Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

blýskání na ráno

08. 01. 2019
20
20
873
Autor
agáta5

Večer je – deštný – na nit
Proklouzl by okem jehly
nebýt svázán
skutečností…


Tělo jako hrubky v čase  -  zčervenalé v linkách parket
opravuje samo sebe
se zmizíkem - dokonalé

 

Nebe je tak proklatě nízko
že se odráží od kopyt jednorožce
a těm co věří
z očí padají
zrcátka

Tělo v dešti ostří 

 

neboj se 
 

 

 

včera mi z ní strašilo ve věži... až se mi zjevil Hamlet a rozsekl to : 

 

 

Večer je – deštný – na nit
Proklouzl by okem jehly
nebýt svázán
skutečností…

Tělo jako hrubky v čase
opravuje samo sebe
v linkách parket svitky z kůže

 

být či nebýt před spaním?

 

                                                                                                               

 


20 názorů

lastgasp
19. 01. 2019
Dát tip

Nepodléhej vnějšku, drž si svoje nitro. Neopravuj, co vyslovíš je tvůj pocit. Je to pro lidi, ne pro kritiky. Je to výborný, líbí se mi to.


Yan73
15. 01. 2019
Dát tip

Líbí a no comment:)

Ahoj Y.


Dodola
13. 01. 2019
Dát tip

Dneska hodně ořezané, ta druhá verze je sympatická hamletovská variace, ale brala bych i jako jednu báseň dohromady, i s tou kurzívou (pokud to tak nebylo rovnou myšleno:)


agáta5
11. 01. 2019
Dát tip

čupr :)


Silene
11. 01. 2019
Dát tip

Já si to zas nechala do rána uležet a jednoznačně pokládám dvojku za zásah shůry/nápovědní budky/na solar.

Beru vším, co mi pohromadě zbylo, páč večery jsou obzvlášť nebezpečný. Všude temno a tak a ty nevíš, co číhá za oponou.

Vedle oponenta teda.


Philogyny
10. 01. 2019
Dát tip

...nad ránem se to rozsekne...ráda četla, po dlouhé době...  :)


agáta5
10. 01. 2019
Dát tip

děkuju :) mám radost... původně jsem tam měla .. číst či nečíst před spaním, ale to už by klouzalo asi k vtipu a vtipný to asi moc není :))


Lnice
10. 01. 2019
Dát tip
No, ta druhá, opravená, je super (pro mě:)

agáta5
10. 01. 2019
Dát tip

lnice, to jsem moc ráda :) vážím si

 

yss, jj, taky mi z ní strašilo ve věži včera ještě.. je kostrbatá, jakoby ušitá ze několika básní... zkusila jsem okleštit ještě a trochu ji hnát jinudy :) nevím, zda se mi povedlo, budu ráda za komentář... já mám těžké problémy s kratšími texty, jakoby se mi tam nevešla ta moje myšlenka, kterou v tu chvíli mám... no zkouším, snad vás tím neodradím :) děkuju za komentáře a neomlouvej se, poučím se z nich, doufám :)


ysslandia
09. 01. 2019
Dát tip

osobne sa mi jnajviac snád pozdával úvod.- prvé dva riadky boli nádherné. Prečítala som to viackrát. Potom som nejako pochopila, čo mi tam najviac vadí. Nejaká zvláštna kostrbatosť ? Akoby to nemalo nejaké poeticky vhodné spojivko alebo účes, a pritom, mala si tam tak nádherné miesta.Pritom z každej slohy dva úvodné riadky / myslím prvú a druhú / boli fakt hutné a silné. Práve tam mi vadila rozpisnosť-sčervenalé v linkách parket...a opravuje zmizíkom...to bolo rušivé, nenosné, priam to priťahovala pozornosť / v tom neg.zmysle / určite si schopná prázdno, vyčistenie vydefinovať iným slovom.

 

Ten záver už bol trocha presýtaný / najprv som si nevedela spomenúť..potom aha, kolty prokletě  nízko.../ -pritom ľahučký krásny nebe je tak nízko

že se odráži od kopyt a všem co věří padají zrcátka.... / prepáč za takú rýchlu korekciu / Len sa ti snažím povedať, že tie nádherné obrazy nevynikli, boli tak trochu vcucnuté do zhluku ďalších slov.

posledné dva riadky už cez výpoveď, to i prišlo tak na doladenie akustiky. Prepáč, mrzí ma to o to viac, že sú tam naozaj výborné miesta, len mi to dokopy nelepí.


Lnice
09. 01. 2019
Dát tip
Trochu zkracuješ:) ale ráda tě čtu dlouhou i krátkou, na dlouho i na krátko

agáta5
09. 01. 2019
Dát tip

Kájo, evžo, díky :)

kví, rozpadá, rozpadá, nejspíš proto, že se v polovině mění rytmus básně, je jiná... zkouším, uvidíme do budoucna :)


Celodenní tma nevyláká pytláka. Natož jednorožce. :-) /T


Lerak12
08. 01. 2019
Dát tip

Velmi vydařené. Líbí se mi to.


agáta5
08. 01. 2019
Dát tip

njn, riziko tu je... já kaviár nejím... vždyť to jsou rybí miminka!!!! :)))) ale chápu a jsem si vědoma...   ale kapku jsem to přiškrtila letos, sis nevšim? :)))


jo, vzácná jsi...:o)

beru to z pohledu čtenáře...když budu snídat kaviár každý den, časem mi může zevšednět...:o)


agáta5
08. 01. 2019
Dát tip

dělat se vzácnější? Aleši, já si hraju a píšu s láskou, takže vzácnější mě rozesmálo, já přece vzácná jsem :)))))))))


někdy si říkám, že by ses měla dělat trochu vzácnější...:o) ale zas takové kousky skladovat v šuplíku, to by byla škoda...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru