Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z okna hotelu

16. 01. 2019
29
43
3177
Autor
Gora

sb.Jáchymov

 

 

 

 

nad Akademikem Běhounkem

slíznou polárku

našlehaných vrchů -

nezkrušeným mračnům  

je dnes do běhu 

  

 

Anděl už dávno chodí po horách

když auta pluží sobotní ráno 

a chodci v závějích

nasazují francouzským holím

české bodce

 

 

 


43 názorů

Gora
25. 01. 2019
Dát tip

díky, Inko:-))


Štírka
25. 01. 2019
Dát tip

podařené...t*


Gora
23. 01. 2019
Dát tip

Přemku, moc děkuji:-)


lastgasp
23. 01. 2019
Dát tip

Dýchla na mě zima. Raději vzpomínám na posezení u kafe na terase. Obdivuji tvůji úsporný, všeříkající verš.

 


Gora
22. 01. 2019
Dát tip

to bude tím měsícem...chce to asi třezalkový čaj...


vidíš, já si to vzal před spaním, takže mně to mrzí

probdělá noc


Gora
22. 01. 2019
Dát tip

Radovane, jsem ráda, že tě to neuspalo:-) a díky!


nevšední, zajímavé a překvapivě použité  atributy zimy

rozhodně dílko neuspává


Gora
19. 01. 2019
Dát tip

Adélkaide, díky!


Bomba! :*


Gora
19. 01. 2019
Dát tip

Díky!


ysslandia
19. 01. 2019
Dát tip

Inak oceňujem., že si tento text zlepila. V tejto polohe je dominantnejší.


Gora
19. 01. 2019
Dát tip

Do pobytu v lázních jsem netušila, že "protiskluzové" bodce se nasazují, tak jsem totéž předpokládala u druhých...no, dám to slovo pryč. jsem ráda za radu, díky. Jako řada jiných trpím autorskou slepotou.


ysslandia
19. 01. 2019
Dát tip

podľa  mňa určite áno. Všimla som si to už včera- ale vtedy to ešte nebola tá "súdržná " kompatibilita, ktorú máš dnes. Takže včera mi to rezalo oči ešte viac....tá posledná sloka bola rozvláčna. teraz to už drží. ale celkovo nechápem, prečo si to tam dosadzovala...logicky každopádne aj tak vyskočí obraz, že palice sú "protišmykové ". nevidím dôraz na tom bazírovať.

 

Keď som to čítala iba ako české bodce- mne to vyznievalo lepšie. Tak surovejšie. Že bodka. každpodádne, autor si ty, nemusíš nič opravovať, len ma zaujíma ten dôvod "použitia "


Gora
19. 01. 2019
Dát tip

yss, původně tam nebylo, chtěla jsem dovysvětlit, jaké že to byly bodce...myslíš, že je to navíc??


ysslandia
19. 01. 2019
Dát tip

protiskluzné

 

nechápem, prečo si práve toto slovo považovala za nejako prioritné.

 


Gora
18. 01. 2019
Dát tip

Jirko, i na Poetovi mi to vzhůru do kopců doporučili odstranit...děkuju ti! 


a2a2a
18. 01. 2019
Dát tip

Já bych z toho udělal dvě sloky, druhou s anděly a vypustil bych ...vzhůru do kopců..., anděla bych nerušil, je to vtipné využití filmové postavy jako metafory, zatímco auta pluží i z kopců či po rovině. Je to znovu hezká, atmosférická momentka, pohlednice, bez balastu.


Gora
17. 01. 2019
Dát tip

Díky, už jsem krátila, tohle je asi padesátá verze...snad ještě někdy upravím:-))


Musaši
17. 01. 2019
Dát tip

Mně se líbí ten průnik názvu hotelu , který evokuje severní pól + odkazu na dávný film + obrázků z reality nemocných lidí , kteří vtvářejí kontrast k dobrodruhovi a svým způsobem i supermanovi Běhounkovi . - Patrně by to ale chtělo dost podstatně zkrátit .   Tip. 


Gora
17. 01. 2019
Dát tip

Jako pečlivý čtenář, Kočkodane, jistě víš, že již jednou jsem anděla použila v básničce, ovšem jako předoperační úbor, no a teď jako připomínku filmu z padesátých let:-) a děkuju...


Kočkodan
16. 01. 2019
Dát tip
Goro, nevěřícně jsem vytřeštil svoje andělsky nevinná kukadla – ve tvém dílku se vyskytuje anděl! Já myslel, že se úplně nezbožňujete... (tedy minimálně ty je) (smajlík s pootevřenou závorkou)

Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Jani, děkuju...ano, většina návštěvníků v lázních Jáchymov má problém s pohybovým aparátem, věhlasná je zde léčba Bechtěrevovy nemoci... a tak málokterý chodí bez problémů, ani já nejsem výjimka...zvláště v zimě:-(


vesuvanka
16. 01. 2019
Dát tip

Moc hezky napsané a výstižné. Poslední sloka mi něco říká :-))) TIP


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Evži, děkuju za upřímnost:-)


Rozhodně ti k těm milým postřehům nebudu psát žádný elaborát. Umím si to představit a tak to určitě vypadá. :-))) /T


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Díky moc, Čudlí:-)


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Oldjerry, díky moc, vážím si:-)


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

yss, nemáš se vůbec zač ospravedlňovat, jsem ráda za tvé zastavení a komentář. Má to být víceúrovňová hříčka / Běhounek - polárník /polárka/, Krušné hory - krušení, anděly nemusím, ale Anděla na horách moc ráda, plužení směrem vzhůru, hole...vše jsou jen takové drobnůstky, blbůstky...


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Karle, díky, žes zavítal...v Krušných horách se krušilo stříbro a jiné rudy, odtud ten název:-)), a sněhové kalamity směrem na Klínovec a dál jsou tu od podzimu do jara...


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Dík moc, agáto!


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Diano, díky, jen takových pár postřehů:-))


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

bixley, díky...já jsem ten český človíček v závěji /nikdo se nežene uklízet chodníky/, co se mu občas podaří líznout si smetany:-))


Gora
16. 01. 2019
Dát tip

Díky, Yane:-)))


Čudla
16. 01. 2019
Dát tip

Mě se to líbí. /*


Oldjerry
16. 01. 2019
Dát tip

Co bych napsal už tu je  - tak jen tip**


ysslandia
16. 01. 2019
Dát tip

ak by som text nakúskovala, tak sa tam vyskytnú zaujímavé momenty, ktoré svedčia o tvojej vyspelosti narábať so slovom tak, aby poskytla "pohľad ".

Úvod- vkusne zakomponovaná "lokalita" nad charakterizovaná postavou-takisto ako aj obraz zasnežených kopcov.../ dokonca sa mi páčila asi aj tá "nesubjektívnosť.../

ale pri použití andela / parafráza na film / mi o nejako stuhlo- akoby ten anjel priťahoval až priveľkú pozornosť a viazal text, čo mi prišlo viac i menej na škodu, nakoľko hned nato vyskočil veľmi pôsobivý obraz

sobotním ránem, autá plúži do kopcu / veľmi príjemní, skoro až splývavé, akoby som čítala haiku-napríklad, veľmi silno pôsobiaci obraz..

záverečná sloka opäť príjemná, prírodná, ale z môjho pohľadu by sa snád aj dala redukovať adj-subs, adj-subst--- nasazují holím české bodce.... samozrejme, myšlienku a obraz si zachytila...

O sprostredkovaní obrazu a  postrehov sa baviť nemusíme. Tieto veci ovládaš dokonale. Osobne mi v tomto texte vadila asi nejaká"kostrbatosť", ktorú som pociťovala už pri mnou avízovaných malých "chybách "

ospravedlňujem sa.

 


K3
16. 01. 2019
Dát tip

Tam je dnes asi opravdu krušno, že? Ale uvnitř v teple, ti přeju příjemný a hlavně účinný pobyt. A inspiraci pro další básně a povídky.


Lerak12
16. 01. 2019
Dát tip

Poezie od očí oddělena sklem. A přesto se jí pěkně dotýkáš. Z prvé by snad šlo vypreparovat i haiku. Hezké ztvárnění. 


agáta5
16. 01. 2019
Dát tip

konec pěkný


Diana
16. 01. 2019
Dát tip

Je to hezké :-)*


bixley
16. 01. 2019
Dát tip

Moc hezké, Goro. Takové opravdu našlehané. :-) T.


Yan73
16. 01. 2019
Dát tip

Vidím, že jsi v lázních. se máš. Líbí, ahoj Y.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru