Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SOUTĚŽ V POEZII

30. 01. 2019
11
97
9009
Autor
Báseň_roku

SOUTĚŽ V POEZII POD NÁZVEM: BÁSEŇ ROKU  (2019)

 

V návaznosti na různé soutěže předchozích let vyhlašuji letos celoroční kolo,
do něhož budou zařazeny vítězné básně z jednotlivých čtvrtletí roku 2019.

Soutěž je ve čtyřech základních kolech anonymní. Jednotliví soutěžící mohou poslat každý jednu, dosud nepublikovanou báseň v libovolné poetické formě na námět  /pro první období ze čtyř/: Střípky zimy na email:

irena.mondekova@email.cz. do čtvrtka 28.února 2019 do 24,00.

Následně budou básně zveřejněny na Písmáku. Hlasování formou tipů, případně výběrů proběhne v měsíci březnu. Začátkem dubna budou vyhlášeny tři čtenářsky nejúspěšnější básně čtvrtletí. K názvům děl se již přidají nicky tvůrců. Stejný postup se každý kvartál roku 2019 zopakuje.  Soutěž Báseň roku 2019 se po absolvování čtyř základních kol ocitne ve finále, kde uživatelé vyberou, již neanonymně, ze dvanácti děl báseň uplynulého roku dle hodnocení čtenářů.

 

Majitelka emailu Gora se zavazuje, že nebude hlasovat, komentovat ani soutěžit.


97 názorů

Delfínku, diskusi si raději nebudu pročítat, oživují se mi nepříliš milé vzpomínky a bezdůvodné napadání některých...

Jsem ráda, když se lidé baví, a to je k tvému komentáři vše :-), pěkný večer samozřejmě tobě i všem!


Delfín
01. 10. 2020
Dát tip

Rádo se stalo, Irenko! :-)

Náhodou jsem se na tohle proklikl a třebaže už je to vlastně loňská záležitost, projel jsem ty bouřlivé komentíky a tak trochu trochu si pohrál se slovíčky. Však víš, že my Delfínci jsme takoví hraví a veselí. Snad jsem to trochu přenesl i sem! A pokud tě to přimělo si to znovu všecko pročíst, tak to snad nebylo tak marné. Člověk se má poučit z minulosti, aby mohl správně číst přítomnost a kráčet s budoucností! Znám tě i odjinud, ale tady jsi taková vůdčí osobnost, která se to snaží oživit. Nejlepší to je vždycky vlastním příkladem! Pak už se někdo připojí...Hezký večer! :-*


Delfínku, díky za veselou báseňku!

Díky tobě jsem se znovu začetla do bouřlivých diskusí, které provázely začátky té to soutěže:-(, která některým vadila jen proto, že ji vyhlašuje G. 


Delfín
30. 09. 2020
Dát tip

Ze střípků zimy skládám si své snění,

vzpomínek dávných něžné zrcadlení,

co bylo krásné, žel, již pravda není,

však přesto srdce dál si toho cení.

 

Mít moc vše vrátit, konám bez prodlení,

bylo tak milé v čase kuropění,

než dovnitř vniklo jasné světlo denní,

vědět láska jen je náš pán lenní...

 

 


Umbratica
08. 08. 2019
Dát tip

Goro,

čekala jsem, kdy se tady R.Tv. zase objeví. Objevil se a s ním zároveň přehled hříchů. Poslední aktivita Radovana na Pímáku byl jeho koment zde. Proto jsem mu odtud zaslala avízo. Nereagoval.


Ahoj, Um, nepatřila tahle slova pod "přehled hříchů", nevím, zda je dotyčný zde najde?

S tou bezradností ovšem máš tak trochu pravdu.


Umbratica
05. 08. 2019
Dát tip

Radovane,

jsem moc ráda, že ses tu zase po čase objevil zároveň s přehledem hříchů. Anonymní gořina soutěž pro mne v plné nahotě odhalila, jak bezradní jsou tipaři, když mají hodnotit bezejmenné. Většina lidí raději netipuje a soutěži se vyhýbá. To já jsem jiná, ostatně jako vždycky. Moc se těším na tvoje další díla, jak soutěžní tak i nesoutěžní.


Ano, omlouvám se ještě jednou za zmatky, už mi je to jasný.


zirkonie-leono, snad jsem ti vše dodatečně vysvětlila v soukromých zprávách, díky za zájem o soutěž:-)


Soutěž je nějaká divná. Básně měly být zveřejněnyy bez nicku, jsou s nickem. Dílo mělo být pouze jedno, Ysslandia jich tam má milion. Já jsem tam poslala jedno, a nemám ho tam vůbec. ?????


Zdravím všechny naštvané i nenaštvané diskutéry, jak píšu jinde/ u jedné ze sout.básniček/, jistě se příští kolo zadaří již bez nedostatků... Všem děkuji za zájem o akci Soutěž v poezii. 


jasne. v case ked som sa este neorientoval a nemal vyhranene nazory ergo bol som mlady blby naivny a myslel si ze ked niekto vyda ix knih tak asi nieco vie - tak dosiel citat na nejaku akciu. --- ale inak je to celkom znama postavicka okrem toho ze teda vydal tych ix knih a vyhral ix pismackych sutazi bol tusim aj hovorca meciara resp. hzds. ale vlastne to vsetko je v tom zivotopise.

ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

No teda .vies ako diskusia zvýši návštevnosť básnicky????sim charita sama.ok idem predsa len na hlavnu


Silene
01. 03. 2019
Dát tip

ad Stano Háber: Tak konečně se mi odkaz načetl.

Zdendo, to jsou ti, kteří si o sobě odkaz na wiki stvoří sami, s pečlivostí sobě vlastní! Ano, bozi.


Silene
01. 03. 2019
Dát tip

yss, ani naopak upírat hlavnímu seznamu děl zasloužené pozornosti, šlo mi než o ty technické věci se zveřejňováním. Plus podprahově možná prověrka, o kterou ze stránek písmáka je přirozeně větší zájem?

Jo, jsem duplicita sama;).


Silene
01. 03. 2019
Dát tip

Ašš: A to je chytré! To udělám! (a už mizim)


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

Nerada duplicitne vyjadrujem už povedané ..preto


silene: z tohto uhla bude protezovane akekolvek dielo pod ktorym sa rozvinie diskusia. to neovplyvnis. leda ze by si to spravila ako r.l. a zablokovala vsetkych:-))

Silene
01. 03. 2019
Dát tip

yss, nechtěla jsem pod konkrétním dílem, přišlo mi neprávem protežované. Vy si pochopitelně dělejte, co chcete, teda než vás rozsadí!

ašši, vše shlédnu a promptně dovzdělám se, jen co u nás ustanou vichry a zahraniční zdroje poznání se mi zpřístupní. S díky ti za osvětu!


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

#s5 na hlavnú,diakritika


to je jedno. stejne ide len o sutaz na pismaku a pokial sa nezapoji stano haber tak si to nikto do zivotopisu neda - vid. ocenenia: https://sk.wikipedia.org/wiki/Stanislav_H%C3%A1ber#cite_note-14 avi zdendovi. ten by tuto brutalitu mohol ocenit:

ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

Prečo ste sa presunuli..ja idem spat do kresla na hlavnej


Silene
01. 03. 2019
Dát tip

Ašši, osobně jsem je ještě nepřečetla všechny, chápu a respektuji tvé nároky, proto čím víc kverulantských návrhů tu vyplivneme/te, tím lepší to příště může bejt.

Osobně organizační buňkou nedisponuju, ty jo (= ano, né že jsem to právě o sobě objevila).


no podla citanosti asi dost:-) a ked uz si dohodla vac diel v odporucenych dielach tak to mohlo ist aj do noviniek:-) ale to je asi fuk. --- problem bude dost mozne vo mne ze tie texty mi defacto splyvaju....

Silene
01. 03. 2019
Dát tip

Ašši, ctím tvou znuděnost, ale uznej, zas takovej frkot tu není, abychom se z toho hroutili, párkrát se zaměstnat klikem jinam nudu hravě rozežene... :)

Ještě ke tvému návrhu, nejsem si jistá, kolik moc lidí sleduje Události. To nemá být kverulantský argument, zkrátka každý má vychozené nějaké cestičky. Šak si to organizátor Báseň probádá...

Půvabně usměvavý smajlík staré ježibaby.


silene: ten argument s tipmi tahajucimi dielo hore berem. stale mi to vsak pride ako spam. mozno aj pretoze ma tie diela nudia. ale tak niektori sa v tom azda vyrochnia:-)

Silene
01. 03. 2019
Dát tip

zpod Sněžné

Se přesunu sem.

Žádný učený z nebe nesžuchl. Aspoň to mělo bombastický nástup, jednotný, z Dílny by pak tipy vytahovaly do Hlavního, myslím si.

Jak píše qíčala, i termín je na jeden raz, to zveřejnění se evidentně povedlo ošéfovat též tak. 

Každopádně díky, žes odepsal, Ašši panovníku:).

Ono se to testne, poladí, myslím si, bude to jak se vším.


Díky za názor.


To je hromada zbytečné diskuze. Je to prostě soutěž a má tato pravidla, aby nemohl nikdo nikoho úmyslně upřednostňovat při dávání nicků. No, a pak už dílo anonymní nebude, tak kde je problém? Je to příjemné zpestření, naprosto v pořádku, a komu to je proti srsti, ať se neúčastní. Howgh.


kalip, děkuju za tvé vyjádření...soutěži zdar:-)


kalip
13. 02. 2019
Dát tip

Mně tohle zadání nevadí. Naopak! Mám své oblíbené autory, a když se nad tím zamyslím, sama si nejsem jistá, jestli by mě to, že znám jméno (či nick) autora, neovlivňovalo v objektivním pohledu na kvalitu díla.


K3
10. 02. 2019
Dát tip

Není správné snažit se něco zašlapat do bahna ještě dřív, než to vznikne. Nechme dítě narodit a pak ho suďme.


Gora
04. 02. 2019
Dát tip

LGarro, dík:-))


LGarra
04. 02. 2019
Dát tip

Palec hore :)


Gora
02. 02. 2019
Dát tip

blackie: děkuju...


to je dobré.....dobré to je.....aktivita tu chyběla......tak šup a příště už básně piště....joooo.....nezkusíš..pepoznáš


Gora
01. 02. 2019
Dát tip

Aha...no, tak ještě uvidíme, jestli vůbec něco bude, aspoň první kolo téma má...


jenže když bude vítěz vyhlašovat téma, tak tím pádem sám sebe vylučuje z účasti v dotčeném kole...:o) všechno souvisí se vším...


Gora
01. 02. 2019
Dát tip

:-)

Bylo by skvělé, kdyby vítěz kola navrhnul námět na další čtvrtletí /to jsem okoukala ve starší zdejší soutěži/


pro třetí kolo jsem si zaregistroval téma Léto hrátky


Marcela.K.
01. 02. 2019
Dát tip

O Jaroplesky musíš požádat Lakrov :-)


Gora
01. 02. 2019
Dát tip

 

Silen, usmívám se...Zimostřepy byly kouzelné, ale když se nezdály, tak jsem vyměnila za fádnější...

Klidně s nimi nalož dle uvážení:-))) a díky za aktivní přístup...

Hlavní věc - aby někdo poslal i SOUTĚŽNÍ příspěvky!!!

 

Aleši, ano, pokud se mi to "technicky" zadaří, k čemuž mi dopomáhej ...

vyjdou v jeden den:-))


ještě jedna technická otázka:

jak to bude se zveřejňováním? vyjdou všechna soutěžní díla anonymně v jeden den? nebo budou vycházet průběžně podle doby přihlášení? Stejné datum se zdá být "sportovně" spravedlivější, něco jako startovní výstřel...průběžné zveřejňování pomáhá těm, kdo se přihlásí dřív...:o)


Silene
01. 02. 2019
Dát tip

Děcka, vy tady zlobíte!

Nu, mám pro vás, tedy spíš pro pořadatele, několik smělých konstruktivních návrhů, a sice -

1. hlavní cenou by mohla být nejnovější Radovanova sbírka, tedy pokud se ji podaří sehnat, bude jistě okamžitě rozebrána;

2. hlavní cenou bude kvalitně vyvedený sborník písmázké prózy, aby ti neřádi básníci konečně poznali, zač je toho loket! (Nejraději bych atraktivitu navýšila ještě příslibem výtisku se Zdendovým podpisem, jenomže, jenomže, posmutnělý smajlík, Zdenda taky hned tak něco nepodepíše.)

Iren, až tě naštvu, odmaž si mě! :)) (Ať to tu neruší :)))

..............

soukromá polívčička:

Dámy, (Marcela K., Gora) směla bych si svévolně přivlastnit vaše neotřelé původní návrhy (příliš dobré pro tuto soutěž!) a sepsat nějaké mimosoutěžní skvosty na slova Zimostřepy a Jaroplesky? Mě totiž narozdíl od yss dočista uchvátily! Žebronící smajlík psích očí.

Soutěži zdar!


K3
31. 01. 2019
Dát tip

Radovane jsi fakt borec - na konec:).


ysslandia - to až v celoročním kole - tedy příští rok dejme tomu v lednu - nějaká cena bude - za 1. místo určitě.

 


Radovane - dík za názor.

Jestli se budeš účastnit - záleží jen na tobě, zda vyhraješ - na vkusu čtenářů /hodnotitelů/...


ysslandia
31. 01. 2019
Dát tip

Nikoho nenapadlo sa opýtať, čo je prvá cena. Tak sa pýtam, a čo je prvá cena ???


Jedině anonymní soutěž má na tomto serveru smysl. Jsou-li soutěžní díla spojena se jmény autorů, okamžitě se dostavuje efekt vzájemného koulomazlení starých písmáků, kteří zde mají jméno. Dílům případných nováčků se nedostává pozornosti, protože jejich pozitivní hodnocení hodnotitelům nic nepřináší. Stačí se podívat na Prózu měsíce nebo starší soutěž KOULE.

Anonymní soutěže se zúčastním moc rád a určitě i vyhraji, protože pošlu nějakou svou průměrnou báseň. Má průměrná báseň přibližně stokrát překonává průměrnou hodnotu všech ostatních děl, která kdy byla na písmáku zveřejněna.


jo. je to parodia na ncb. - uvadazli to s nasou knizkou


bixley, díky - ano, nezkusíš-nevíš:-)


našel jsem to při objednávce tvé knížky...:o) 


ales: tie basne co silinkol su zrovna basne co vysli prvy raz:-)


bixley
30. 01. 2019
Dát tip

I vyhlašované literární soutěže jsou různé. Buď vyhlašovatelé chtějí, aby autoři uvedli u soutěžního díla své jméno, nebo to chtějí anonymně. Tak to zkusme anonymně i tady. :-)


Norsko - možná zvítězí severská poezie, to je jen na hlasujících čtenářích - dík


K3 - díky, příspěvky jsou vítány


Norsko 1
30. 01. 2019
Dát tip

Nesmysl. Vítěz je dopředu jasný, Lucie medea


K3
30. 01. 2019
Dát tip

Každou anonymní soutěž vítám. Zda porodím, či potratím verš, však nevím.


Nesprávně jsem se vyjádřila - ne příliv nových, ale zvýšenou aktivitu "starých" autorů...i to je přece dobré...a dost autorů pendluje mezi litweby - a tam, kde se něco děje, zakotví...


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

A o tom to je! Když se zde budou iniciovat třeba tři soutěže za měsíc... to je špatné? Když ZA MĚ budou o ničem, tak je budu ignorovat. Nebo mě nějaká zujme. Třeba zaujme ostatní a zůčastní se. Já s novou soutěží mám taky os. problém. Neučastním se stejně jako Ty. A co, jako. Zhroutí se snad bez moji účasti literární svět? V mém případě si spíše oddychne.   Počkám si na nějakou jinou příležitost... třeba. A ostatní? Když chtějí, tak ať jdou do toho. Neberu to tady zas tak smrtelně vážně. Tříbí se zde talent, to ano. Ale dál, kdo je  skutečně výborný, tak zde DLOUHO nemá co dělat! Nemusím jen já a mám radost, když jsou nakonec  soutěžící spokojení.    


ysslandia
30. 01. 2019
Dát tip

Nijako. Skôr by som to brala čisto ako Gorinu aktivitu- netuším teda, akú métu tento počin má splniť. beriem to skôr ako také vyharašenie sa typu : podme sa zahrať. Nemyslím, že to bude mať kvázi nejaký hlbší dopad na komunitu, kvalitu diel či príliv autorov.  Pre mńa sú tieto výzvy pomerne "konzervatívnym " prostriedkom pre aktivizáciu poetiky. 

 


není mi moc jasné, jak může písmácká soutěž způsobit příliv autorů. Autor, který není na písmáku, se o soutěži pravděpodobně nedozví...

Příliv autorů způsobila jedna televizní reportáž před pár lety, ale stejně rychle, jak noví autoři přišli, tak jich spousta zase odešla...psaní je totiž práce...(i když zábava taky, trochu...)


mimochodem...nejlepší české básně vycházejí každoročně, výběr je taky naprosto neobjektivní...:o)

https://www.kosmas.cz/knihy/253527/nejlepsi-ceske-basne-2018/


Když byly podobné soutěže úspěšné jinde, výrazně zvedly příliv autorů a osvědčily se - proč nezkusit podobnou akci i tady, vždyť je účast v soutěžích dobrovolná...

Lerakovi a ostatním, novým věcem pozitivně nakloněným, autorům děkuju...


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

Teď jsem si povšiml. Tak přidám osobní názor. Když se rozhodnu dobrovolně uspořádat nějakou soutěž, tak je přece na mě, jestli ji nazvu... třeba Olomoucký syreček. Je to MŮJ návrh, a je vedlejší, zda se někomu líbí či ne. Jestli s tím má někdo kardinální problém, tak ať se soutěže nezůčastňuje. Pro mě, osobně, je to zcela zanedbatelná věc.


taky tu byla soutěž překladatelů

http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69326


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

Počin, jako iniciativa. Je to energie k nějakému pohybu. Dovolím si příklad. Na SASPI je - díky nulové invenci, "mrtvo." (ZASPI) Beru to jako příklad a snad nepopudím. Každou iniciativu osobně vítám. K tomu patří i Alter. redakce !  Samozřejmě, že zde existuje mnoho představ  a názorů o "akcích." Je prima, že každý může něco vymyslet a navrhnout. Je prima, že ostatní mohou svobodně usoudit, zda je to smysluplné a zda pujdou do toho. Vše ukáže čas a "vytřídí" se samo. Naštěstí snad mám tolik sebereflexe (a inteligence) abych rozpoznal manipulační zaměr. A když rozpoznám, tak jej ignoruji! Není to tak složité. Myslím, že není třeba se obávat. Dobrovolnou snahu o iniciativu nechat žít! Je to důležitá součást zdejší energie.  


ysslandia
30. 01. 2019
Dát tip

 Napr., že redaktor na Písmáku by nemal vidieť nick autora textu, keď ho hodnotí.

Toto by som teda naozaj chcela zažiť priamo v prevádzke. Vzpružujúca myšlienka.


haijine,

anonymita tak, jak je prezentovaná v téhle soutěži, omezuje vliv "fanklubů" , staví na stejnou startovní čáru zaběhnuté i začínající autory. chápu, že pro tvou rebelskou povahu to nemusí být stravitelné, ale pravidla určuje zadavatel.

klidně si uspořádej soutěž vlastní, s vlastními pravidly...


Díky, podívám se důkladněji...všimla jsem si, že se anonymně díla odesílala na nick soutěže. Také dobré. Soutěž na podobném principu - odeslání na jeden email - jsem viděla na jiném litwebu a dobře to šlapalo:)



Aleši, název Zimostřepy platí pro první kolo...


ysslandia
30. 01. 2019
Dát tip

ja by som dala niečo také že

on vedel variť prať a žehliť--

 


Marcela.K.
30. 01. 2019
Dát tip

Nebo Jardoplesky :-)) To bych se snad i zůčastnila :-D


Marcela.K.
30. 01. 2019
Dát tip

Souhlas s yss "Zimostřepy" je děs :-)


Lakrov
30. 01. 2019
Dát tip

Chválím podporu aktivity na Písmáku formou soutěže a na obhajobu té zpochybňované anonymity uvádím, že i (dnes již nefungující) soutěž KOULE byla vedena anonymně; vzpomíná si na ni ještě někdo? Bez anonymity není objektivity :-)

Pro ysslandia: Přiští kolo by se mohlo jmenovat třeba jaroplesky...


ysslandia
30. 01. 2019
Dát tip

mne sa nepáči ten názov "zimostřepy ". Je strašne ťažkopádny. Určite by som dala niečo také "potreštenejšie", neumelé, originálne.


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

Ale na to máš právo, Hajine! Já přece tvé názory vůbec nezpochybňuji. Každý má právo se vyjádřit a klást otázky. Mluvím jen za sebe! Tak nic osobního... neber to tak!

Mě se ten záměr líbí i když se ho sám nezůčasním.


Lerak12
30. 01. 2019
Dát tip

Pěkný počin, Goro. Není třeba zde hledat "blechy" a vymýšlet pochybnosti. Spíš oceňuji "více prácí" zdejší server dobrovolně zkvalitnit a oživit. Je to neformální vyjádření a uznale přikyvuji.    


povídka měsíce funguje taky bez anonymity a nikomu to nevadí... nemluvě o tom, že internetový nick je v principu taky anonymní, do profilu si může každý napsat cokoli, bez ohledu na skutečnost.

možná jsem špatně pochopil zadání, ale skutečně je pro první čtyři kola tématem slovo "zimostřepy" ?


Je to soutěž... a její účastníci jsou s anonymním /beznickovým/ publikováním svých básní předem seznámeni. Pokud se zúčastní, musejí s tím počítat.


agáta5
30. 01. 2019
Dát tip

hm... popřemýšlím :)

dobrý počin


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru