Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Andílek

26. 01. 2019
10
15
1577
Autor
bixley

Když se Honzík narodil, měl krásné kučeravé blonďaté vlásky, a tak hned všichni říkali „to je úplný andílek“. Potom ho přinesli z porodnice domů, skoro neplakal a maminka říkala „to je můj andílek“.

Honzík rostl, s hračkami si nehrál, ale místo toho je podával rodičům a oni zase říkali „to je opravdu náš andílek“.

Nastaly Honzíkovy první narozeniny. Rodiče pozvali na oslavu příbuzenstvo, upekli dort a připravili hostinu. Bavili se a Honzíka si nevšímali. Honzík vylezl na sedačku a z ní na parapet otevřeného okna. Všichni vyděšeně vykřikli: „Honzíku!“ A pak se to stalo. Honzík vypadl z okna, ale náhle roztáhl křidélka a odletěl do nebe.


15 názorů

bixley
16. 03. 2021
Dát tip

Slova nás někdy můžou zradit...


Jamardi
16. 03. 2021
Dát tip

Dobrý nápad nutící k zamyšlení.


bixley
19. 02. 2019
Dát tip

:-)


Lakrov
19. 02. 2019
Dát tip

To je ale pěkně odlehčená ujetina. Užuž má čtenář dojem, že se schyluje  k tragedii typu "Sněhurka" (ta slovanská, co skákala přes oheň),  a najednou tohle :-)


bixley
27. 01. 2019
Dát tip

Díky, fialko.


fialka...
27. 01. 2019
Dát tip

Překvapivý závěr!


bixley
27. 01. 2019
Dát tip

Díky, Leraku. Ale nepřeháněj.:-)

Karle, kdyby odletěl rovnou z postýlky,nebylo by tam to napětí. :-)

Díky i Tobě, Kočkodane, za stálou přízeň.


Lerak12
27. 01. 2019
Dát tip

To tedy koukám! Ale to je prima, že si nás nečekaně a pěkně upoutala v trochu jiném stylu. Originálně vystavěné a líbí se mi to.  


Kočkodan
26. 01. 2019
Dát tip
Asi už Jenda to peklo s přehánějícími rodiči nemohl dál snášet. ;-) (Já si tedy občas oslovení tvým křestním jménem už také vystřihnu. Myslel jsem, že se o něm veřejně stále neví a nechtěl jsem případně riskovat, že ho prozradím třeba nevhodně.)

K3
26. 01. 2019
Dát tip

Já vím, Renato, žes to tak asi myslela. Kdyby třeba vyletěl z postýlky a oknem ven, tak bych tomu taky tak věřil. Jenže mně to připomíná, jak jsem se sám vykláněl z okenního parapetu ve třetím patře v Kolíně a jakou z toho mívala máma hrůzu. Když si na to vzpomenu, je mi z toho zima:).


bixley
26. 01. 2019
Dát tip

Děkuji, Karle. Ta poslední věta se dá chápat různě. Nejen smutně. Také tak,že se vlastně tím andílkem postupně stával (síla slova - pořád mu to říkali), až se jím stal úplně a připojil sek dalším andělům v nebi. Nemusí to tedy nutně znamenat, že umřel. Záleží na tom, jakou interpretaci si kdo vybere.


K3
26. 01. 2019
Dát tip

Mos nechybělo a kliknul jsem na klub. Pro tu poslední půlvětu. Je strašně poetická, ale i strašně smutná :). T.


bixley
26. 01. 2019
Dát tip

Díky oběma. Taky oprášené starší dílko. :-)


Trošku šok. /T


Gora
26. 01. 2019
Dát tip

bixley, čekala jsem, co se z "andílka" vyklube...ten konec je celkem optimistický :-) a miniaturka jiná, než bývá tvá obvyklá tvorba...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru