Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jedné

Výběr: atkij
04. 02. 2019
12
7
871
Autor
LGarra

Chci, aby Múzy

se mnou tancovaly 

Napříč obývákem i kuchyní

vlají mi vlasy

a roztříštěný prach nepřebije ani nejsilněší parfém 

 

Moc se snažíš.

Raděj šeptej... Usměje se jedna. 

A beze slov vstoupí do třeboňských vod.

 

Vrátí se obtěžkaná 

a krásná 

Krásná až k nevíře ... 

 

 

 


7 názorů

Můj, laický dojem je:

Přijde mi to jako tahy malířcké čpachtle po plátně. Vícebarevné. A taky zvláštně nesourodé. Ona zvláštnost této konkrétní nesourodosti tkví v tom, že když se poodstoupí, nesourodost se začne spojovat v celek.

Jediné, co mi zůstane nespojeno, je tento verš (jinak kvalitní):

A beze slov vstoupí do třeboňských vod.

Ale to bude asi  nastavením mého zraku (mužského, technického), který hledá logické návaznosti - kdo že vstoupí do třeboňských vod? proč? ta JEDNA, která se má usmát?

Každopádně Tip.


LGarra
05. 02. 2019
Dát tip

Ysslandia... Máš taky pravdu... Když volám verše, jsem strašně křečovitá baba.


LGarra
05. 02. 2019
Dát tip

Jelikož jsem čekala hlubší kritiku, tak z hlubin nekriticky volám : Jé.... Ono se to líbí!!!! 

Děkuji Vám... Děkuji. 


ysslandia
04. 02. 2019
Dát tip

text je napísaný veľmi zručným rukopisom autorky. Má dobrý motív, atmosféru, ale ja asi dnes budem trocha "prísna ". a poviem, že mi to príde ako také vrstvenie jedného motívu do obrazu. Čiže myšlienkovo,koncepčne, výrazovo ohraničené.

Vadí  tam možno až prilišna uzavretosť textu, rovnako ako veľmi tradičné použitie a tradičná poloha výrazov- vlají vlasy, prach, parfém- najmä v tej polohe vedľa seba. Oceňujem to, že dokážeš dať textu svoju pečať, ženskosť, vábnosť. Počkám si na ˇďalšie.". Prepáč.


Gora
04. 02. 2019
Dát tip

 Pěkné "posuny" mezi jednotlivými slokami - od sebe - k němu - a pointě... v jednoduchosti je krása...

 

ani nejsilněší parfém  - chybí J


Lerak12
04. 02. 2019
Dát tip

Pěkná práce, LGarro. Ty se máš. Se mnou Múza netančí. Že prý chci jen rock and roll.

Rád jsem se potěšil !


atkij
04. 02. 2019
Dát tip LGarra
Nabízíš mi příjemně osvêžující obraz. Opravdu povedené, spontánní, hravé. Zastavila jsem se u řádku s parfémem, kde mi má (ne)logika našeptává jinak, ale respektuju autorství:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru