Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nie je to pes, je to vec

22. 01. 2019
14
19
1314
Autor
dark matters

https://www.youtube.com/watch?v=kXBGDf2IDQI

 

 

 

občas máme neodbytný pocit, že
sa nachádzame uprostred bielej pláne
v juhovýchodnej časti antarktídy
alebo v severovýchodnej arktídy
nikto tu s nami nie je, navyše
sa zdá, že nikto neprežije
to ticho je upokojujúce
a sekery boli v stenách zaseknuté odjakživa
určite chcem pokračovať v našej konverzácii
na našej konverzácii mi záleží
ale nestíham odpovedať

 

 

 

 

 

 

 


19 názorů

vk
04. 02. 2019
Dát tip
moja syntax tam zakopne :-)

uvažovala som pri tomto ako Silene. asi to nie je košér, ale proste to tak cítim, ako sa hovorí:-)


Silene
02. 02. 2019
Dát tip

Moc děkuji!

My můžeme i svobodně vypustit, na opakující se slovo jen pomýšlet - nevypsat jej, vnímala jsem text v této podobě, jako by tam dark měla takové své nadnesené pousmání - v hocijaké = jakékoli, kdejaké, to je prostě jedno/putna, prašť jako uhoď které části čeho...(teda relativně libovolné nehostinné pustiny)

a k tomu mi ta "výpustka" pasovala. Jazykovou náladou...

Těžko se mi přenášet. Jen si domýšlím :).  


vk
02. 02. 2019
Dát tip
aby to bolo správne po slovensky, malo by to byť buď 1. v severovýchodnej arktídE 2. v severovýchodnej ČASTI arktídy (to opakovanie "časti" mi tam sedí viac)

Silene
02. 02. 2019
Dát tip

(potenciální polemiky, tak. A už jdu! Snad.)


Silene
02. 02. 2019
Dát tip

(tech. upřesnění mané poznámky: samozřejmě nevím, zda jste něco neměnili.. vážu se na češtinu, a prostě se zajímám o tyto dva řádky - kdybych se náhodou dozvěděla, co bylo předmětem vaší polemiky :)).

v juhovýchodnej časti antarktídyalebo v severovýchodnej arktídy

 


Silene
01. 02. 2019
Dát tip

Nu, nejsem Slovák, ale podle mého ucha-oka tam to druhé "části" nechybí.

Anebo taky nevím nic.

Čtu si tě jako vk, tu investovanou energii yss i vk do komentáře obdivuji. Ze mě bys v poslední době nedostala ani oštiepoky čerstvého zázvoru. 

Odkazy si pustit nemohu, takže si podbarvím vlastní plání. 


Je to bombica! *


Prádlo: Ja som pozerala The thing:-)


vk: vidíš do toho veľmi presne. mám teraz takúto novú zábavku, tak dúfam, že to vydá na nejaký uspokojivý objem. a snáď aj obsah.


vk
23. 01. 2019
Dát tip
hocčo napíšeš, je to dobré, a pritom taková blbost, čo je veľmi príjemná autorsko-čitateľská fáza ešte jeden všeobecný dojem: tvoje texty sa na začiatku zameriavajú, resp. hľadajú, ako ten juhovýchod a severovýchod, zdá sa, že nemajú presný cieľ (takmer copy+paste pocit), čo je sympatické, môžu byť hocičo, predpokladám, že pre teba aj pre mňa, ale z neškodného krúženia ich vytrháva druhá časť, ktorá je podobne neurčitá, whatever, ale vytvára funkčný kontrast, aj keď je "len tak" nadhodený (ako napr. ten názov), čo nás vracia na začiatok, že to máš v uchu/oku už aby bola tá zbierka (to som len chcel tromfnúť ysslandiu, aj keď so slovom "vystavaná" nesúhlasím, skôr by som tipoval, že sa to usporadúva samo do akejsi laučíkovskej priestorovitosti, akože sa vyznám) + chýba tam "časti arktídy"

Whittleman
22. 01. 2019
Dát tip

Sorry kámo, ale znát a podporovat onu náladu tvym odkazem, to znamená neznat.

 


propaguj niekomu, kto to nepozná:-) residents ma naučili počúvať moji rodičia.



Whittleman
22. 01. 2019
Dát tip

Jsi redaktor, jsi pes. Ale aspoň se snažíš, no... Pustil jsem si kus trubky, jestli tu náladu chceš znát takřka OPRAVDICKY, poslechni si tohle. A neber si to osobně, opakuju, jsi redaktor, jsi pes. Ale... propagace Rezidenc je moje povinnost. Nazdar.

 


ako fanúšik tvojich kritík musím napísať, že sa priam roztápam, ďakujem!


ysslandia
22. 01. 2019
Dát tip

Veľmi pekne vystavaná vec. Navyše pre mňa aj aktuálna. Ale k veci. Mne sa veľmi zalieča tá úvodná upokojúca expozícia- skrz prírodný opis jednoducho ukolíšeš respodenta k "čakaniu na med ".aj ked už symbol mrazu a chladu niečo sekundárne naznačuje, potom príde niečo ako zápletka- symbol sekery, a v závere "rana do srdca ". TU nie je čo kritizovať, čo vysvetľovať- precízna. zručná, premyslená práca, úderná, bez hrania a veľmi osovujúca poézia. Obdivujem.


Lnice
22. 01. 2019
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru