Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

když se stěhují ryby

Výběr: Santi€, a2a2a, Gora
07. 01. 2019
27
38
2014
Autor
agáta5

Přišli za tmy a sežrali kus jeho srdce. Z mordy jim kapala krev a on se smál..
„Zítra budu vlk.“ 
Tak si užívala poslední večer s mužem a ráno běžela hledat bílého tygra, co žere kameny.

 

 

~Langhorne Slim - Put It Together (In the Studio)  youtube

Vítr pouští sykavky
a střepy vylétají střemhlav z řeky…


v domě staví místa pro děti
starý muž polyká dávné lásky
studený od nohou
zimničně přemítá 
jak je to s umíráním
když rostou jako z vody?


A vítr neutichá
prořízlou hladinou
provází hejno ryb k domovu…

 


38 názorů

Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Chladné až mrazivé jako tyto pochmurné podzimní dny u nás na vrchovině.   Tip.


agáta5
29. 10. 2020
Dát tip

jééé, to jste mi udělali radost :) 


Silene
24. 10. 2020
Dát tip

Jaká škoda, že systém nepobírá duplicitní tipy! Bych nemusela mačkat klávesy. Furt u vás, ag.


.. .


lastgasp
12. 01. 2019
Dát tip

Podařeně neobvyklé! /T


Philogyny
10. 01. 2019
Dát tip

Nedávno mi řekl, že budu Karkulka...  :)


agáta5
09. 01. 2019
Dát tip

yane, jsem nesmírně potěšena, že ti stojí mé básně za rozbory... ano, tenhle čtenář se mi líbí nejvíc :)  s prologem máš vlastně pravdu, líbí se mi tvé asociace :)  s tou tchýní... já jsem tchýně a snacha si mě nemůže vynachválit.. asi by brečela :)))

granát:)  hm...  stařec ještě neumírá, ale bojí se, že už ho nic nečeká, to je to blbý stárnutí... a nový přicházejí :)   hra se slovíčky, pocity

 

lnice, jsem ráda, že čteš :)

 

 

silene, njn, ryba jedna :))


Lnice
08. 01. 2019
Dát tip
Moc pěkné*

Yan73
08. 01. 2019
Dát tip

Nerozumím. Pošlu Ti proto jen mé zmatené asociace.

Pustil jsem si klip a zpěvák vypadá na první pohled jako můj oblíbený basketbalista Milos Teodosic ze Srbska (ale není to on)

Prolog mně oslovil, je výborný. Napadlo mně k němu, že ženská nechce přijít o muže, i když se stane vlkem a nechce, aby jí ho rozřezali jako v pohádce o červené karkulce. Zároveň, ale chce, aby bílý tygr za něho dovedl špinavou práci (zřejmě sežral tchýni), a aby ho rozřezali místo vlka.

Báseň by mi bez prologu dávala smysl - vyložil bych ji tak, že někdo hodil do řeky granát a stařec umírá a před smrtí bilancuje.

Uzavírám, že jsem ztracen, nicméně mi to nevadí a líbí se mi to.

Ahoj Y.

 

 

 

 

 

  


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

No to by mě ani nenapadlo nabízet ti hotové produkty. Jsem se pokoušela zobchodovat námět. I tam pochopitelně následoval denní chléb podomního obchodníka, a sice vyhazov ze dvéří s odvětkem Máme vlastní! Ale co už tak. Dokud neskončím v kolcentráku (aut. Rimmer), je to furt dobrý.

Takový Kdo na moje místo v podání Čechomoru, co. (Mám teď rovněž ytb handicap, proto se nemohu kulturně rozšířit a držím se notorických schémat.)

Jo, zdravý nakrknutí dycinky zabere.

Ty, nejsem si jista, fišku s jemnější kostrou spolehlivě ugriluje libovolný zvěrokružník. Jakože je to asi jedno. 


agáta5
08. 01. 2019
Dát tip

tak hrnečky já ráda...si je udělám sama, žejo? :)))

to generační plynutí... já to občas mám, takový ten chlad od nohou, že jako uvolnit místo.. a pak se zase naštvu a tůdle ... hezky jsi to napsala, zneklidněnost sama....

kde vyhoří ryba?  ve vztahu s vodnářem... :))


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

Btw, kde vyhoří ryba? Na pánvi?


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

No, najednou mý hrnčeky bereš na milost! To to trvalo...

Né, vážně, linku generačního plynutí se mi vytušit podařilo, on totiž ten chlad se mnou taky cloumá, jsem zneklidněnost sama.

Nemohla jsem udržet zlolajný jazyk za zuby, všemi chutěmi klihu prostopášně rozmazlovaný, jaké pěkné hry se spouší výměnou slova na okraji.

Úspornost kontra splávek, jeden zakusuje dle vlastních rysek nabažení.


agáta5
08. 01. 2019
Dát tip

kví, je tam několik myšlenek... vodník se mi líbí :)  vlastně se mi líbí nejvíc :)  chtělo by to pár hrníčků...


agáta5
08. 01. 2019
Dát tip

dodolo, tys to trefila...

santie... jj, tohle tam bylo třeba :) pořád jsem nad tím dumala a tys přišla a je to :) sedí sedí

všem moc díky, hlavně tomu norskovi za držení palců... s výhradami snad vydržím a budu dál amputovat texty :)))

kví, ty mi děláš radost :)

kočko a co vyhořet?


Vydařené. /T


Santi€
07. 01. 2019
Dát tip
Ukončila bych - k domovu. Žeru tvou stručnost!

Čudla
07. 01. 2019
Dát tip

/*


Dodola
07. 01. 2019
Dát tip

Taky někdy přemítám, když vidím, jak rostou:)   studené pocity z toho mám, ale jinak studené, než (jen) ze zimy...


Kočkodan
07. 01. 2019
Dát tip
Ryby mají podobné rčení jako lidé – je lepší být třikrát zaplavený, než se jednou stěhovat. ;-)

Norsko 1
07. 01. 2019
Dát tip

Agáto, potėšila jsi mě úspornějším stylem. Držím ti palce

snad i u nohou. Tip s výhradami

:-)


Lerak12
07. 01. 2019
Dát tip

Pěkně jsem se ponimral. Krásně vytvarované významy. Užil jsem si. Kdybych byl Apač, tak bych Tě jmenoval navždy...Krásnou Chvilkou.


Silene
07. 01. 2019
Dát tip

(Dííky, teď přišla předpisově dvě. Jasně, přehmaty to může být, proč se to děje..)


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

KK´, ano šialené :) jak jinak zabalit smutek? toť otázka... :) děkuju za zastavení a čtení


šialené, v tom najlepšom zmysle


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

avízo, jsem možná poslala alešovi dvakrát :)))


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

je to přece strašlivááá smutný... s rybama si nepokecáš, s člověkem bez srdce taky ne... i když piraně.. ty tě aspoň vokousaj, když už nic... jj, to by šlo :))))))))))))


Silene
07. 01. 2019
Dát tip

(Ag, schválně, myslíš, poslalas - neposlalas mi avizo? 

Zpovídám, neb mi nepřišlo:((. Nějaká chodí, nějaká ne, ptám se tam, kde reakce přímo na mě a všimnu si zavčasu.)

PS.Jasné, když je to hra s tajuplností nafurt, nic se nevysvětluje. 

Tak to má bejt. (Ale počkej, až ti zvědavostí na suchu samým suchem chcípnem. My, pirátský piraně.)


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

: přesně!  :))))))))))))))))))  držím zuby nehty!


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

alešu :) jj, zkouším furt něco...

silene, dušičky příště... už mám něco pod pokličkou

tohle je... nerada bych ovlivňovala čtenáře.. ať si každej vybere sám :)  kvíčala není chamtivá.. půjčí uvidíš


Silene
07. 01. 2019
Dát tip

Možná že to měla být primárně hladina rybníku a výbušnej nástup revoltujících obsahů dřívějc pokličkami obstojně utěsněnejch hrníčků, ale po té korekci na řeku jsi, Ag, získala zasejc obraz toku, který odmítavě, znechuceně a dost nerudně vyvrhuje granátové střepiny neúspěšně metaných žabek.

No, anebo cokoli jinýho, jezusmarjá, kdo ti má rozumět, chamtivá kvíčala mi nepučí ani půl svý pípavý mozkovny! 


tentokrát skoro surrealistické...


agáta5
07. 01. 2019
Dát tip

vítr tam nechám, ale vodu bych upravit mohla...tedy, ale mělo to svůj smysl... z řeky by šlo taky...  jde o pocit, ale to se uvidí časem, jestli jsem to, co mělo být, zvládla :) díky yss za čtení


ysslandia
07. 01. 2019
Dát tip

Mne sa úžasne páčil páčil prológ a skvelý obraz :

Vítr pouští sykavkya střepy vylétají střemhlav z vody…prořízlou hladinouprovází hejno ryb 

V kompletnom texte mi však vadilo opakovanie  vítr-vítr, vody, vody na pomerne malom úseku, bez väčšieho zvratu,

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru