Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ÚŘEDNÍ KORESPONDENCE

30. 01. 2019
2
5
437
Autor
wittgenstein

 

KORESPONDENCE  ZÁSLOVY  S  KŘENKOVOU

O  TOM,

JAK  ZAMĚNIT  SOCHU  S  OSOBOU

 

 

> Datum: 26.01.2019 10:43

> Předmět: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

že napodruhé jsem na mnohem lepší adrese.

V příloze vám proto posílám dobovou fotografii bočního oltáře uvnitř českotěšínského katolického kostela NSJ v Aleji.

 

Připomínám, že hned 11. února máme svátek Panny Marie Lurdské, a je se vás proto ptám na všechnu dokumentaci, kterou k tomuto objektu/inventáři se zakomponovanou sochou Panny Marie Lurdské máte, poněvadž mi připadá, že hned třeba v Českém Těšíně samém se jedná o realizaci existencí zcela neznámou.

Natož aby se jejím prostřednictvím kdo zajímal o ikonografii lurdské groty, abych tak řek.

 

Tak se na mne, prosím, nezlobte, že jsem se ozval s požadavkem, přáním o úplnost, a že navíc předpokládám, že se tentokrát dočkám vaší brzké a věcně co nejucelenější odpovědi.

Děkuji vám, paní inženýrko Křenková, za laskavost takového druhu a následně zdravím.

Záslova.

 

 

> Datum: 28.01.2019 10:27

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

Dobrý den,

 

Předmětná socha Panny Marie je součástí kulturní památky – kostela Božského Srdce Páně.

 

Dle zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, konkrétně dle ustanovení § 9 odst. 1 je vlastník kulturní památky povinen pečovat o její zachování, udržovat ji v dobrém stavu a chránit ji před ohrožením, poškozením, znehodnocením nebo odcizením.

 

Zamýšlí-li vlastník kulturní památky provést údržbu, opravu, rekonstrukci, restaurování nebo jinou úpravu kulturní památky nebo jejího prostředí, je povinen dle ustanovení § 14 odst. 1 památkového zákona si předem vyžádat závazné stanovisko obecního úřadu obce s rozšířenou působností.

 

Povinností správního orgánu je dohlížení na dodržování výše uvedených ustanovení památkového zákona, rozhodování o tom zda prostřednictvím realizace předmětné sochy Panny Marie se někdo, jak píšete, zajímal o ikonografii lurdské groty či nikoliv není v naší kompetenci.

 

S pozdravem

Beata Křenková

 

 

> Datum: 28.01.2019 16:46

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

Aha, aha, přesto za odpověď děkuji.

 

Ale musím se zeptat:

 

1/ Ve kterém roce byla dotyčná socha instalována?

    To jest i oltář, jehož je součástí.

 

2/ Došlo někdy k zásadní renovaci této sochy?

 

3/ Okolí sochy tvoří instalace v podobě lurdské jeskyně.

    Zajímá mě, z čeho je tato věc, nazvěme ji rám, zhotovena: a/ vyřezána ze dřeva,

    b/ vymodelována z papírmaše, c) dokonce z jiného materiálu?

 

4/ Jistě máte, paní inženýrko, současnou dokumentující fotografii té sochy, mohla byste mi ji

    s příležitostí darovat?

 

Děkuji vám za vaše nejméně 4 pečlivé odpovědi a zdravím vás.

Záslova.

 

Jen ještě připomenu, že 11. 2, bude civilizový svět slavit svátek Panny Marie Lurdské, k jejíž poctě je ta socha, o níž se dotazy zajímám.

 

 

> Datum: 29.01.2019 10:59

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

Aha, aha, takže váš požadavek přeposílám na Národní památkový ústav, jakož odbornou organizaci památkové péče, jelikož ta vede podrobnou dokumentaci kulturních památek. Tudíž další odpověď čekejte od nich.

 

S pozdravem

Beata Křenková

 

 

> Datum: 29.01.2019 11:12

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

Tak tedy platí, že na celém Městském úřadu v Českém Těšíně není ve věci grot v kostele NSJ vůbec nic.

Žádná fotografie, žádná evidence.

V památkové zóně.

Ajta, ajta!

Záslova.

 

 

> Datum: 29.01.2019 11:34

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

S ohledem na ochranu osobních údajů, zejména GDPR, nelze poskytnout vámi požadované informace. Dle výpisu z katastru nemovitostí je patrné, že nejste vlastníkem předmětné nemovitosti. Neprokázal jste právní nárok, na základě kterého by vám bylo možné poskytnout tyto citlivé údaje.

Křenková

 

 

> Datum: 29.01.2019 11:49

> Předmět: RE: Dobrý den, paní inženýrko Křenková, doufám,

>

Paní starostko, poučte IHNED dotyčnou úřednici o jejích i mých nárocích!

Záslova.

 

 

.

 


5 názorů

Nejenom pro tohleto je tento stát genocidně zločinný.


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

No, bodejť.


To není řehtání, to je zneužívání znění zákonů -- byť se jedná o praxi stejně zvířecí.


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

Řehtá ouřednickej  šiml. To jsou paradoxy !


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru