Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O pomfritové chaloupce aneb Pohádka silvestrovská

30. 12. 2018
8
16
1325
Autor
bixley

Silvestr se blíží...

Byl jednou jeden bezdomovec a ten měl dvě děti –Jeníčka a Mařenku. Bydlel s nimi v zahrádkářské kolonii blízko lesa. Jednoho dne už neměli co jíst, tak se společně vypravili do lesa na houby. Tatínek šel napřed a děti za ním. Ale jak se zastavovaly a sledovaly veverky a srnky, tatínek jim brzy zmizel z očí. Děti místo hub začaly sbírat borůvky a maliny, protože měly hlad. A jak tak chodily po lese, přiblížil se večer a začalo se stmívat.

„Neslyšíš auta, Jeníčku? Na konci lesa by měla být dálnice,“ poznamenala Mařenka.

Jeníček ale zavrtěl hlavou. „Radši vylezu na strom a podívám se, jestli někde nesvítí světýlko.“

Jeníček šplhal v zahrádkářské kolonii na různé stromy, tak mu nedalo práci vylézt na vysoký smrk, aby se rozhlédl. A skutečně uviděl světýlko.

„Musíme jít támhletím směrem,“ ukázal Mařence.

Došli na palouček a uviděli chaloupku ze samých pomfritů.

„Jé, tady je McDonald's,“ zaradoval se Jeníček a hned si vzal jeden hranolek.

Sotva se do něj zakousl, vrzla vrátka a před chaloupku vyšla ježibaba v zástěře s nápisem Happy meal.

Rozhlížela se. „Kdo mi to loupá hranolek?“ Potom uviděla obě děti. „Ale to jsou k nám hosti,“ zaskřehotala. „Dnes máme výhodné slevy. Pojďte dál.“

Oba už měli hlad, tak se nenechali pobízet.

Ježibaba měla v chaloupce dva veliké friťáky, v jednom dělala hranolky a ve druhém hamburgery.

„To jsem ráda, že jste přišli, maso na hamburgery mi už dochází,“ řekla poté, co je zavřela do zvukotěsné a vypolštářované garáže.

Poté jim každý den donesla velkou porci mastných hranolků tu s kečupem, tu s tatarkou, tu s nějakým dipem nebo dresinkem. Jeníčkovi i Mařence se při pohledu na hranolky už dělalo špatně.

Nastal den, kdy ježibaba usoudila, že jsou dostatečně vykrmení, aby si z nich mohla udělat hamburgery. Každého chtěla strčit do jednoho friťáku.

"Tak děti, hezky si tam vlezte," pravila a přilila olej.

Jeníček přemýšlel. Mají s Mařenkou předstírat, že tam neumějí vlézt a říct ježibabě, aby jim to ukázala a vlezla tam napřed sama? Ale pak usoudil, že to nepůjde. Ježibaba je moc velká, do friťáku se nevejde. A tak zvolil jinou taktiku.

„Já nevím, jestli to naše maso není pro tvé zdraví škodlivé,“ začal.

„Proč myslíš?“ nechápala ježibaba.

„Po té hranolkové kúře máme určitě oba v háji žlučník a škodliviny se odtamtud šíří do celého těla.“

„To máš pravdu,“ zarazila se ježibaba. „Tak vám žlučníky vyoperuju.“

„Ty to umíš?“ vyděsila se Mařenka.

„No co, rozpářu vám břicho a žlučník vyndám. Ale neboj, děvenko, před operací vás opiju.“

„No jo,“ vložil se do toho opět Jeníček. „My jako mladiství jsme alkohol nikdy nepili a neumíme to.“

Ježibaba spráskla ruce. „To je s váma práce. Vy akorát tu colu, co?“

Donesla celou láhev vodky. „Takhle se pije,“ řekla a vypila ji na ex. Ale to bylo moc i na ježibabu. Najednou se skácela na zem v bezvědomí. 

Jeníček s Mařenkou nelenili a co jim jejich tlustá těla stačila, utíkali na policii.

Tam se setkali i s tatínkem, který po nich vyhlásil pátrání.

„Tak to jsou ti pohřešovaní,“ smáli se policisté.

Za dopadení ježibaby byl tatínkovi s odvážnými dětmi přidělen sociální byt. Ježibaba skončila ve vazbě a firma McDonalds byla pro škodlivost lidskému zdraví zakázána.

 

 

 

 


16 názorů

bixley
17. 03. 2021
Dát tip

:-)))


Jamardi
17. 03. 2021
Dát tip

Nápaditá obměna známého příběhu s krásným pohádkovým koncem!


bixley
13. 03. 2019
Dát tip

Díky, Lakrove. To je aktualizace pro dnešní mládež.


Lakrov
13. 03. 2019
Dát tip

Hezká inovace s překvapivě dobrým koncem; nešlo by to nějak podobně realizovat?  :-)  Tip.  


bixley
05. 01. 2019
Dát tip

Podtitul silvestrovská jsem tomu dala proto, že šlo o parodii na tradiční pohádku... :-)


Kočkodan
05. 01. 2019
Dát tip
Moje ironicky zabarvená poznámka cílila na hororové zabarvení tvého dílka, které je (ve většině případů) protipoólem pohodové atmoškytohoto dne, hlavně večer. No a také jde u obého i o papů. (třeba šlo u tvé otázky tak trochu o řečnický typ, takže jsem odpovídat možná ani nemusel)

bixley
05. 01. 2019
Dát tip

Kočkodane, zapomněla jsem reagovat na tvoji kritiku, nebyla jsem hned na netu. Jsem ráda, že jsi mou inovaci ocenil. Jenom přesn nevím, proč by to bylo na Štědrý den lepší... :-)


bixley
30. 12. 2018
Dát tip

Díky, leraku. hezky to oslav. :-)


Lerak12
30. 12. 2018
Dát tip

Usmívám se! Bixí, super.


bixley
30. 12. 2018
Dát tip

Goro, pro dospělé k pobavení, pro děti k odstrašení. :-)

Správně jsi to vystihla. Díky.


Gora
30. 12. 2018
Dát tip

Bixley, tuhle pohádku bych četla zejména rodičům pro výstrahu...povedené, opravdu trochu horrorové...i Silvestrovské /viz vodka:-)/...


bixley
30. 12. 2018
Dát tip

Díky, Evži. :-)))


Nikdy jsem v ,,Mekáči" nejedla. Hranolky máme párkrát za rok  a z čerstvých brambor. 

Ubohé děti, ty zničené žlučníky jim nezávidím. :-)))) /T


bixley
30. 12. 2018
Dát tip

Díky. :-)


srozumeni
30. 12. 2018
Dát tip
Trošku mi to připomělo vymyšlené hororové pohádky, které nám vyprávěl táta. Pěkné...***

Kočkodan
30. 12. 2018
Dát tip
I když ježibaba pracovala s hranolky, tak jí nakonec prdlo v kouli. Moc hezká inovace, bixlíku. Ale měla jsi nám to naservírovat raději na Štědrý večer. ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru