Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 429 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky (1. 8. 2019)

+8 neviditelných
malování na křižovatce
datum / id19.12.2018 / 492689Vytisknout |
autorkvaj
kategorieVolné verše
zobrazeno442x
počet tipů5
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
malování na křižovatce

 

tam na křižovatce Ďáblické a Střelničné
kde tramvaj vjíždí do podzemního tunelu
poblíž Střížkovské tankovny
kde není nic – co by stálo zato
pár set metrů od kubistické zdi ďáblického hřbitova
čekám na svou lásku

na svou kubistickou lásku Lilianu
v impresi mlžně pošmourného dne
už slyším její vysoký nakřáplý hlas
ale má Lili nepřichází
je jako akt sestupující ze schodů 
a já hraju šachy s Marcelem Duchampem

prohrávám a jím pichlavé plody opuncie
a Lili je jak ženský půlakt Amedea Modiglianiho
ostny nopálu mě bodají v krku
plout tak s Lili na leknínech Clauda Moneta
kroužit s netopýrem kolem fikusu u okna
s písní za soumraku Franze Sedlacka

Liliana je jak nahá tanečnice Grety Freist
a spolu s Františkem Kupkou měřím čas
tam na křižovatce Ďáblické a Střelničné
kde není nic – co by stálo zato
a v Kauflandu už došly opuncie
jen od Ládví se ženou netečná auta

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

27.12.2018 10:27:52dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Děkuji. I já jsem pro kamarádský tón a jestli moje hodnocení tvé povídky vyznělo odtažitě, tak mě to mrzí. Jen jsem tím chtěl říct, že se mi tvé předchozí povídky, třeba ta o dědečkovi na hřbitově, líbily víc.

27.12.2018 09:39:41dát kritice tiplastgasp

Jaroslave, jsem rád, že si to pochopil. Zavrčel jsem kvůli tomu profesionálnímu hodnocení, které mezi námi vyznívalo odtažitě. Četl bych raději naše komentáře v kamarádském (vobyčejným) duchu. 

Báseň obdivuji, právě pro vynalézavé spojení názvů proslulých výtvarníků do veršů a pro takové zasvěcení do symboliky vznešenosti i současnosti. Prostě - je to vymakaný!

26.12.2018 18:43:26dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Tak jsi mi to oplatil, Přemku. :-) Tahle básnička snad ale nemá zápletku, není to příběh.

26.12.2018 17:22:45dát kritice tiplastgasp

Jaroslave, zápletka je příliš subtilní ve vztahu k množství fádních informací, které nabízíš v názvech půjčených od malířů. Kaufland s opunciemi je inspirativní motiv pro akrylovou fantazii. Je to poučné a náročné.

26.12.2018 00:30:47dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Díky, Dodolo. Kaufland tě tam ruší? Přiznám  se, že jsem dost váhal, jestli ho tam dát. Pak jsem si ale řekl, že k obrazu té křižovatky patří. A kde jinde bych tam také sehnal plody opuncie? :-)

26.12.2018 00:11:56dát kritice tipDodola

Mně se ty zakomponované obrazy líbí. Jediné, co mě na rohu ďáblické a střelničné ruší, je kaufland.

19.12.2018 21:38:58dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Neměl jsem v úmyslu měnit tvůj názor. Také tobě hezké dny.

19.12.2018 19:34:01dát kritice tipysslandia

Momet. To, čo som napísala, nezmamené, že som tie obrazy nepochopila. Asi si ma zle čítal. Znamenalo to, že si tie "obrazy " použil ako oporné barličky pre umocnenie textu, čo sa nestalo, naopak, text pôsobil ťažkopádne. A názor nezmením. Stojím si za svojim prvotným komentom. Prajem pekné dni.

19.12.2018 19:30:27dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Ta básnička se týká obrazů těch malířů.

Akt sestupující ze schodů je název slavného obrazu Marcela Duchampa, který byl také šachista.

Ženský půlakt je název obrazu Amedea Modiglianiho.

Claude Monet maloval často lekníny.

Franz Sedlacek namaloval obraz Píseň za soumraku a na obraze je netopýr a fikus u okna.

Nahá tanečnice je název obratu Grety Freist.

Měření času jeobraz od Františka Kupky.

Kubismus, opuncie a kubistická láska Liliana je určitou sybolikou. 

Chápu, že ti to nic neříká. Avšak nemá smysl to hodnotit tak, jak jsi to hodnotila.

19.12.2018 19:13:54dát kritice tipysslandia

amedea modiglianiho

 clauda moneta

franze sedlacka

tanečnice grety freista spolu s františkem kupkou 

 marcelem duchampem

G.M : plody opuncie, ostny opuncie...v krátkom slede za sebou 

došly opuncie... / už presýtené /

19.12.2018 19:09:51dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Ano, dalo se s tím čarovat. Sinar jsem měl v zaměstnání a fotil jsem jím převážně stroje na výrobu stavebního hmot, čili pecní línky na výpal cementového slínku, vépenky, mlýnice, keramičky, drtiče kameniva, třídiče, rozplavovače atp.

19.12.2018 19:06:19dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Kde tam používám velká silná slova?

19.12.2018 17:50:53dát kritice tipysslandia

Toto sa mi teda nepáčilo vô.bec, Pre mňa pomerne silené na efekt.Používanie "veľkých, silných slov "v pomerne neadekvátnom počte, ktoré text priam ubíjali.Uverbalizované, preplnené adjektívami. Veľmi mi tam chýbala človečina, emócie, cit. Pre mňa ťažkopádne.Prepáč.

19.12.2018 16:42:54dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

to bylo krásné focení, daly se s tímdělat věci, úplná kouzla

a to zvěčování. paráda

já jsem měl flexaretu, i s tím už se trocha toho umění dala dělat taky

 

19.12.2018 14:22:22dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To je zajímavé přirovnání a máš pravdu, že to tak vypadá. Zvláštní je, že jsem kdysi profesionálně fotil ne sice přístrojem s plachtou, ale na velké kazety, totiž fotoaparátem Sinarem. A jo, je to podobné malování.

19.12.2018 07:55:53dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

zajímavé foto, nadité dějem a obrazy v celé své ploše

ja jakoby vyfocené na vekikou a citlivou desku, jednoduchým, profesionálním přístrojem s plachtou



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.