Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Eine kleine Nachtmusik

Výběr: Pomerančová, Zbora
08. 01. 2019
15
23
1189
Autor
Norsko 1

 

 

Eine

kleine nachtmusik

 

 

Moudrost u slavnejch abys hledal

jako kapku v moři

Ožralý Rooney řítí se

ve svým Porsche

Marešovo Ferrari

kotví

na chodníku

a Patrasová už několik dní

nevychází z bytu

To nepochopíš

Lom rukama

My si tady žijeme

svůj pidiživot

To oni

se na oři

 

prohánějí v oblacích

 

 

 

 

 

 


23 názorů

zeleda
04. 06. 2019
Dát tip

Tady vůbec nejde o to, jestli má báseň rytmus, či ne - to je vedlejší. V úsporné zkratce je zde vyjádřena  až dekadence dnešní společnosti. Možná by bylo lepší toto téma vyjádřit úspornou glosou. Přímo se to nabízí.

Řeknu ti, že se mi tvé texty začínají líbit.


dazdozienka
23. 01. 2019
Dát tip

je to tam :) 


atkij
11. 01. 2019
Dát tip
Zkoušela jsem číst víckrát...stále stejné rozpaky. Asi toho bulváru příliš a Tebe málo, pro mě. Přijdu zas a ráda.

Norsko 1
09. 01. 2019
Dát tip

Krásný vlastňák. Patičkou


Mjach
09. 01. 2019
Dát tip

Hezký den, 

"přečetl jsem báseň, tak nevím ..." - parafrázuji název jednoho divadelního představení a ztotožňuji se s názorem Ysslandia...

jednak jsem totální neználek, ba přímo trotl ohledně znalosti "celebrit", a tak asi necítím pozitivní/negativní chvění , když o nich čtu, či slyším (nevidím, neb TV nemám). Nicméně i z mála co vím, hovořit o jmenovaných, jako o slavných... (ale to je asi můj problém)

pointa (je-li) mě tak pochopitelně míjí a obsah odkazuje asi na nějaké "pikantnosti" z bulváru. Snad ironie, snad povzdech nad kladením rovnítek ve společnosti jevům zde popsaným s událostmi/lidmi opravdovými. Tak to chápu, ale úplně mi to tak nevyznívá ...Rytmus je zpočátku fajn, ale uteče na hřbetě závěrečného, dle mého trochu "populistického" oře v oblacích...

tak jsem zde utrousil svůj názor :) ale přeji hodně dalších nápadů. Ať se líbí, nebo ne, hlavně ať jsou!!! 

Děkuji a zdravím :-)

 


Norsko 1
08. 01. 2019
Dát tip

Yes, Yan. Jak se říká, život je otázka volby. Za co by stál, kdyby nebyla pokušení


Yan73
08. 01. 2019
Dát tip

Líbí.

Akorát zrovna třeba u Rooneyho mi přijde, že je přímočarej a na nic si nehraje.

A pokud si představím, že bych byl na jeho místě a v jeho letech, tak si dovedu představit, že budu vyvádět ještě daleko hůř. Živě se vidím:)

 

Ahoj Y.


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

Dobře mířené náhledy do dospělé tvorby, přechodové stadium.

A omlouvám se Norskému, jestli mu tu s tím zacláním. Jsem obvykle ledabylá, vnímala jsem hlavně kategorii pro radost.

Když tak si mě prosím odmázni, děkuji. Už jdu.. Děkui za toleranci.


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

Zboro,

o J. Ch. vím, oslovil mě jeho komiks Qejci, ten pokládám za nadčasově zdařilý, Ze zdejší publikace pak pro mne nezapomenutelný kolcentrák, ten často vzpomínám, i dnes zcela nezávisle na tobě jinde zde na písmáku, haha (krásný doklad Musašiho teorie záhadné přitažlivosti témat). 

Paradoxně pak k uvedenému, pár dalších stand-upů, které jsem si tehdy prošla, bylo na mě příliš koncentrovaně spermatických, takže jsem jej pro onu možná zdánlivou dobovou monotematičnost a jistou přesycenost opustila (logicky nevím, kde je dnes).

S díky za tipy (na autory). 

Když to řeknu upřímně, potřebuji v drtivé většině času něco snesitelného i pro dětské uši, v tomto ohledu mnohá klasika od páně Wericha, přes Šimka s Grossmannem, Jirku Suchého, Cimrmany, bratry Ebeny v hudbě, atp. vede. Za každý objev, i překladový, jsem pak ráda. Osvědčil se mi Jo Nesbo. Poptávám humor, jemnou ironii, rozšiřování obzorů i něčím jiným než "čítankou".


Zbora
08. 01. 2019
Dát tip

Mně se třeba v poslední době dost líbí Adéla Elbel, bývalá členka kapely Čokovoko nebo Pavel Tomeš (známý z pořadu Na stojáka), který navíc píše naprosto famózní fejetony (třeba knížka Tohle lidi hodně berou). Oba se vážně hezky umí strefit do společenských nešvarů.

Ale nemusím asi chodit daleko. Třeba tady je úžasný autor Rimmer - vl. jménem Jiří Charvát. Ten je teď na internetu docela v kursu a jde mu to, myslím.

http://pismak.cz/index.php?data=user&id=5382

 


ysslandia
08. 01. 2019
Dát tip

Ja sa naozaj snažím/ myslím to úprimne / ale neviem sa stotožniť ani s hodnotením redakcie, ani s kvalitou tohto textu.

Momentállne sa cítim ako poetický neokrochanec, ktorý zavítal na nesprávne miesto a musí si doštudovať všetky atribúty poézie,. Prepáč pán autor,ale reflektujem čisto svoj pocita názor. 

 

 


Lerak12
08. 01. 2019
Dát tip

Je to prima šmirgl.


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

(Mé maličkosti se tak jeví třeba Pokáč. 

Vtipný, trefný, chytrý, laskavý, přístupný. A zbulvarizovat se umí nejlíp taky sám. 

Jen za příklad.)


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

(upřesnění: co konkrétně, pokud se ti prohánělo hlavou takto)


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

Zboro, ahoj,

čteno mýma očima hovoříme o tomtéž. (Třebas se mýlím. Můj mozek je líný.)

Úplně nevím, co se vrací, myslím, že vždycky něco bylo. Připouštím pak notnou zkreslenost přehledu trendů danou vlastní vyloučeností a programovým nevlastnictvím modré krabičky, dnes již spíše teda tapety.


Zbora
08. 01. 2019
Dát tip

Silence: myslím, že se to nedá paušalizovat. Jistě i někteří moudří lidé touží po slávě a moci. Moudrých lidí je mezi celebritami určitě podobné procento jako v běžné populaci. Problém je spíš v tom, že naši společnost moudrost moc nezajímá, protože je nudná. Naopak čím větší fejk, tím víc je atraktivní a sexy. Mám ale dojem, že se začíná vracet trend chytrého humoru, který je sice trochu vyhrocenější než za dob Jana Wericha, ale docela funguje na širší spektrum lidí a je dobře přístupný. Tak uvidíme :)


Norsko 1
08. 01. 2019
Dát tip

A ještě zborovi. Zas se někdy uvidíme, třeba v metru


Norsko 1
08. 01. 2019
Dát tip

Díky pomi. Řekla jsi to to hezky,  tobě silene taky děkuji. Obě jste mi udělali radost a to není málo


Líbí se mi, kolik význámů v pár slovech. Líbí se mi i rytmus, forma, energie. Prostě se mi líbí, t. a v.


Silene
08. 01. 2019
Dát tip

Chyba je vždy i v určité masovosti, koho mívá statistická většina za slavné. Možná i moudrý člověk zvažuje rizika slávy?

V bulváru mám stále značné mezery, ale co třeba takový přemýšlivý typ člověka, jakým je Marek Eben? Na něj jsem nikdy titulky tohoto typu nezaznamenala. Spíš ten faktický dopad starostí. 


Norsko 1
07. 01. 2019
Dát tip

Nebudu tě rušit. I tak díky

R


Zbora
07. 01. 2019
Dát tip

To máš recht. Ale ta sláva taky zase neni jako úplně výhra. V pidiživotě si klidně můžeš svýho ojetýho Opla parkovat ožralej na chodníku každej den a že si idiot si o tobě myslej maximálně sousedi. Ve hospodě ve vedlejšim bloku můžeš bejt king, filosof nebo odborník na klimatologii (sice to nikoho nebude zajímat, ale to u slavnejch platí taky). Zvažuju výběr.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru