Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+6 neviditelných
Výpočty
datum / id19.01.2019 / 493383Vytisknout |
autorMusaši
kategorieVolné verše
témaPsychologické
upřesnění kategorieMinimal art
zobrazeno722x
počet tipů12
v oblíbených2x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Výpočty

 

 

Hvězda

 

Neomalený smích

má dlouhou ozvěnu

 

Korunovaný úspěchem

kdosi se cítí

a zívá na vavřínech

a razítkuje posudky

 

Vesmír se rozpíná

hvězda se vzdaluje od oběžnic

mráz má širokou náruč

 

 

 

Chevalier  D´ Efekt

 

Na třpytku chytám

velká slova

která však mlčí v moři vět

a třou se na mělčinách

 

Písmenka - chutný kaviár

a bublinky k tomu

 

...Bublinky které vyšumí

 

 

 

Výpočty

 

Křídový útes před tabulí

se drolí ve vzorce

Křída se změní v křídla

plačtivých racků z Rujany

pak zpátky v němé číslice

bezvýsledného putování

matematickou pouští

 

A pořád mi to nevychází

pořád mi nikdo nevychází

                                    vstříc

 

 

 

 

 

 

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

25.02.2019 08:42:32dát kritice tipMusaši

Orlí let je velkolepý !

Kdo má větší křídla ?  Drak ?

Žár slunce mne neoslepí

Nejsem Ikar - vzdušný vrak

                                        (Křídla)

 

 

Plánujeme horský výlet

dark matters

 

Celý čas si vymieňame úsmevy

nemožeme inak

vlastne to ani nieje

naša volba

sme na výlete

v horách

nad hranicou lesa

je bezvetrie a vel´mi jasno

výborná viditelnost´

Kde sa berie všetko to nadšenie ?

Stojíme tak vysoko

a pritom

nás čaká d´alšia cesta

d´alšie oslepujúce výhl´ady

nie čas oddychovat´

a nie ani dovod

Míňame vrak lietadla

ktorý sa nás vobec netýka

ani keby sme chceli

 

 

 

V  pasti

 

Mrznou nám úsměvy

 

Kdyby to aspoň byla

naše volba

že  jsme na výletě v horách

nad hranicí lesa

kde vane vichřice

a sněhové vločky

se lepí na řasy !

 

Úzkost a slepota

nám sotva dovolí

vystoupit ve vánici

byt´ jenom o kousek výš

do stráně v mlze

přes kterou právě přelétává

odvážný pilot

v letadle řízeném

pevnou rukou

22.02.2019 09:37:43dát kritice tipZdenda

Tak jo. Jako obvykle netuším, o čem mluvíš. Mazání ti jde. S bogem.

22.02.2019 09:17:13dát kritice tipMusaši

Zdendo ,

věděl jsem , že jsi provokatér , ale ta tvoje včerejší avíza mě přesvědčila o tom , že jsi příliš velký provokatér .   Nesnáším konflikty , mám rád klid a proto jsem nucený kontakty s tebou ukončit .

21.02.2019 13:07:05dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Musaši: to bolo kruté o tom podpapučníkovi. vyvažuje to však kompliment s temnou trojkou. skoro sa z toho stáva značka s komerčným potenciálom.

21.02.2019 12:33:48dát kritice tipMusaši

Dneska už nic nerozvedu , právě jsem na odchodu z knihovny . Sice s tebou bavím rád , ale málem jsem zmeškal nová dílka od Movsara a Norska . Naštestí budu plný dojmů z jejich četby , až zachvilku nasednu do tramvaje .

Ve zbývajících sekundách ještě musím juknout do haikárny , jestli se tam neobjevil nějaký starý přítel .

21.02.2019 12:27:29dát kritice tipZdenda

Rozveď nějak tu ideovou kontrolu, prosím. Jak to funguje? Chtěl bych se to naučit.

21.02.2019 11:57:26dát kritice tipZdenda

Takže si to seřadíme pěkně hierarchicky: Aššurbalit je pod pantoflem, dark matters je dračice, ysslandia je nejspíš někde mezi nima, společně krutě vladnou redakci, alternativní redakci i neradakci - a já je za sebou tahám. Super. Cítím se tak mocně.

21.02.2019 11:56:26dát kritice tipysslandia

Nechápeš. On nemá záujem o komunikáciu, on má záujem iba o očierňovanie. A ty si dovolíš poslať avízo.

Ty nemáš srdce ! no

21.02.2019 11:49:30dát kritice tipysslandia

To,že ma očiernuješ kde sa dá,spomínaš  kde sa dá- bez absolútne najmenšej námahy poslať mi k tomu avi-ma iba presvedčilo o tvojej zbabelosti a slizkosti. 

21.02.2019 11:43:58dát kritice tipysslandia

Nie, vládcom temného kráľovstvá sa všetky tvoje drísty objavujú automaticky na ploche. Miesto vtipov.  jednoducho nemôžeš bezo mňa žiť. Posledný text som ti komentovala niekedy okolo 19.1---a doteraz nan s úctou spomínaš. Som len rada, že som priamo v tvojom srdci. 

Hej, jasné, ešte si tam vpustil dark a ašša- zazlievam.

21.02.2019 11:37:40dát kritice tipZdenda

Ano, Musaši. Vše za "lerak dvanáct dvojtečka" bylo pro leraka dvanáct.

Ptal jsem se ho na etický talent, ne na etickou literaturu. K tomu, co říkáš ty, nějak nemám, co říct, moc tomu nerozumím, snad jen, že si osobně nemyslím, že lidskou osobnost lze měnit poezií. Lobotomií to jo, poezií ne.

ysslandia už uvedla, v jakém smyslu použila slovo "objektivní", a já jí to věřím, protože to dává smysl, narozdíl od toho co říkáš ty

a posílám jí avízo, když už o ní mluvím

21.02.2019 11:22:40dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Musaši: to bolo kruté o tom podpapučníkovi. vyvažuje to však kompliment s temnou trojkou. skoro sa z toho stáva značka s komerčným potenciálom.

21.02.2019 11:19:14dát kritice tipysslandia

vytrhol to z kontextu-objektivitou som myslela fakt, že  v rámci komentu neberiem do úvahy sympatie a písmackú kolegialitu....ale to je jedno, on to všetko pretočí, premotá, triplicitne a späť.

 

 

21.02.2019 11:18:51dát kritice tipZdenda

Musaši: Jistě, zajímá.

Lerak12: Zatím mě tu nejvíc zaujal lerak, který sděluje, že ho nezajímá plácání, a hned po tom plácne tohle: "Literatura je postavená na ZÁKLADNÍCH postačujících  principech a to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je, a vždy bude, rozvíjení etického a přirozeného talentu!"

Výpověď o dvou větách a ni jedna nedává smysl.

Literatura je postavena na základních postačujících principech. Proč postačujících - co to jako znamená? Ale hlavně na jakých principech? Vždyť ta věta je úplně prázdná. Fyzika je taky postavená na základních principech. Společnost je postavena na základních principech. Televize je postavená na základních principech - jaký to má smysl tohle konstatovat?

Nejdůležitější je rozvíjení přirozeného etického talentu.

Co je to etický talent? Co je to neetický talent?

Co je to přirozený talent? Co je to nepřirozený talent?

Proč je jeho rozvíjení důležité? Pro koho je to důležité?

A co to má společného s literaturou? Co to má společného vůbec s čímkoli?

 

 

21.02.2019 11:06:06dát kritice tipAššurballit

nic si z toho nerob tak dobre sa nepoznam ani ja:-)

21.02.2019 10:56:52dát kritice tipZdenda

Tak takhle dobře zas aššura ani dark matters neznám. Ani nevím, co ti napsala ysslandia, v téhle diskusi jsi slovo objektivní použila pouze ty a lerak12.

21.02.2019 10:20:35dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

a to bol príbeh úplne prvého spochybnenia môjho manželského šťastia - promptne nasledovaný protinázorom. cítim sa trošku... hm. prominentne, alebo také čosi! 

21.02.2019 09:47:31dát kritice tipZdenda

Já ti nevím, na mě to jejich manželství působí spíš až podezřele harmonicky.

Každopádně kdybych se odmítal bavit s každým, kdo potřebuje psychologa, nebo s každým, kdo dělá věci, které mě neberou, moc partnerů pro diskusi by mi nezůstalo.

20.02.2019 12:08:16dát kritice tipZdenda

Dekuji.

20.02.2019 11:02:39dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Zdendo, tu je nájdeš viac musašiho mudrovania, uži si to:-)

http://pismak.cz/index.php?data=read&id=494069

 

20.02.2019 09:46:40dát kritice tipZdenda

Jo, tady se odehrává ta vaše balkánská hrůzovláda.

Oukej. Ač nerad, beru aššurallitovu radu: Budu sledovat musaši. Nerad bych o tyhle věci přicházel.

Mimochodem, je toho někde víc?

01.02.2019 10:17:31dát kritice tipMusaši

Marcelo ,

zdá se mi , že jsme se ocitli ve velmi podobné situaci , jaká nastala ve třicátých letech dvacátého století . Nemyslím si to jenom já . Myslí si to hodně lidí . Nic není snadné . V lidském podvědomí( Jung by řekl " v kolektivním nevědomí " ) dřímají věčně stále stejné síly a čekají na toho ,kdo je probudí .

31.01.2019 13:24:43dát kritice tipysslandia

K tomu nepotrebujem tvoje dovolenie. A ešte budem veľmi láskava smerom k tebe. Pritom, ako uzurpátorsky nastoľuješ svoju snahu polemizovať a diskutovať-bude pre teba asi aj veľmi vhodným riešením a motiváciou publikovať diskusie.  Táto kolónka je na písmaku funkčná- a dokonca, osobne si myslím, že ťa bude aktivizovať viac ako poézia. 

Neber to v zlom, je to iba alternatíva, ako si nájsť cestu.

31.01.2019 11:34:05dát kritice tipMarcela.K.

...svět se zbláznil!

a přitom by to bylo tak snadné...

31.01.2019 11:31:59dát kritice tipMusaši

Marcelo ,

vypadá to , že v něčem máme stejný vkus . Já jsem volil Fišera v prezidentských volbách . Připadalo mi , že konečně by se mohl na Hrad dostat vzdělaný , slušný a reprezentativní člověk . Pak jsem s ním ale slyšel , už jako se senátorem , jednu besedu a od té doby se přede mnou objevil jiný člověk.Přítel a spolužák presidenta Macrona , příslušník právě oné evropské buržoasní elity , kterou nesnáším a osoba podobně militantní jako Hilllary Clintonová . - Když už jsme u té Hillary - třeba ty americké volby ukázaly , že dnes si už člověk může vybrat pouze ze dvou zel .

31.01.2019 10:51:30dát kritice tipMarcela.K.

Co třeba Pavel Fišer? Senátor. Pokud chceš politika.

Jsou i jiné obory. Já třeba vím, že ve vedoucích funkcích nemocnic je i hodně skvělých lékařů...

O "lepší společnosti", jak ji tu zmiňuješ, si myslím své... Pokud tě trápí tohle, pak musíš být utrápenej ze všeho dění v tomto státě, ne?

 

 

31.01.2019 09:56:04dát kritice tipMusaši

Marcelo ,

moudří a pokorní lidé se v dnešní době málokdy dostávají do nějakých vedoucích funkcí . Možná jsou takoví lidé v komunální politice . Aspoň se to říká . Ve vysoké politice ale nikoho takového neznám . Při nejlepší vůli si opravdu nemohu na nikoho takového vzpomenout.

Problém je v tom , že poezie je dotovaná , takže za státní peníze někdo provozuje jediný zbylý časopis Tvar a různá nakladatelství , která poezii vydávají . Pokud tedy autora nesponzoruje nějaký soukromník , nebo pokud si nefinancuje vydávání svých sbírek sám , je zcela závislý na určité partě lidí , která zase není až tak početná , má své priority , má svou ideologii a provádí svou kulturní politiku . Tahle parta lidí je ona "lepší společnost ". Jen tahle parta rozhoduje o tom , kdo se mezi ně dostane a kdo ne . Základní předpoklad je být loajální , psát tak , jak " se má " , jak to tzv " doba " vyžaduje . Ostatně  " naše doba " , ta vládne úplně všemu . Je to obecný názor globalizátorů .Problém ale je , že tahle " naše doba " má vždy tak nějak jména těch , kteří o všem rozhodují . Dříve se tito lidé při svém rozhodování odvolávali na cestu ke komunismu , dnes se odvolávají na " korektnost "  nebo členství v EU na věčné časy a nikdy jinak .

31.01.2019 09:43:24dát kritice tipAššurballit

nedostal som avizo. esteze som sikovny a mohol si vsimnut ako s nami nekomunikujes a poslat avizo aj zvysku :-) --- hlavne som chcel opravit jednu tvoju evidentnu manipulaciu ak nepoviem rovno loz

31.01.2019 09:37:04dát kritice tipMusaši

Ivono , Vlado ,

jakákoli naše další komunikace by vedla jen k nekonečným konfliktům.Z tohoto důvodu už si vás nebudu všímat .

31.01.2019 09:33:00dát kritice tipMusaši

Yss ,

tímto okamžikem s tebou přestávám komunikovat . Přeju ti zábavný pobyt na Písmáku . Užívej si to .

30.01.2019 14:20:24dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Ahoj, tak som si našla a potešila ma aj tá docela agresivní feministka:-) a celkovo - toľko pozornosti mojej osobe? zdravím. 

30.01.2019 14:19:58dát kritice tipAššurballit

" recenzích na sbírky Vl . Šimka jsem se dočetl , že pořád útočí na to či na ono ( na národovce , fašisty . klerikály , místní politiky , Babiše atd. ) Má štěstí , že útočí na to , na co je dnes právě "vhodné" útočit"

 

taka zbierka bola len jedna a babis v nej spomenuty nebol:-) je spominany len na verejnom citani. :-)  a ci len legalne a ziaduce terce. no poviem tak prndali mi aj z nelegalnych tercov ze na nich utocim:-) 

28.01.2019 17:17:46dát kritice tipysslandia

Trubky nesplnily své poslání .Vůbec nikdo se se mnou nebavil o parodování  Halase a vztahu té mojí pseudopostmoderní legrácky k Halasovým Starým ženám 

 

Kovie prečo, však ??? Nenapadlo ťa, že si to položil tak vlažne, že nebolo v podstate o čom sa baviť ? Koľko dáš, toľko dostaneš. Jednoduché.

 

Způsob tvého myšlení už znám stejně jako třeba způsob myšlení Ivony Pekárkové nebo Vlado Šimka .  Nevím čím byste mě vlastně mohli ještě (příjemně)překvapit .

 

Pre mňa kompliment. A čím by si nás prekvapil ešte ty, hm ???

 

28.01.2019 12:06:36dát kritice tipqíčala

Tak jó, jsem agresivní :) Třese se mi hlas a tak ... :))

 

Měj krásný den, Musašíku, ráda jsem si popovídala

28.01.2019 11:26:37dát kritice tipMarcela.K.

Je zajímavé, že lidé, kteří opravdu umí jsou ve velké většině i moudří a pokorní...alespoň to je má zkušenost. Nikdy bych lidi nedělila na "lepší společnost" a horší. Možná to pramení i z mé víry, že před Bohem si jsme všichni rovni.

Já píšu tak, aby ten, kdo mě čte, mému sdělení rozuměl. Nevadí mi, když si do textu dosadí něco ze sebe, ale nebudu to podle jeho rad přepisovat, pokud s nimi nesouzním. Těší mě, když někdo napíše - to znám, to jsem zažil.

Když jsem začala psát své Střípky, říkala jsem si, koho to tu bude zajímat, život děvčátka, kterým jsem byla...a ony ty příběhy vyvolávaly ve čtenářích vzpomínky na jejich dětství... v tom jsem viděla smysl, a i když je zdaleka nemám ve finální podobě, nechávám je tu...i kvůli komentářům pod nimi.

28.01.2019 11:07:34dát kritice tipMusaši

S Eduardem Petiškou jsi určitě v lepší společnosti byla . Ten přece psal první díly seriálu o Krtečkovi a Krteček nejen dobyl svět ale dostal se i do kosmu .

Když mluvím o " lepší společnosti " , co se poezie týče , částečně to myslím ironicky , ale částečně to ironicky nemyslím . Míním tím především skupinu básníků a teoretiků kolem časopisu Tvar , který už zůstal , po té co zkracovalo Psí víno pod vedením Olgy Pekové , jedinou papírovou platformou současné poezie . Když jsem se přes internet poprvé dostal do písemného kontaktu s některými básníky z tohoto okruhu , jejich nadutost mě tak ohromila , že jsem se z toho ještě nevzpamatoval . Sám jsem taky domýšlivý , pyšný a nadutý , takže když jsem narazil na lidi , kteří mě v tomto směru určitě trumfnou , byl jsem naprosto ohromený . Naše dialogy sice trvaly překvapivě v některých případech dost dlouho , ale vždy ztroskotaly na tom , že ani jedna strana nedokázala ubrat ze své pýchy.  ...Já jsem jen amatér z Písmáku a myslím , že i moje pýcha tady nadělala dost problémů , ale když se nějaký adept poezie s takovou pýchou setká v " lepší společnosti " , může to zabít , a taky že zabije , nejeden talent .

28.01.2019 10:44:28dát kritice tipMarcela.K.

"Lepší společnost" co to je?! Pro mě je nejlepší společnost ta, kde se cítím dobře, kde má smysl pobývat...

Jednou jsem byla na večeři s E. Petiškou a jeho ženou. Byla jsem v lepší společnosti? :-) Ten zážitek jsem si pak zapsala do miniatury Palačinka s tvarohovou náplní... přečti si ho, jestli chceš. 

28.01.2019 10:32:48dát kritice tipMusaši

Marcelo ,

možná právě o to jde - zůstat blízko lidem . Svým způsobem by se i tvoje básně daly označit jako civilismus , ale v porovnání třeba s dark je to civilismus , který je ponořený do prožívání života , zatímco civilismus dark , vždy staví jaksi na odiv , že je nad věcí : ironie , sarkasmus , útočnost , používáni neúčastného  "vědeckého" jazyka - to še je vlastně dobová póza , většinou póza docela agresivní feministky . To se ale v jistých kruzích nosí a tak ty máš sice úspěch na Písmáku ale ona v " lepší společnosti ".

28.01.2019 10:24:12dát kritice tipMusaši

Já si taky tropím šprt´ouchlata a tak vím , že je to sice  jen lehčí forma agresivity , ale pořád je to agresivita . V recenzích na sbírky Vl . Šimka jsem se dočetl , že pořád útočí na to či na ono ( na národovce , fašisty . klerikály , místní politiky , Babiše atd. ) Má štěstí , že útočí na to , na co je dnes právě "vhodné" útočit . Agresivita si našla tak říkajíc legální a žádoucí terče , ale opakuji : to agresivita je v základu Aššurovy tvorby a tak se nedivím , že je tak těžké s ním komunikovat . Zároveň si ale myslím , že hluboko pod tou agresivitou je neurotická nejistota člověka , kterému se třese hlas při veřejných čteních . Proto je Vlado spíš hospodský rváč než "bojovník " a je smutné , že takovýto existenciální postoj je základem tvorby nejednoho současného básníka .

28.01.2019 10:18:34dát kritice tipMarcela.K.

Nevěřím na osud, přesto - osudy lidí si jsou často tak podobné,,,navíc píšu ze svého života dcery, matky, babičky...a také jako zdravotní sestra - jsem tím opět lidem blízko. Kdo by nebyl občas v nemocnici, že? Když ne sám, tak alespoň na návštěvě. Nemám tu potřebu cokoliv komukoliv dokazovat. Bylo období, kdy mi psaní pomáhalo nevyhořet profesně - vydržet. Teď už to tolik nepotřebuji - tuto psychoterapii. Proto už tolik neutíkám do světa za zrcadlem ...

28.01.2019 10:14:05dát kritice tipMusaši

Evo ,

začátkem ledna jsem si dal závazek , že bych měl napsat něco , co vyvolá velkou diskusi . Je zvláštní , že se mi to podařilo v případě dílek , které jinak úspěch neměla . Ale kvůli té diskusi je nesmažu . Mám zkušenost , že někteří lidé , když objeví pod básní tak rozsáhlou debatu , připojí se třeba i po několika měsících .

28.01.2019 10:10:09dát kritice tipMusaši

Marcelo ,

máš velké štěstí v tom , že když si píšeš " pro sebe" , čtenáře to zajímá . Mají podobné starosti a problémy jako ty . Navíc píšeš dobře a tak se s tvými básničkami ztotožní hodně lidí . Já se pokouším jít s dobou a tak , když píšu hodně se předvádím . Píšu často víc pro potenciální kritiky než pro čtenáře a to je asi velká chyba .

28.01.2019 10:07:58dát kritice tipqíčala

:) nejsem agresivní jen si tropím šprťouchlata, protože psát mi moc nejde - ale když tě to uráží, zůstanu u věcné kritiky Líbí / Příště Líp :) Domluveno.

28.01.2019 10:05:19dát kritice tipMusaši

yss ,

nevím , co tě na tom tak pobavilo . Mně už se párkrát někdo do počítače naboural a rozhodně bych ti to nepřál .  ...Jak už jsem ti jednou psal , empatie rozhodně nepatří ke tvým přednostem . V takovýchto chvílích jsem vždycky rád , že už jsem starý a nemusím se bavit s mladými ženami , které ztratily ženskost a jsou neustále v útoku .

28.01.2019 09:59:13dát kritice tipMusaši

Můžeš mě nejen číst , ale pokud se ti bude chtít , můžeš mi napsat i svůj názor a já ti odpovím jako jsem ti odpověděl vždycky , pokud o to budeš ještě stát .

V sobotu jsem se nemohl napojit na Písmák a tak jsem se snažil lépe pochopit svět Ivony Pekárkové a Vlado Šimka , kteří se tady na Písmáku občas chovají velmi suverénně a agresivně .  Zdá se mi , že v jejich dílech i v jejich postojích je tahle agresivita zabudována natolik, že tvoří jakýsi základ jejich vidění světa .Totéž pozoruji také u yss a do jisté míry i u tebe .( Já sám jsem v jistém smyslu daleko agresivnější , jen si myslím , že ta agresivita až tak neproniká do tvorby . Tam pronikají spíš sklony k rezignaci a ufňukanost .) Lze vůbec s takovýmito " lepšími " lidmi vést skutečný dialog ?  Určitě ano,  jen je to v současné době jaksi nad moje možnosti . Komunikací s yss a dark jsem se dostal do pozice člověka , který schválně píše tak nějak " pro ně " , aby je přesvědčil , že umí psát i " jinak a líp " . ...Bude asi lepší , když celou tuhle skupinu lidí nechám plavat a budu zase psát pro většinu čtenářů jako kdysi Um .  

28.01.2019 09:33:44dát kritice tipqíčala

:)) tak jo, ale číst tě můžu, že jo? :) Děkuju, že můžu.

28.01.2019 09:09:46dát kritice tipMusaši

qíčalko ,

tvůj styl - tedy básničky psané vázaným veršem s hravým rýmem ,ale velmi škobrtavým rytmem plný legračních narážek na mužsko - ženské vztahy je mi opravdu hodně hodně vzdálený , takže se už nikdy nepokusím ho napodobovat.

Trubky byly propadák a tak jsem je smazal . Asi bude lepší , když si už nadále půjdeme každý svou cestou a nebudeme si jeden druhého všímat .

28.01.2019 09:04:03dát kritice tipMusaši

yss - odpověd´ na kritiku pod smazanou básničkou  " K trubkám " :

Trubky nesplnily své poslání .Vůbec nikdo se se mnou nebavil o parodování  Halase a vztahu té mojí pseudopostmoderní legrácky k Halasovým Starým ženám . Tys kritizovala i tuhle básničku oním prázdným a povrchním způsobem týkajícím se jen stavby verše a plným subjektivních poznámek , které byly zcela mimo mísu . Bud´ tedy naprosto neznáš českou klasiku nebo se tak nějak štítíš obsahu v básních a bojíš se o něm diskutovat .

Psal jsem ti , že se budeš muset hodně snažit pochopit právě obsah , pokud se mnou chceš dál komunikovat . Jestli ale chceš ve svých kritikách postupovt dál oním stereotypním způsobem , jaký tady předvádíš , nebudu mít už dál o tvoje názory zájem . Způsob tvého myšlení už znám stejně jako třeba způsob myšlení Ivony Pekárkové nebo Vlado Šimka .  Nevím čím byste mě vlastně mohli ještě (příjemně)překvapit .

28.01.2019 08:29:36dát kritice tipMusaši

Dagmaram - odpověd´  na kritiku pod smazaným Obeliskem :

Někdy se prostě netrefím do vkusu čtenářů . Leden se mi v tomto směru opravdu  " povedl " , takže jsem musel dát několik básní pryč .

25.01.2019 16:35:13dát kritice tipysslandia

že jsem na veřejném počítači a nikdo se mi nenabourá do počítače 

...toto ma úplne pobavilo //

25.01.2019 14:19:49dát kritice tipzvedavec

nooo - nemáš sa teda na čo sťažovať, diskusia sa tu rozbehla riadna! :)

25.01.2019 11:51:07dát kritice tipMarcela.K.

Já nevím, píšu asi víc "pro sebe"... myslím si, že si mě třeba mé děti (a jejich děti) přečtou, až už tu nebudu ;-) 

S tím cílem jsem třeba psala i své Střípky. 

 

25.01.2019 11:42:41dát kritice tipMusaši

Rád bych psal písmenka , která nevyšumí . To bych si ale moc fandil , kdybych říkal , že to umím .  Napsal jse kdysi dvě básničky , na kterých rostla čtenost až do tisíců , ale ne tipy ani kritiky . Usoudil jsem , že to někdo někam dal , asi na FB a že to otvírají lidi zvenčí . Šlo mi to tak na nervy , že jsem to smazal . Básničky žijí jen tehdy , když se o nich někdo s autorem baví , třeba i po letech . Nevím , jaké máš zkušenosti ty , ale mně se to děje jen zcela vyjímečně a nemohu tudíž napsat " mé básně si žijí na internetu svým životem " tak jak to píšou jiní .

25.01.2019 11:39:57dát kritice tipMarcela.K.

Proč nechceš mít doma internet?

25.01.2019 11:34:13dát kritice tipMusaši

Jsem v knihovně proto , že nechci mít doma internet a taky proto , že tady každý ví , že jsem na veřejném počítači a nikdo se mi nenabourá do počítače . Tady je to totiž samý ajt´ák - kam se podíváš .

25.01.2019 11:32:31dát kritice tipMarcela.K.

život je nevypočitatelnej, přece :-)

bublinky vyšumí, ale písmenka ne, když je napíšeš :-)

...a hvězdy svítí, ne?

25.01.2019 11:31:12dát kritice tipMusaši

Od kritik tady na Písmáku očekávám , že si s někým jako rovný s rovným vyměním názory , že se vzájemně vyslechneme . Třeba ysslandia mě "poslouchá " a diskutuje se mnou . V dávnější minulosti jsem se ale setkal s více " významnými " lidmi , kteří jen napsali svůj názor - a dost.Ani je nezajímalo , co já na to . Prostě mi oznámili oznamovacími větami , že " tak to je " . Kdysi mě to velmi vytáčelo a reagoval jsem nepřiměřeně agresivně . Strašně mi taky vadilo , když se v kritikách dva moudří bavili pod mou básničkou o mně a na moje poznámky ani nereagovali . Pak se spolu bud´ dohodli , že je to tak a tak a nebo se ještě dohadují dodnes .

25.01.2019 11:27:18dát kritice tipMarcela.K.

Proč jsi v knihovně?

25.01.2019 11:23:44dát kritice tipMusaši

Chci se dostat do básnického ghetta , které je uzavřeným klubem . Možná bych ted´mohl sednout do auta a odjet do kavárny Fra a možná by mě tam třeba a2a2a vyfotil jak nábožně poslouchám veřejné čtení nějakého ze známých básníků . Zůstal bych ale i tak patrně věčným outseiderem . ... Už jsem se párkrát i dostal některým básníkům do hlavy , ale ne moc hluboko . Vždycky mi zastoupil cestu nějaký ten vyhazovač a dělal na mě ramena . Asi mám pořád špatné " ochranné zbarvení " .

25.01.2019 11:19:21dát kritice tipzvedavec

upresnenie: čo očakávaš od kritík tu na Písmáku?

25.01.2019 11:16:19dát kritice tipzvedavec

Musaši, viem, že si vo verejnej knihovni a preto som to prepísala, kvôli Tebe

a kam presne sa chceš dostať?

25.01.2019 11:06:05dát kritice tipMusaši

Evo ,

já jsem ve veřejné knihovně a tak si tady nemůžu pouštět nic nahlas . Ale co se certifikátů týče , o tom je ta moje básnička  " Kolemjdoucí " . ...Kdo má certifikát nebo průkaz nebo dobré známé , ten bude vpuštěn dovnitř.Nikdo jiný .

25.01.2019 11:00:56dát kritice tipMusaši

zeledo ,

když jsme u toho upravování básní : já se rád podívám na to , jak by mě ten nebo onen vykuchal . Párkrát to udělal i a2a2a a tomu jsem odepsal , že bych s takovou úpravou souhlasil . On totiž pochopil obsah a smysl básně . Zkrátil ji , ale ta báseň pořád ještě říkala to , co jsem chtěl říct já . Když ale zkrátí básničku yss , bohužel se z ní stane něco úplně jiného a už vůbec neříká to , co jsem chtěl . Pro mne báseň nejsou jen takové ty cáry textu , ze kterých se dají sestavovat koláže .

Děkuji za zájem o mou osůbku . Mých básní je tady na Písmáku už proklatě moc . Jsem strašný grafoman a nejspíš bych měl začít brzdit .

25.01.2019 10:51:46dát kritice tipMusaši

dark ,

máš rozhodně pravdu . Určitě by pro mě bylo velmi vhodné a výhodné začít psát úplně jinak . Já jsem o tom uvažoval a uvažuji .Představoval jsem si , že si tady vytvořím nový ženský nick a také vím , jak bych chtěl psát . Mělo by to být velmi jemné a uvolněné a zárověň estetické , mělo by to být něco , co na první pohled vypadá jako automatický text , ale na druhý pohled je to velmi promyšlené . Hledal jsem vzory pro takový styl , četl jsem Wandu Heinrichovou , Simonu Rackovou a naposledy Terezu Šustkovou , ale vždycky jsem tam našel jen pár básní blížících se mé představě . Celkově pro mě ty sbírky až tak inspirativní nebyly . Mně se víc líbí Jitka N. Srbová a Kateřina Rudčenková , protože jsou dost praštěné , jsou to provokatérky , občas jsou drzé a útočné a občas se naopak projevují jako nymfomanky . Psát jako ony  by mě bavilo víc , ale když jsem viděl , jak tady na Písmáku dopadla Nataša , tak nevím , jestli bych se měl zrovna Natašou inspirovat . 

25.01.2019 10:01:31dát kritice tipzvedavec

qíčala :) máš i podľa mňa naprostú pravdu, že "né všechno",

ale hodilo sa mi to tu

25.01.2019 09:32:58dát kritice tipqíčala

zvedavec:))) něco na tom je ... ale né všechno :) - nicméně, hezky se to čte ... Díky za příspěvek do diskuze se sebou samou (teda já se mnou:)

25.01.2019 08:59:42dát kritice tipzvedavec

a zaujalo ma aj toto "Z tebe dark , já v podstatě nic nemám ." Znie mi to čudne.

25.01.2019 08:52:25dát kritice tipzvedavec

Milí priatelia, k diskusii o kritikách by som pridala niečo, čo zase mňa v posledných dňoch oslovilo - je to o pýche jedných a o odvahe druhých

https://www.youtube.com/watch?v=eUvpuYNvMH4&t=3231s

 

Pokúsim sa to prepísať, ale môžete si to aj vypočuť v origináli (35 min. 29s - 37 min 55 s)

Certifikát:

Já-velký, ty-malý. -" Co neudelají ten test, nedám certifikát"

...pulka lidí tam pláče, že nemá cetifikát..."

říkám "Proč pláčeš?" - "Nemám cerifikát!" - "Já ti ho napíšu" - "No ale, to nejde!"

"Jako jak nejde?...tamten velkej je trouba - je v pýše, ty si ho napiš. Ty uznej sama sebe, bude ti lépe. No vidíš, takže žádnej certifikát nepotřebuješ. Kdybys chtěla nejakej certifikát, musí být nejakej akreditovanej a stějne ti bude k ničemu, protože když si nevěříš, tak když si nevěříš, k čemu ti to je, k ničemu" ...

a teprve nad tou hladinou pýchy začína takovej zajímavej život, kde jde o odvahu." ...

Když už vystrčíte hlavu z davu, tak oni vás mohou třefit - třeba kamenem, že je na vás tak nejak videt. A  někteří vás budou mít rádi a jiní vás zákonitě nebudou mít rádi, to tak je. Teď jde o to, jak se s tím popasujete. A ta odvaha začína byť srozumění, že já jsem za sebe zodpovědný. Já rozhoduju, ne že vy my řeknete, že ten certifikát já potřebuju, já ho nepotřebuju.  -

"To potřebuješ ty vystavit, ne já!"

24.01.2019 22:12:01dát kritice tipzeleda

Musaši, každý jsme nějaký, některé tvé básně se mi líbí, některé méně, ale takový je už život. Je to tvůj styl. U některých básní se mi zdá, že jsou až moc intelektuálské /použité metafory/ na úkor výpovědi. Báseň má něco říci. Něco o autoru, vyvolat určiré emoce.Nevím, jestli jsem se vyjádřil přesně. Ale jsem hodně daleko od toho, abych ti básně nesmyslně upravoval jako Ysslandia. K tomu bych se nikdy nesnížil. Já asi nejsem ten správný hodnotitel, mám raději klasiku. A to ještě její užší obzor. Mojí arénou je spíš historie, cesty a próza. 

Spíš mne fascinuje snaha, se kterou k tvorbě přistupuješ. A že o tvorbě přemýšlíš a diskutuješ. Tak hodně štěstí a nenech se odradit nejapnými komenty.

24.01.2019 17:50:38dát kritice tipysslandia

diane di prima... aj napriek môjmu "minimalizmu " a strohosti, moja obľúbená

24.01.2019 11:37:29dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

ale ja ti neradím, aby si sa snažila zapáčiť sa mi. a nenahováram ťa na to, aby si písala tak, aby to bolo bližšie mne. Nadviazala som na to, ako si písala o rolách, ktoré si vyberáš a ktoré hráš. K tomu som ti poradila, že by mohlo byť pre teba zaujímavou skúsenosťou, otestovať si aj iné druhy písania. myslím, že tu na písmaku zvládneš zároveň zásobovať textami fanúšikov - ak ti o to ide /ďalšia vec pri ktorej nechápem motiváciu/  a zároveň stíhaš- čo len chceš.

24.01.2019 11:27:26dát kritice tipMusaši

Problém je ale v tom , že kdybych chtěl zaujmout tebe nebo yss , což by pravděpodobně bylo nad moje síly , ztratil bych většinu svých současných příznivců . Není jich už sice zdaleka tolik jako bývalo , ale já nechci ztratit ani jednoho svého příznivce . Z tebe dark , já v podstatě nic nemám . Tys mi nikdy nedala jeden jediný výběr a to už jsem dokonce dostal výběr i od elizabety a od egila . egil mi dokonce napsal , že se mé texty poněkud zlepšují , přívětivý ke mně byl i whispermoonlite , jen ty mi tvrdíš , že píšu pořád stejně asi jako tak , když mi píše qíčalka , že to či ono je musašovina , aniž by měla sebemenší tušení " vo co go " .Asi mi tedy nezbývá , než smířit se s tím , že jedni kritikové pokrok vidí a jiní ne a psát pouze pro ony kritiky , kteří jsou schopni pokrok zaznamenat 

24.01.2019 11:10:42dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Obelisk sa mi vôbec nezdá ako vybočenie z tvojho štýlu. Mala som na mysli napr. nejaký poriadny beat /chladné post-postmoderné experimentálne texty ti nútiť nebudem:-)/

24.01.2019 10:23:31dát kritice tipMusaši

Třeba dnešní " Obelisk " ti dostatečně jiný nepřipadá ?

24.01.2019 10:19:27dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Musaši: nemyslela som lepšie texty, ale iné. asi v tom zmysle, ako keď si človek k plávaniu pridá jogu.

24.01.2019 10:11:49dát kritice tipMusaši

dark ,

já už dávno nechci být rebelem a to třeba proto , že rebel už tím , že se bouří jaksi uznává autoritu těch , proti kterým se bouří .Ty jsi redaktorka a máš určitou moc , která spočívá v právu dávat výběry .Z mého hlediska jsi tedy něco jako úřednice a já , pokud chci být svobodný , se musím naučit žít bez úředníků , bez výběrů , bez tabulek a pravděpodobně i bez diskusí s příslušníky etablishmentu tohoto serveru jakož i bez diskusí s příslušníky establishmentu celého básnického ghetta . Mám vlastně k tzv."elitám" úplně stejný vztah , jaký máš ty k elitám politickým (Viz naše diskuse pod Rautem )

Samozřejmě , že bych měl psát jinak a líp než psaly Alenakar a Umbratica . Možná to ale nedokážu . Možná na to nemám a místo mne by tady měl být mnohem nadanější válečník .Jsem si ale prakticky jistý , že kdyby se mi , jen tak čistě teoreticky podařilo psát líp , ty bys to vůbec nepoznala . Ty si totiž přímo hovíš ve svém stylu psaní , který je pro tebe uspokojujícím způsobem " úspěšný " , tak proč bys měla něco měnit ? Uznávám ale , že změna tvého chování(nikoli ale stylu psaní) přecejen nastala : bavíš se se mnou .

24.01.2019 09:51:46dát kritice tipMusaši

zeledo ,

já si opravdu nemyslím , že by yss psala své kritiky kvůli tomu , aby tady intelektuálně exhibovala . Opravdu nemám čas pročítat všechny její komentáře pod básněmi jiných autorů , ale když na ně náhodou narazím, většinou s nimi musím souhlasit . Mně na yss vadí v podstatě jen to , že svůj názor považuje za objektivní a jedině správný . Ale ona je schopná a hlavně ochotná tento svůj názor obhajovat . To je její obrovské plus.Takovým extrémně pilným kritikem  jako je yss býval Mirosláwek , i když ten se soutřed´oval zejména na vázané verše . Přimět ovšem k diskusi tohoto člověka se mi podařilo jen zcela mimořádně . To u něho by se dalo mluvit o intelektuálské exhibici .

22.01.2019 13:33:11dát kritice tipysslandia

oprava.-zatlieskajme.

22.01.2019 09:33:46dát kritice tipysslandia

Pochopila som. pre mňa je to však príliš priehľadné a čitateľné, aby som tomu venovala viac pozornosti. Ak si niekto vnútorne prisvojí titul "umelca " a nájde sa niekto, kto mu tento status naštrbí svojim názorom- začína ihneď hon na čarodejnice. Nejde ani o poéziu, ide o nevyzretosť osobnosti, labilitu autora, neschopnosť prijať akýkolvek názor, nekorešpondujúci s familiárnym poklepkávaním po pleci, prípadne zhodnotením textu slovami "líbi, Tip"- tak veľmi zaužívaným  na tomto webe.

Tieto veci mi prídu naozaj navivné a smiešne, takže nijako ich vnútorne neprehodnocujem a nezaoberám sa nimi. Sú proste ľudia, ktorí potrebujú riešiť svoje frustráciu aj cez plnohodnotnú "jalovú" diskusiu. A vraj poézia.! Prd, labilita, frustrácia, neschopnosť.

 

A vraj slovenky nemajú nadhľad. Zatlieskajte.

22.01.2019 08:19:42dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

zeleda: ysslandia nikoho nepoučuje. keď sa pozorne začítaš do jej textov, zistíš, že si fakt dáva prácu s formulovaním postojov a dáva konštruktívne rady. 

​yss: pripomína mi to, pred pár rokmi som viedla debatu... čo to bolo? pohledy z vyhnálova? vyhnálov? pod umbraticou, alebo alenakar? všetky tri nicky aj s musašim píšu rovnaké básne - sorry musaši:-) bola to veľmi podobná situácia, akurát moje postrehy asi neboli tak sofistikované ako tvoje a viac som chytala nervy. a povedala som si, že už to riešiť nebudem. občas sa do toho ešte pridá niekto typu zeleda /nepoznám, súdim len podľa tohto vlákna/ 

inak, musaši, keď teraz chceš ísť pod týmto nickom rebelskú líniu, tak skús zmeniť aj poetiku. skús si možno aj iné písanie, možno to bude fajn skúsenosť. proste že s novým nickom si vyskúšaš aj iný štýl.

21.01.2019 16:49:06dát kritice tipysslandia

Aké vtipné. Včera si reagoval inak. Nevadí, zvykaj sim, respektíve nezvykaj. Je mi to fuk.

21.01.2019 16:48:04dát kritice tipysslandia

Už som ťa dvakrát upozorňovala, aby si prestal moje meno používať v komentároch.Pokiaľ nedokážeš prezentovať svoj dôvodbez môjho mena, tak ho neprezentuj a mlč.

Pokiaľ máš veľmi veľké nutkanie, zdielať moje meno pri každej príležitosti, tak to urob aspoň trocha korektne a slušne, poslaním avíza. Dúfam, že tento technický parameter zvládneš, prípadne si ho v rámci sebareflexie naštuduješ.

 

21.01.2019 16:45:26dát kritice tipzeleda

Tu báseň jsem nesmazal kvůli tobě, nemusíš se moc nadýmat, důvody tě nemusí zajímat. na rozdíl od tebe jsem už něco dokázal a nehraji si na intelektuála, jako ty. Jestli tě berou vážně ostatní, tak já určitě ne. Trochu zabrzdi, nemáš na to. 

21.01.2019 16:39:40dát kritice tipysslandia

povedal autor, ktorý včera po komentári od ysslandie / dôrazne upozorňujem bez škrtnia / svoje dielo, / bez tipov /zmazal. 

To bola valná cena. Neber ho príliš vážne.

21.01.2019 16:27:23dát kritice tipzeleda

Musaši, když se pozorně začteš do komentů Ysslandie, tak přeci musíš uznat, že se snaží pouze o rádoby intelektuální exhibici, která nemá pro autora valnou cenu. Já strašně nerad poučuji někoho, jak by měl psát. To je dáno její sebestředností. neber ji příliš vážně. 

21.01.2019 10:05:19dát kritice tipMusaši

Nuda by byla , kdybychom tady byli všichni pánové profesoři a dámy profesorky s kamennou tváří a s kalkulačkou v náprsní kapse .Naštěstí tady jsou i lidé praštění jako ty nebo já , pokud zrovna nejsem " pan profesor ".

21.01.2019 10:01:22dát kritice tipMusaši

Dodolo ,

k té třetí básničce mě inspirovala jedna epizoda z Tv seriálu " Sběratelé kostí " . Bylo to o profesorovi - fyzikovi , kterému zavraždili dceru a on celé hodiny popisoval tabule výpočty , protože nebyl schopen se s tou ztrátou jinak vyrovnat . Všichni si mysleli , že takto utíká k práci , ale jen jedna vědkyně , která měla IQ nad 150 pochopila , že píše cosi jako matematickou báseň o životě své dcery . ...Napadlo mě jestli taky nejem příliš racionální " profesor " , co se básní týče , ale myslím že ne . U mne se naštěsí bílé číslice občas mění v racky .

21.01.2019 09:54:17dát kritice tipqíčala

Já bych klidně analyzovala, i bych si případně něco doštudovala, aby vyznělo odborně ... a pak bychom učeně dišputovali a tvářili se seriózně - nebyla by to nuda? A básničkování by se tou nudou utlouklo :)) Radši plácám - to básničkám vůbec neškodí:)

21.01.2019 09:53:14dát kritice tipMusaši

Dagmaram , díky ,

s trochou odstupu už mi to připadá takové moc rozumbradovské .

21.01.2019 09:51:30dát kritice tipMusaši

Magdalene ,

pokud není ta hvězda červená , tak proč ne ?  Smajlík a díky .

21.01.2019 09:47:36dát kritice tipMusaši

qíčalko ,

někdo má dar racionální analýzy a schopnost pitvat odborným jazykem a někdo zase ztřeštěnou poznámkou trefí hřebíček na hlavičkul. Kritiky mohou být různé a byla by strašná nuda , kdybychom všichni psali kritiky stejně .

21.01.2019 09:42:30dát kritice tipMusaši

zeledo ,

já jsem ale rád , tady ysslandia je . Jsem rád , že si všímá mých básní a hlavně jsem rád , že je ochotná se mnou diskutovat . V mnohém má často pravdu . Já jí vyčítám jen to , že si málo všímá obsahu a klade přehnaný důraz na konstrukci básně a expresivitu metafor .

21.01.2019 09:38:15dát kritice tipMusaši

Diano , díky .

Na tu pointu mám dlouholetý výcvik z anglických sonetů Ale vím , že pointa už je dnes cosi zastaralého . Už se to moc nenosí .

21.01.2019 09:33:42dát kritice tipMusaši

Leraku ,

já sice píšu hlavně pro čtenáře , ale výzvou pro mne je zaujmout kritiky . Kdyby tady neexistovaly výběry a výběráři , tzn kdyby tato komunita nebyla hierarchizovaná a kdyby zde neexistovaly funkce a s nimi související moc uplatňovaná pomocí výběrů , psal bych určitě jinak . Jsem neúspěšný proto , že dostávám málo výběrů , ale oproti minulosti také málo tipů . Žijeme bohužel v době , kdy si lidé všímají toho , kdo je úspěšný a berou v potaz jen názory úspěšných lidí .

My dva si rozumíme , co se obsahu týče , protože jsme věřící . Já taky kladu velký důraz na etiku a na výchovnou stránku umění , i když tato musí být tak nějak skrytá a možná působit spíše na podvědomí . Netvrdím , že v současné poezii nejsou básníci , kteří chtějí něco říct i z etického hlediska . Je jich ale velmi málo . Poezie se dnes hlavně snaží rozpohybovat představivost a emoce a při tom se vyžívá v mnohoznačnosti a neurčitosti . Ideálem je v tomto směru krátká báseň   hutná a výrazově silná od začátku až dokonce , rádoby " autentická " a " pravdivá " . Soudobí kritici si myslí , že tu autentičnost a pravdivost poznají , ale já vím ze svých četných zkušeností s nimi , že tomu tak není .

21.01.2019 09:16:39dát kritice tipMusaši

Yss ,

pro mne je velkou výzvou psát tak účinně , aby si zde přítomní profesionální kritici  všimli kvality mých básní .To se moc neděje . Dříve bych napsal , že chci umět psát dokonale. Dnes už ale dokonalost neexistuje a kdyby třeba i existovala , dobovým kritikům je protivná a připadá jim nepatřičná.

Pro tebe by mohlo být , alespoň z mého hlediska , výzvou pokusit se pochopit i obsah mých básniček nebo dokonce důvod , proč tady vlastně jsem a proč tu jakožto " vytrvalec " setrvávám tak dlouho .

20.01.2019 22:58:07dát kritice tipDodola

Nejvíc se mi asi líbí třetí, obsahově mi nečekaně připomněla báseň zvedavce Nič vyrátať sa nedá, u druhé marně přemýšlím - vtipný a výstižný nadpis napověděl a obsahově opět něco připomněl, nejspíš poslední báseň Zajíce Březňáka. A první bych bez tvého komentáře asi nepochopila vůbec - přitom se to zdá být tak jasné. Dodatečně.

20.01.2019 22:58:00dát kritice tipDodola

Nejvíc se mi asi líbí třetí, obsahově mi nečekaně připomněla báseň zvedavce Nič vyrátať sa nedá, u druhé marně přemýšlím - vtipný a výstižný nadpis napověděl a obsahově opět něco připomněl, nejspíš poslední báseň Zajíce Březňáka. A první bych bez tvého komentáře asi nepochopila vůbec - přitom se to zdá být tak jasné. Dodatečně.

20.01.2019 21:40:55dát kritice tipDagmaram
Líbí se mi druhá I třetí. Pěkné obrazy I přesahy. :-)
20.01.2019 20:18:57dát kritice tipMagdalene

Preferuji - Hvězdu

19.01.2019 20:17:50dát kritice tipqíčala

Musašíku, já vůbec nevím, jak má vypadat báseň v dnešní době - jak měla vypadat kdykoli jindy - já to mám pocitově -  au nebo nuda:) Chodím si pro au:D A to au může být i zásah do hlavy, to cítím kolikrát nejvíc a ještě se mi točí šíša. Tolik k poezii jako takové, qíčalím mozečkem:) Měj pěkně zapadaný víkend. A přilož, budou mrazy:)

19.01.2019 14:55:26dát kritice tipysslandia

Takto. Ocenila by som, keby si svoj postoj dokázal prezentovať aj bez použitia mojho mena. Ak to nedokážeš, tak láskavo aspoň pošli avízo, nech mám prehľad, kto ma "zneužíva.".  Ešte pre poriadok- nedávam návody, interpretujem svoj pocit. Ak to chápeš inak, ľutujem. Minuli sme sa. 

19.01.2019 14:53:06dát kritice tipzeleda

Naprostý souhlas s Lerakem. Existuje totiž něco, jako autorská licence. No a když nejde o život, tak jde o co?

19.01.2019 14:49:37dát kritice tipzeleda

Musaši, ysslandia je zábavná osoba. Nebýt jí, tak ani nevíme co a jak psát. Možná nemá jinou možnost seberealizace, než učit ostatní, jak má jejich tvorba vypadat. Mně se něco z tvých textů líbí, něco nelíbí, ale takový je už život. Nikdy by mi ale nenapadlo ti tvůj text přepsat podle své hlavy. 

19.01.2019 14:20:20dát kritice tipDiana

Mně se to líbí, ráda u básně prodlévám a představuji si ty metafory, vychutnávám náladu a pointu - tady jsem si užila -)*

19.01.2019 13:35:09dát kritice tipLerak12

Asi bych poopravil, že nemáš úspěch a fanoušky. Neznám Tvoji představu, ale máš jich (i tichých) opravdu dost! Při Tvé kvalitě se můžeš rozhodnout, jestli píšeš pro kritiku, nebo pro ty "iné."

Já respektuji kritiky´, kteří opravdu něčím sami dokáží oslovit. Plácání (téměř vědeckými) teoriemi mě moc nebere. Literatura je postavená na ZÁKLADNÍCH postačujících  principech a to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je, a vždy bude, rozvíjení etického a přirozeného talentu! Bez toho je teorie houby platná. Jsou i tací, že svůj nedostatečný talent nahrazují bravůrním teoretickým pindáním, aby se alespoň vědělo... Nejhorší je, když se "radil" nedokáže odpoutat od své jediné OSOBNÍ představy stylu. Má to nalajnovaný a nic jiného (než např. nové trendy) ani nechce přijmout. Radil, by měl s nadhledem a objektivitou rozeznat i kvalitu stylu, které zrovna moc neholduje. To je podle mě pán Kritik !! Prolínání pestrosti a kreativity, je v literární tvorbě žádoucí.

To se zde děje a to se mi zde líbí. Buďme za rozdílné výpovědi o světě rádi ! Bezduché a kýčovité se postupně znemožní nezájmem  samo.

Musaši. K Tvým básním má poklona. A neformální.  

  

19.01.2019 12:37:29dát kritice tipysslandia

Ja mám výzvy rada. Motivujú ma.

19.01.2019 12:34:21dát kritice tipMusaši

I ty si to budeš muset zasloužit .

19.01.2019 12:10:29dát kritice tipysslandia

Musíš si to zaslúžiť. 

19.01.2019 12:09:14dát kritice tipMusaši

yss,

ty ale jen vyzdvihuješ to  , co ty sama považuješ za klady a odsuzuješ to , co ty sama považuješ za nedostatky .  Já bych neměl nikdy tu odvahu , kterou máš ty a nemohl bych o sobě říct  " jsem objektivní " , tak jako jsi to napsala ty v jiném komentu . - Na jedné straně sama píšeš, že hodnocení poezie je subjektivní a na druhé straně tady děláš ramena jako nějaký všeználek . ...Bavíme se ale pořád jen o hodnocení básníj ako takovém a začíná se to točit v kruhu a k ničemu to nevede. Příště bychom se mohli bavit spíše o vztahu obsahu a formy , ale ne v tom stylu , jak to děláš ty a sice : tady se ti to nepovedlo , protože já bych to napsala tak a tak .

19.01.2019 11:54:55dát kritice tipysslandia

 

že třeba autor celé dny přemýšlel , aby dosáhl výsledný tvar - tento výsledok ma neuspokojil.

To bys jí potom nemohla vnucovat svá vlastní pravidla- nevnucujem, interpretujem vlastný pocit. Viem vyzdvihnúť klady, rovnako ako aj nedostatky.

Ty vůbec nemáš schopnost empatie , yss a to je tvůj problém - potvrdzujem.Nie som empatická v interakcii familiárnosť, kamarát, sympatizant.

 

 

19.01.2019 11:49:30dát kritice tipMusaši

yss,

a proč by ses měla omlouvat za svůj vkus ? Já velmi přeju každému jeho vkus a každému přeju takové básničky , které mu přinesou radost a pocit uspokojení .

Taky bych mohl napsat , že jsem ti už přece cosi stokrát vysvětloval a ty to pořád nechápeš . Mně opravdu deprimuje , že někteří současní kritikové kladou na první místo druhořadé kvality díla jako jsou ty jeho kvality formálně konstrukční nebo ony mlhavé kvality jako "Hutnost " , " Síla výrazu " a tak dále . Je ovšem podstné CO autor hutně , výrazně nebo hravě říká a nikoli JAK , jakým způsobem to přesně říká . Tvé škrty v mých básních mě vždy utvrdí v tom , že jim vůbec nerozumíš obsahově a také v tom , že nechápeš, že báseň nemá své proporce , svůj rytmus , aliterační prvky atp jen tak , ale že třeba autor celé dny přemýšlel , aby dosáhl výsledný tvar . Ty do cizí básně jen promítáš svou vlastní poetiku , estetiku a vkus právě bez tolerance a bez schopnosti představit si proč to či ono je napsáno tak , jak je. Holedbáš se tím , že chceš vnímat poezii v její diferencovanosti a mnohotvárnosti .  - Že by ? To bys jí potom nemohla vnucovat svá vlastní pravidla jako univerzální . Tvá pravidla , kterými vše poměřuješ nejsou univerzální . Je to naopak jen směs tvého individuálního vkusu a dobových floskulí , které jsi přijala za své .

Ty vůbec nemáš schopnost empatie , yss a to je tvůj problém .

19.01.2019 11:31:12dát kritice tipMusaši

qí ,

já vůbec nechci , aby mi všichni rozuměli . Jsem přece nindža , když už nemohu být samuraj , jelikož se tady nevyskytují žádní vojáčci . Chci jen , aby lidérozuměli mým básničkám .Já sám bych byl nejraději neviditelný .

Ale být srozumitelný , to se dnes nenosí , to není trend . Dnes musí být programově báseň nejednoznačná , musí být " hutná " , musí z ní sršet " síla výrazu " a jaksi už nikoho nezajímá , že bez této " hutnosti " či " síly výrazu " či jakési rozmlžené a neurčité hravosti už vlastně nic dalšího to dílko neobsahuje .

19.01.2019 11:18:46dát kritice tipqíčala

Musašíku, když chci slova, kterým bych měla rozumět, přečtu si zprávy:) V básničce hledám pocit, něčeho, co se komukoli těžko vysvětluje - protože se nevysvětluje :D Ty chceš, aby ti všichni rozuměli - a já ti rozumím:)) - a s těmi pocity, když tě čtu, je to už už .. skoro, ty jó zas nééé ... třeby tady ... chm nic moc, a jó ... jo, to je pecka ... škodááá :))) Asi tak. Ale to je jen můj qíčalí pohled - abys rozuměl :) Ráda tě čtu, že skoro :)

19.01.2019 11:13:22dát kritice tipysslandia

Taký pekný komentár som napísala a zmazlo mi to.

Zabúdaš na prioritnú vec. Neexistuje striktne vymedzené merítko kvality poézie. Mňa na rozdeil od teba fascinuje jej pluralita, diametrálnosť vnímania indivdualít, interpretácia u čiateľa, akási kontaminácia čitateľa textom. Pre teba je to pozvánka na post obhajcu..

Už minule si ma obvinil z toho, že mám maniere sklzávať k povýšenosti a nejakému zosmiešňovaniu- keď napíšem v komentári- dúfam, že text si nájde svojich čitateľov. Ani na chvílu ťa nenapadla možnosť, že to myslím úpirmne. Vysvetlenie máš v odseku vyššie.

 

jednoducho sa ti snažím povedať, že nie vždy pretransformuješ myšlienky do polohy, v ktorej ma poeticky dokážu osloviť. Už v tomto texte, napríklad pri hviezde, pri disciplinovanejšej práci sa dalo z textu vyťažiť oveľa viac rezonancie, hutnosti. Ale ty si typický príklad autora, ktorému stačí napísať :,,nepáčilo sa mi to. "

Kašleš na individuálnosť a vkus čitateľa, uzurpátorsky sa natískaš do polohy, ktorá mi príde scestná. Nikdy sa nebudem ospravedlňovať za svoj vkus.

P.s: poprosila by som, slovo kritička nemám v svojom profile , ani v statuse. Som bežný čitateľ. Ako bežný čitateľ ti zároveň odporúčam prečitať si text od daždožienky- zlatá jaskyňa, je kúsok pod tebou. Pochopíš.

19.01.2019 10:56:08dát kritice tipMusaši

yss ,

ale já musím psát tak , aby obsah sdělení byl naprosto jednoznačný . Já chci , aby mi čtenáři rozuměli a myslím si , že ona rozmlženost , neurčitost a nejednoznačnost sdělení , které propaguješ nejen ty , ale i různí jiní guruové dobové mlhavosti - to je cesta do pekel .

19.01.2019 10:49:42dát kritice tipMusaši

Andělko , díky ,

já ale potřebuji , aby mi vycházeli vstříc ti druzí . A oni mi vstříc vycházejí.Třeba ty . Já sice jsem člověk částečně racionální , možná víc racionální než většina lidí tady , ale své psaní stavím většinou na intuici , na jakémsi šestém smyslu . Ne , že bych se nepouštěl do složitých výpočtů , spoléhám ale spíš na náhlý nápad . Jsem spíš herec, který potřebuje mít kontakt s publikem . Když vidím a cítím , že se představení daří , inspiruje mě to a nápady se někdy jen hrnou . Občas se mi to stává .

19.01.2019 10:47:06dát kritice tipysslandia

Budem sa opakovať- a to nerada, predchvíľou som ti o tom istom písala 

tuná http://pismak.cz/index.php?data=read&id=493369 ,u mňa jednoducho stále absentuje vyváženosť sprostredkovania obrazu. veci, ktoré ty pokladáš za dôležité zúžujú priestor interpretácie tak, že pôsobia útlmovo, takisto ako balansovanie na hrane polopatismu.

poviem ti to rovnako, ako si to pred chvíľou naznačil mne a Dark- nemáš nadhľad.

 

19.01.2019 10:43:59dát kritice tipMusaši

qíčalko ,

moc děkuji . Jsem rád , že si rozumíme . Ještěže nemám úspěch . Kdybych ho měl a měl bych spoustu fanoušků( kde ty loňské sněhy jsou ?), mohla by ta " Hvězda " básnička být i o mně .

19.01.2019 10:40:56dát kritice tipMusaši

Goro ,

děkuji a oceňuji , že v básni stavíš na první místo právě její obsah . Myšlenky . Ano - právě o tohle mi šlo .

19.01.2019 10:39:06dát kritice tipMusaši

yss ,

styl psaní , který tady ty propaguješ jsem si překřtil na "minimalismus škrtálismus " . Vždycky , když se dívám na to , co ty bys v básni škrtla , uvědomím si , že bys škrtla vždy to obsahově nejdůležitější , co vůbec v básni je.   Ty bys škrtla , že hvězda se vzdaluje od oběžnic , jenže to je právě to nejdůležitější sdělení , které v básni je . Báseň totiž zobrazuje vztah mezi nadutou hvězdou ( třeba showbusinesu ) , která kvůli své nadutosti a bezbřehé pýše pomalu ztrácí kontakt s fanoušky . Mráz symbolizuje ochladnutí vztahů a rozpínání vesmíru to , jak se od sebe lidé vzdalují . - Náše pojímání poezie je velmi rozdílné , ale já se přesto s tebou dál chci bavit , protože bych byl rád , kdyby se z takové poněkud namyšlené bublinářky stala osůbka schopná širšího rozhledu a hlubších myšlenkových průniků jakých je schopná třeba Dodola nebo kdysi v minulosti třeba i qíčala . Měla by ses naučit přemýšlet už proto , že tvé kritiky jsou tak nějak plošné a zanecháváš svou stopu v ohromném množství duší . Z karmického hlediska je to velmi rizikové počínání pokoušet se být tak nějak universální kritičkou . 

19.01.2019 10:35:30dát kritice tipAndělka1

Hlavně musíš vycházet sám sobě, nejen matematicky, nejen vstříc. A moc hezké to je, zpívají ta slova...

19.01.2019 10:26:15dát kritice tipqíčala

Líbí se mi Hvězda ... přeeesněěě (teda pro mě:)*

19.01.2019 10:16:47dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Všechny tři /podle mne/ obsahují silnou nosnou myšlenku a jsou kvalitně zpracované. První má dobrý nástup... Výmluvná, nejen pro básníka:-) je zejména druhá... ve třetí oceňuji závěr.

19.01.2019 10:13:27dát kritice tipysslandia

Toto ma nejako neoslovilo. Opätovne by som sa opakovala pri mnou avízovaných "zádrheľov " v konštrukcii výstavby textov. Cítim istú vlažnosť a jednoliatosť v rámci práce, spracovaním je to pre mňa kúsok kostrbaté. Uvediem krátky príklad :

Vesmír se rozpíná

hvězda se vzdaluje od oběžnic

mráz má širokou náruč

 

Písmenka - chutný kaviár

a bublinky k tomu

...Bublinky které vyšumí

 

 

pak zpátky v němé číslice

bezvýsledného putování

matematickou pouští / už až prekombinované, čísla, putovanie a ešte zdôraznenie matematického /

 

prajem lepších čitateľov ako som ja.



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.