Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo počítá vločky v letu?

12. 12. 2018
22
25
1717
Autor
atkij

Kdo rád chytá vločky v letu

a má k tomu rychlé nohy,

mohl by hrát za Kometu,

středem pole ze zálohy.

 

Na to každý nemá vlohy.

 

 

Jedna, druhá, třetí, … pátá,

pokřikuje na nás táta.

A když žuchne do závěje,

že se kolem země chvěje,

jenom se směje.

 

Sčítal totiž čerstvé vločky.

Nohy se mu do vánočky

spletly, s nimi nohavice.

Byl už skoro u tisíce.

 

Jedna, druhá, třetí, … pátá …

Spočítáno! Máma chvátá.

Potřebuje držet kapra.

A tím na to vlastně kápla.

 

Vešla do děje.

 

Všichni kolem dávno tuší,

že má táta něžnou duši.

Ať nám to je, není milé,

preferuje rybí filé.

 

Nic se neděje.

 

Proto sčítá vločky v letu,

hraje s námi na popletu.

Radši každou jinou práci,

nežli by měl kapra bacit.

 

 

 

 

 

 

 


25 názorů

atkij
16. 12. 2018
Dát tip
fialka.., děkuji. Od Tebe obzvlášť těším. Norsko1, jj, já vím. Ale pokoušet budu ...Díky a měj se fajnově:)

Norsko 1
15. 12. 2018
Dát tip

Bacit kapra, otřesné. Jednou jsem to martýrium ale podstoupit musel. Říkám ti to pořád, v tomto žánru jsi vynikající


fialka...
13. 12. 2018
Dát tip

Pěkná a vtipná :-)


atkij
13. 12. 2018
Dát tip
Pěkný večer všem!!! Konečně se dostávám k tomu, abych vám mohla poděkovat za vaše milé komentáře. Dřív to opravdu nešlo, finišuji všemi směry:)) Slavo, Tvůj smích bych chtěla slyšet naživo:)Díky za něj. Dagmaram, zatím mě to baví. Kus mého infantilního já ve mně stále přebývá, tak musím občas zvednout ventil a nechat ho rozkoukat:) ysslandia, díky za příznivé zhodnocení, psát pro děti není úplně jednoduché, leč tak osvobozující relax. Doporučuji každému:) Goro, Agatko, pokud berete ke čtení svým nejbližším mláďatům, tak to mám fakt velkou radost:) Kočkodánku, Ty jsi moje radost:) Ještěže jsi chytl takovou vlídnou inspiraci, mohl jsi taky začít psát o lopatě. Polopatě:) Lerak12, souhlas, bránici je třeba trápit. Ať si krásně bolí:) Movsar, vzácná návštěva, považuju si toho. Díky moc:) Vesuvanko, srozumeni, Diana, Musaši, Lničko, děkuji mnohokrát:) Silene, + ostatní, myslím že už ani nemusím nic přidávat ohledně vysvětlení malé změny v metru některých závěrečných veršů, ty jsi se s textem popasovala přesnê dle mé představy. To je fajn zpětná vazba. Jasně že by šlo upravit manuál na automat, ale už by to dle mě nebylo ono. A Tvá definice "nic se neděje" je famózně odzbrojující, tak milá. Pod textem mi často prožívá nějaká melodie a ta si žádala občasnou změnu, jako když se například končí sloka písně, no a vo tom to je:) Snad jsem na nikoho nezapomněla. No kdyžtak se vrátím.

Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Básničky pro děti ti vždycky šly a jdou ti pořád . Tip .


Diana
13. 12. 2018
Dát tip

Moc hezky jsem se pobavila Tvou milou básničkou i všemi reakcemi. Hned mám lepší náladu! :-)))***


agáta5
13. 12. 2018
Dát tip

krásné, tisknu si pro vnuka.. teď je samá básnička :)


Lnice
13. 12. 2018
Dát tip
Pěkné:) ale u: jenom se směje zakopnu a přemýšlím, k čemu to patří a ano následně najdu v dalším textu, zda-li to není škoda? Že se rytmus mění:)

srozumeni
13. 12. 2018
Dát tip
Děkuji za vysvětlení. K porozumění poezie je asi taky potřeba zapojit fantazii. A té mně se moc nedostává. Ale toto dílko je srozumitelné dobře nejen pro děti, ale dokonce i pro mě.

Silene
13. 12. 2018
Dát tip

(errata:

Tedy autor se těší. Né ten sněhulák. I když i on by mohl, proč ne.

V poezii je to jako v lásce a válce. Kdejaká zhůvěřilost se ujme a projde a ještě mnohé další napáchá...) 


Silene
13. 12. 2018
Dát tip

jiř, však ani náhodou tím netvrdím, že vidím do Jitky. Jde jen o další čtenářský názor, jak jsem si to vyložila, nic víc. :)

Člověk si takhle může hrát donekonečna, jakože například ty odsadky ostatních pomlk demonstrují právě nahodilý rozptyl dopadajících vloček, ovšem copa já skutečně mohu vědět, co si tím atkij malovala? To ani náhodou.

Takhle to funguje - pokud nedojde sám autor se odhalit, vršíme si své vlastní koule na budoucího sněhuláka. A kdoví, třeba se on sám pak těší z toho, co jsme mezitím z jeho sněhu sami postavili.


srozumeni
13. 12. 2018
Dát tip
Jo, jo. To víš, pro mě méně chápající, by to muselo být polopaticky a tedy taky trošku bokem, jako ty druhé dvě proměny. Ale to by se pak asi zasevcelé nějak jinak rozhodilo, či co. Vždyť říkám, že jsem pouhý laik. Ale i tak se mi to líbí...

Silene
13. 12. 2018
Dát tip

srozuměná Jiř,

s dovolením zkusím honem vysvětlit, když se tu máme poránu zrovna na ráně, Jenom se směje tam rytmizuje s Vešla do děje a Nic se neděje, jsou to takové záměrné proměny, jakoby pomlky. Tak to vnímám. 


Silene
13. 12. 2018
Dát tip

Vlastně ještě chvilka potlesku za Kočičákův čelní ťuk a vzteklý smích. Jo, tyhle srážky také sedí.


Silene
13. 12. 2018
Dát tip

atkijko,

je nádherná! a v tom kratičkém "Nic se neděje." má ukryto takřka veškerenství prosté podstaty ochranné role fungující rodinné sounáležitosti.


srozumeni
13. 12. 2018
Dát tip
Je to roztomilé. (,,Jenom se směje" mi tam nějak rytmicky škobrtá...? Ale to je asi jen můj laický pohled nebo poslech ). Líbí...*****

vesuvanka
12. 12. 2018
Dát tip

Pěkné a vtipné :-))) TIP

Luboši, Tvoje verše mě rozesmály :-)))


Movsar
12. 12. 2018
Dát tip

umně napsané a v civilní poloze, to můžu, jak se říká.


Lerak12
12. 12. 2018
Dát tip

Tedy, teď jsem zaregistroval Luboše. Tedy u něho vždy dobrá sklizeň. Bránice mám otevřené...


Lerak12
12. 12. 2018
Dát tip

Krásná časovka do Adventu. Si hravá a empatická k dětské duši. Líbí a moc.


Kočkodan
12. 12. 2018
Dát tip
Jedním z mnoha táty tiků je veést přesnou statistiku. Chci holt vědět, milá Madlo, kolik vloček v hoďce spadlo na dvou metrech čtverečních. Přiběhla k nim mamina, že prý to je kravina, Čelní ťuk a vzteklý smích. Nech kruci tu zmrzlou vodu, jinak začnu o rozvodu!

Gora
12. 12. 2018
Dát tip

Jitko, zase se bude v rodině hodit...děti ocení vtipnost a aktuálnost básničky!


ysslandia
12. 12. 2018
Dát tip

Ono aj keď sa to vidí, že je to "sranda" opak je pravdou. Písať pre deti je pomerné zložitá vec.Aby to malo šmrnc, rytmiku, obsah, vtip, aby to bolo podané veku prim.sposobom-s dosotaočným poučením.toto si všetko splnila. Oceňujem ľahkost textu, vtipnosť, rytmiku.Pekne napísané.


Dagmaram
12. 12. 2018
Dát tip
Fajn, že někdo píše i pro děti Pěkné

8-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru