy

plovoucí v hejnu

asi tak dva metry nad chodníkem

 

Pozoruj morový sloup

do černa mokrý a blyštivě zlatý

uprostřed barevných klobouků hub

 

Tak nějak navíc

jsou tu dnes jakési dřevěné boudy

z dláždění vyrostl mohutný smrk

 

Cinkají rolničky

vyhrává hudba

která se hodí spíš k vločkám

ale ten svařák se skořicí

by se dal popíjet v dešti

 

Tak tedy pod stříškou

u pultu pomalu usrkávej

Skrz průhledné postavy

pozoruj hemžení pod kometou

 

 

 

 

 

 


26 názorů

Bubulína
23. 09. 2021
Dát tip

Měj se a směj se.


Musaši
23. 09. 2021
Dát tip

Nacházím rovnováhu v samotě a proto dialogy s tebou tímto končím. Měj se.


Bubulína
20. 09. 2021
Dát tip

Důležité a podstatné pro mě je, že si dokáži najít informace, které potřebuji, zbytek je irelevantní. K čemu by mi byl nějaký textík sestavený například odborníkem na taoistický astrotyp, když nevím, co to je? K čemu je Tobě, když ani s jeho pomocí neumíš najít rovnováhu? Sebemenší zmínka o čemkoli, co by se mohlo týkat fyzického sexu, Ti rozhodí energie, že je to cítit i přes obrazovku. Proboha proč?


Musaši
20. 09. 2021
Dát tip

Pochybuji o tom, že sis sama sestavila astrotyp a dověděla se tak, že oheň je tvým určujícím prvoelementem. Ty si neumíš sestavit taoistický astrotyp. Nemáš o tom ani páru.  Tvé plkání o zvěrokruhu nemá žádnou reálnou podstatu. Daleko spíš to jsou jen takové řečičky rádoby rafinovaného trola.


Bubulína
18. 09. 2021
Dát tip

Dalšími favority byly Váhy a potom Býk. Mohu poprosit? Zvěrokruh taoistický lidově zvaný čínský? Tam jsem jangový oheň. To se krásně doplňuje - na východě jsem oheň, na západě jsem vzduch. Kupodivu i západ přisuzuje vodnáři mužskou povahu. Vulva to vyvažuje. Prostě dokonalá rovnováha, oheň je bez vzduchu ztracený a to druhé se taky pěkně doplňuje.:-))


Musaši
17. 09. 2021
Dát tip

Vodnář nejsem, ale element "vzduch", který je podstatou vodnáře, u mne převažuje. Já se ale řídím jiným zvěrokruhem. Zvěrokruhem taoistickým. Jednu dobu jsem si i přivydělával sestavováním taoistických astrotypů pro zákazníky. Živnostenský list jsem ale neměl, tak to na mě neříkej.


Bubulína
17. 09. 2021
Dát tip

Ano, vánoce jsou kouzelným časem samy o sobě, ale v téhle básni je ještě něco navíc. Připadá mi, jako by ji psal Vodnář. Vím, že jde o impertinentní otázku, ale přesto se zeptám: v jakém znamení zodiaku jsi? Jasnačka, že vodnáři nemají monopol na fantazii a neupírám ji žádnému znamení, ale tady je prostě něco známého, a protože není moc znamení, která bych znala do hloubky, chci vědět, jestli je to jedno z nich. Předem děkuji za případnou odpověď a omlouvám se za osobní otázku.


Musaši
16. 09. 2021
Dát tip

Bubu,

ještě dnes mám ty deštivé vánoce v barokním městě před očima.


Bubulína
15. 09. 2021
Dát tip

Velmi kvalitní matroš.:-) Co všechno lidi nesvedou na svařák se skořicí.


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Diviak se zase česky řekne " černá " . Občas překládám a tak vím , jak mohou být překlady matoucí .  - Díky za típek .


Kolobajda
13. 12. 2018
Dát tip

Kropítka lamp jsou skvělá... A Divák sa po slovenski povie Diviak - hej? Dávám ***


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Vesuvanko ,

moc děkuji za típek .

 

Dodolo ,

ten den , co si dal Divák jednou pro změnu taky svařák a nikoli studené pivo , sice pršelo , ale bylo poměrně teplo . Když se ochladí , nebo začne nepříjemně sněžit , pán se přesune ke Globusu . Tam stojí vedle vozíků u otočných dveří , ze kterých stále vane teplý vzduch .


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

ysslandio,

život mého hrdiny není příliš akční a proto jej ani nelze příliš akčně popisovat . Nejsem si dokonce ani jistý , zda vůbec vnímá to , co si myslím , že vnímá . - Hlavně má na všechno čas , což já mu nesmírně závidím .


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

atkij ,

můj pohled spočinul na divákovi , kterému je asi jedno , jestli má umytá okna a vyluxované koberce . Ani vánoční pořady v televizi nepotřebuje. Stačí mu , že se dívá kolem sebe .


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Goro ,

kometa všemu vévodí ,ale můj hrdina zaznamenal spíš možnost změnit nápoj než cokoli jiného kolem . On se sice stále někam upřeně dívá , ale v očích má tak nepřítomný výraz , že si vůbec nejsem jistý , jestli i něco vidí .


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Diano , Dagmaram ,

jsem rád , že se líbilo a děkuji za hvězdičku .


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Leraku , Knihomole ,

bydlím ted´ část týdne v jednom větším městě . Průběžně sem ale jezdívám nakupovat , takže znám místní pouliční alkoholiky . Bezdomovci to nejsou , ale z nějakých důvodů potřebují pít na veřejnosti. Bud´ posedávají někde na ulici nebo třeba před Globusem . Tenhle pán ja konkrétní osoba , kterou znám od vidění . A proč že potřebuje pít na ulici ? Asi proto , že je to "divák" . Většinou se s nikým nebaví , jen se dívá .


Dodola
13. 12. 2018
Dát tip

Škoda, žes nepsala den dva později, bylo by to s tou správnou sněhovou atmosférou:)


vesuvanka
11. 12. 2018
Dát tip

Pěkně  vystižená atmosféra :-))) TIP


ysslandia
11. 12. 2018
Dát tip

osobne sa mi pacili prve dve slohy.potom pre mna textik sa stal prilis opisnym a stagnacnym. 

 


atkij
11. 12. 2018
Dát tip
Po dočtení ... je mi skoro smutno, text působí až tísnově na tři deky. Asi proto, že ten předvánoční mumraj vnímám jinak, vesele povrchně, mám toto "šîlené" období moc ráda. Jak mi zavoněl domácí punč:) Nemusím být na Tvůj pohled naladěná, ale zaujal.

Gora
11. 12. 2018
Dát tip

Tvé "pozorování kulis", které končí kdesi "pod kometou"- bavilo...


Dagmaram
11. 12. 2018
Dát tip

kropítka lamp ;-)


Diana
11. 12. 2018
Dát tip

:-)*


Lerak12
11. 12. 2018
Dát tip

Aha. Tak to je ono. Bezva popsaná atmosfera a slepený pohled střepů oka. Tak, tak. 

Ten příměr "kropítek světla lamp" je výborný. Svět je fakt panoptikum. Tvá báseňka to skvěle prezentuje. 


Už je to tu, ako každý rok.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru