Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRÓZA ROKU 2018 - HLASOVÁNÍ

25. 01. 2019
1
30
3638

HLASOVÁNÍ O PRÓZU ROKU 2018

 

V návaznosti na prozaické soutěže předchozích let  vyhlašujeme i letos celoroční kolo,
do něhož jsou zařazeny vítězné prózy z jednotlivých měsíců roku 2018.
Do čtvrtka 28. února tedy můžete hlasovat pro tři z následujících dvanácti prozaických děl loňského roku.
Výsledky budou samozřejmě vyhlášeny jmenovitě, tedy ve formě "Název_díla / Autor".
Do té doby přejeme čtenářům příjemné vzpomínání.

1801 - Vítězná próza leden 2018
1802 - Vítězná próza únor 2018
1803 - Vítězná próza březen 2018
1804 - Vítězná próza duben 2018
1805 - Vítězná próza květen 2018
1806 - Vítězná próza červen 2018
1807 - Vítězná próza červenec 2018
1808 - Vítězná próza srpen 2018
1809 - Vítězná próza září 2018
1810 - Vítězná próza řijen 2018
1811 - Vítězná próza listopad 2018
1812 - Vítězná próza prosinec 2018

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

A jako bonus uvádím, že na vítěze čeká krom gratulací též keramická soška vytvořená rukama Agáty5.


30 názorů

1. Hmatatelný důkaz existence Ježíška

2. Hadi

3. Chci vám říct, jak to funguje

Hlasoval lastsgasp - omylem napsal komentář pod poslední povídku 2018 - možno nahlédnout...


Meggy607
28. 02. 2019
Dát tip
1. Hmatatelný důkaz existence Ježíška 2. Etuda vzteklého psa 3. Hadi

Lakrov
27. 02. 2019
Dát tip

Nejprve mě napadlo hlasovat pro tři vybrané povídky podle toho,  zda se mi pod názvem vybaví, o čem ta povídka je.  To by ovšem byly ve výhodě povídky zveřejněné později (nedávno) oproti těm,  které byly zveřejněny už třeba před rokem.  Takže volím jakýsi kompromis:  Mám zobrazené texty všech dvanácti loňských povídek (v časovém pořadí)  a po nahlédnutím do každe z nich se rozhoduji, zda "volím" či "nevolím".  Nakonec pak stanovím jejich pořadí.

1. Klepáč  protože je v tom spoousta citu.

2. Hadi  protože je to sranda.

3. Hmatatelný důkaz existence Ježíška  protože je to takové promyšlené.

...a když teď odhlédnu k jednotlivým měsíčním hlasováním roku 18 vidím,  že všechny vybrané povídky byly tehdy mými favority.


kvaj
25. 02. 2019
Dát tip

1. Cesta vlakem

2. Zívání

3. Klepáč

Tyhle tři povídky mi vyšly nan bednu.


Vojta Vrba
20. 02. 2019
Dát tip

1. Svátek "milenců": Pěkné čtení, civilní, milé s kapkou hořkosti. Moc se mi líbilo.

2. Zívání: Výborná satira, suchý humora ironie, má to jiskru. Fakt dobré.

3. Kdyby. Možná. Asi. Syrové, přirozené, dost dobré.

 


Na základě několika připomínek k anonymnímu průběhu ročního kola prozaické soutěže přidáváme vysvětlení tohoto stavu a případnou omluvu všem dočteným:

 Soutěžní povídky jsou zveřejněny anonymně proto, aby měli hodnotící čtenáři důvod do těch povídek vůbec nahlédnout, případně nahlédnout do více povídek, než jen do těch "od svých oblíbených autorů". Tímto způsobem má pak hodnocení víc "soutěžního ducha".

 Krádež v tom zveřejní textu pod cizím nickem nespatřujeme; nick Próza_měsíce je založen POUZE pro organizaci zmíněné soutěže a nemá žádné jiné aktivity ani nezveřeňuje žádná jiná díla nebo komentáře než právě ty, které souvisí s pořádáním oné soutěže. A soutěžní díla z roku 2018 nejsou dostupná jiným (veřejným) způsobem, než právě z výzvy k hlasování.

 Děkujeme za pochopení.


bixley
03. 02. 2019
Dát tip

Pardon: Chci vám říct, jak to funguje


bixley
03. 02. 2019
Dát tip

1. Etuda vzteklého psa

Krásně popsaná proměna člověka, který učiní zásadní rozhodnutí začít nový život

2. Hadi

Skvěle zpracovaná nadsázka

3. Řeknu vám, jak to funguje

Povídka s poněkud tajemnou zápletkou udržuje čtenáře v neustálém očekávání, co se vše pečovatelka dozví


Na žádost hlasující Vigan pozměňuji její komentář odebráním jmen autorů.

1. Šprýmař

2. Kdyby. Možná. Asi

3. Viděls někdy něco takovýho?

 

 

První dva autoři, zdejší stálice, jazyková harmonie, vyzrálost textu.

Třetí. Mladistvé, svěží, nenechavá v klidu.


OMLOUVÁME SE ZA CHYBU, JMÉNO AUTORA NEMÁ BÝT UVEDENO!

Ta hodnocení, kde jsou obsažena, již necháme tak.


Fruhling
27. 01. 2019
Dát tip

Já teda asi zradím své zásady, že nemám moc rád vtipné texty a člověčinky a své pořadí vyjádřím takto:

1) Hadi - Květoň Zahájský

2) Viděls někdy něco takovýho - Vojta Vrba

3) Možná. Kdyby. Asi.

 

Ad 1.) Abych se přiznal Květoně cíleně nečtu, ale shodou okolností jsem teď byl "nucen" dva jeho texty projet vcelku pečlivě. Jedním z nich byli Hadi. Překvapilo mě, že se jsem u čtení opravdu bavil, že to byla svižné, vtipné a při udržení určité míry třeskutosti nepodbízivé.

Ad 2.) Nemám rád Topola ani poetiku kolem, ale přesto si rád vzpomínám na Sestru. Stejně tady. Neříkám, že bych neupřednostnil trochu vyzrálejší literární kličky, ale přesto na mě atmosféra textu účinkuje. Svižné a lehké. Trochu nedoostřené.

Ad 3.) Tohle je dobře napsaný text, s kterým mám problém, že romantika úpadku prostupuje tak hluboko, až to vlastně přestává být příběh. Proto ho z titulu "povídky" roku umisťuji až na 3. místo.


Fruhling
27. 01. 2019
Dát tip

Jako přímý odkaz by byl asi lepší, ale spíš mi tam chybí jména těch autorů, když už je mám teda vypisovat do hlasování :)


Gora
26. 01. 2019
Dát tip

1. Klepáč

2. Hadi

3. Šprýmař

 

Všechny tři povídky byly umístěním "na bednu" jasné i pro mne. Komentáře jsou pod originály povídek v jednotlivých měsících.


K3
26. 01. 2019
Dát tip

1. Klepáč - Edvin1.

2. Etuda vzteklého psa - Gora

3. Šprýmař - Fruhling

1. Tahle povídka u mě byla jasná zcela od začátku. Splňuje všechno co má povídka mít, má v sobě veliký náboj zápletku i pointu. Je dobrodružná, romantická, klukovská, s překvapivým závěrem a dojímavá. 2. Etuda mě okouzlila především poetičností, jednoduchostí a pointou, která doznívá ještě dlouho po dotčení. U 3 jsem se rozhodoval mezi Šprýmařem a povídkou Chci vám říct jak to funguje. Dal jsem přednost Šprýmaři, pro způsob psaní, výběru tématu i místa děje a vytvoření neobyčejně tísnivé atmosféry.


Ozzozorba
25. 01. 2019
Dát tip

V poho :))


Héj:))), láčkovej krove, mám u tebe stovku za propagaci soutěže. Nebo to chceš splatit v naturáliích? Vyjádři se (hehe hehe muhehe, aneb mám rád sebe debila;))

Vtipnej je taky ten tvuj první zmazanej prázdnej kom tady. Nicméně propagace se dělá jinak, koukej;).

 


 

Dovolím si požádat slečnu Prózu měsíce, aby se nadala odradit závistivci, že se s seznamu nenašli. Tato práce má smysl, druží kolektiv písmáčanů a jasně demostruje, o co tu jde. Kam dospěla kdysi asi poctivá víra, že podobnými servery lze prospívat literární tvorbě.

 

Ale ono to všechno bude mít smysl. Bude z toho Veliká humoristická kniha (možná i jedna divadelní hra). Sleduju vaše počiny s minimem komentářů už asi deset let, kocourkové a kočičky. Stovky stran poznámek a ukázek největších zmateností a namyšleností. A nemluvím ani trochu o autorech (snaha se cení vždy, ať je jakákoliv). Víte, panáčci a kozičky redaktoři? Vy budete jedinými aktéry. Víte? Nevíte, to vim taky že nevíte. Ale budete vědět. O to se postarám.

 

Děkuji za pozornost, Váš Péťa Miloučký Pusík

 

 


Lnice
25. 01. 2019
Dát tip
Neposílejte mi odtud avíza, nikdy jsem si vás do oblíbených nedala

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru