Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vánoční flashback

05. 02. 2019
11
35
1224
Autor
Yan73

1.

 

Hoši z jižních Čech
nabití adrenalinem
zdraví z talíře.

 

2.

 

Ta kapří hlava
bez trupu před Kauflandem
pořád vypráví.

 

3.

 

Prorazil lebku,
otřel si krev a popřál:
„Příjemné svátky.“

 

4.

 

Ježíši Kriste,
genocida kaprů Tvé
církvi nevadí.

 


35 názorů

žertování jsem sice nezmiňoval, ale ...

 

samosebou, že zmíněné profese žertovat mohou na internetu i kdekoliv jinde

někdy žertovat musí, aby jim (teď budu mluvit odborně neboť jsem odborník) nejeblo


Yan73
13. 02. 2019
Dát tip

Já myslím, že psychiatr, nebo psycholog, může na internetu žertovat:)

Pokud jde o mě, já to vítám.

Ahoj Y.


není co analyzovat, právě vzhledem ke své profesi mluvím, píšu a myslím čitelně, bez kliček, jinotajú a meziřádků

 


Yan73
12. 02. 2019
Dát tip

Musaši,

já si to pamatuji jinak. Dlouho jsem ho ale neviděl, tak se na něj kouknu znovu.

Ahoj y.

 


Yan73
12. 02. 2019
Dát tip

Radovane,

Tvůj koment jsem dlouho analyzoval, přičemž nakonec jsem dospěl k závěru, a to, že si ze mě utahuješ, což mi vzhledem k Tvé profesi přijde jako obzvlášť ohavné.

Ahoj:) Y.

 

 


Musaši
09. 02. 2019
Dát tip

Tuším , že ve skutečnosti se k T. vloupal jakýsi zloděj , on to nahlásil a policie u něho " načapala " při vyšetřování jeho přítele .


Já už se teda přiznám, že jsem se taky uchýlil na internetu k studování haiku japonských, anglických a českých, taky něco o japonštině, sklatbě slov, znaků, slabik, ... dále jsem bedlivě pročítal čecho-japonce, milovníky Japonska a pojaponštělé čechy studující v Japonsku haiku a píšící je zde, jejich návody, jak haiku psát ... a haiku jejich ...

Pak taky výběry českých nejlepších haiku vydané knižně ...

... a zjistil, že se slabikami na českých řádcích je to různé, ..., že v zájmu zachování nápadu a sdělení se nepohlíží na japonská pravidla (vhodná pro japonštinu) tak přísně.

Podobně je tomu s metaforami i rýmováním.

Ale i tak se snažím přiblížit duchu a stylu nádherných japonských klasiků.

 

PS

podle výše uvedených internetových poznatků, jsou českými haiku všechny, které tam máš.


Yan73
08. 02. 2019
Dát tip

Ten film byl trochu jinak. Dali mu vybrat, jestli půjde natvrdo bručet, anebo, zda se bude léčit, vybral si léčbu, přičemž do něj rvali hormony, což dost těžko snášel. Myslím, že mu dali pěkně zakouřit.

Když jsem to tvořil, myslel jsem, že dvojka a trojka jsou senrjú, teď už si to nemyslím, ale neberu to jako chybu, líbí se mi to, tak jak je.

Dík za zastavení, ahoj Y.

 

  


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Alan Turing ,kterého zde máš nepochybně na mysli , uspíšil konec druhé světové války , přesto byl po válce souzen za homosexualitu. Neunesl tíhu své "hanby" a spáchal sebevraždu - snědl jako Sněhurka otrávené jablko .

Já si myslím , že by každý tady na Písmáku měl mít možnost vyzkoušet si mužskou i ženskou roli . Já si ovšem myslím spoustu věcí , které si jiní nemyslí .

Podle mého názoru se tvé básničky nedají zařadit ani do kategorie senrjú . Přesto opakuji , že mně se líbí a jak vidím , líbí se více lidem . Povedlo se ti to .


Yan73
07. 02. 2019
Dát tip

Dík (mám radost, že se ti líbí). 

Otazník je dobrý nápad, ale to by se změnil smysl, protože by to vypadalo, že za to může on (Ježíš) a že si na něj stěžuju, což si myslím, že za to nemůže.

Ohledně volby pohlaví nevím, nějak moc nad tím nepřemýšlím, psal jsem to jen proto, že jsem žertoval s Qíčalou. Ale teď jsem si vzpomněl na film Enigma, který jsem viděl a byl o vědci, který za druhé světové války rozluštil němcům kod, přičemž po válce ho stíhali za to, že je homosexuál a "léčili" ho nějakými otřesnými dryjáky; přišlo mi to dost hnusný. Takže minimálně on by to nepochybně přivítal, pokud by tu možnost měl.

Když se vrátím k dílu, přijde ti, že to ještě spadá do kategorie senryu anebo je to už za hranou?

 

 

 

 

 

 

 

 


Musaši
07. 02. 2019
Dát tip

Yane ,

všiml jsem si tvé poznámky o tom , že je dnes už možné volit si pohlaví . Možná . Ale za jakou cenu ? Já jsem si momentálně zvolil pohlaví mužské a přišel jsem asi o třetinu svých příznivců . Jako muž jsem je naprosto přestal zajímat .


Musaši
07. 02. 2019
Dát tip

Mně se to líbí a dávám tip . Jen na konec posledního senrjú bych dal otazník .


Yan73
07. 02. 2019
Dát tip

A ještě doplňuji, že jsem samozřejmě potěšen, že se ti to líbilo.

Ahoj Y. 


Yan73
07. 02. 2019
Dát tip

Radovane,

děkuji za zastavení.

Když to tak zpětně čtu, tak mi přijde, že ani ta dvojka asi nebude haiku, protože slovo "vypráví" ve vztahu ke kaprovi, není přesný popis skutečnosti, ale ironie, která asi nemá v haiku místo.

To si myslím dobře vyjádřil slovy "Echt haiku".

Když jsem na internetu haiku studoval, tak jsem četl, že u haiku není přípustná metafora ani přirovnání, což podle některých je přípustné u senryu, a podle některých ne. Tak si vyber :) tím mířím na Tvé jikry.

Ahoj Y.

 

 

 

 


Toto jsou u mě, autora píšícího haiku, ze kterých nakonec vylezou sernjú -

ECHT český vánoční haiku!

 

vánoční snění

jiker je plné nebe

polévka voní

 


agáta5
06. 02. 2019
Dát tip

kapra s duší!!!


Yan73
06. 02. 2019
Dát tip

Jitko,

dík za odpověď. Přijde mi, že 3. funguje i bez nadpisu a pokud bych tam dodal kapra, tak to fungovat nebude. Asi to potom ale není senryu, což ale myslím nevadí.

Ahoj Y.


Yan73
06. 02. 2019
Dát tip

Goro,

dík za zastavení. Nechám to zatím tak, jak to je - nic mě nenapadá.

Ahoj Y.

 


Yan73
06. 02. 2019
Dát tip

Qíčalo,

předkládám Ti tématické video, které svědčí o mém hlubokém soucitu s trudným údělem kapra. Bohužel neumím přímo vložit odkaz, nicméně video je k nalezení na této adrese.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3JCmukO6KRo

 

Ahoj Y.


agáta5
06. 02. 2019
Dát tip

ještě, že jsem genderově vyvážená... :))))


Gora
05. 02. 2019
Dát tip

Dvojka je fajn, ještě vymyslet něco místo TA...

jinak - sám víš, kde jsou slabiny, není třeba rozepisovat:-)


atkij
05. 02. 2019
Dát tip
Yane, nevadí mi nic:)) Trousím jen drobky, co jsem vlastní cestou k haiku/senrju nasbírala. Mělo by být jasné i bez názvu, proto ten kapr. Přítomný čas se většinou užívá. I když zde by mohl projít i minulý. Děj tomu nahrává. Mně se prostřední dva zápisy hodně líbí, mám ráda nevyumělkovanou autenticitu, jen přemýšlím takto veřejně.

Yan73
05. 02. 2019
Dát tip

Jednou kapr, vždycky kapr!


Yan73
05. 02. 2019
Dát tip

Qíčalo,

myslím, že je to jen otázka času. Pokud to vnímám dobře, tak si dnes už můžeš volit pohlaví.

Pokud tedy chceš být kaprem se vším všudy, tj. i úředně, chce to mít jen trochu trpělivosti. Úředně třeba kaprem ještě nejsi, ale třeba já za Tebou stojím a držím ti ploutve.

Ahoj Y. 

 

 

 

 

 


Yan73
05. 02. 2019
Dát tip

Agáto,

horror to je, přijde mi že být vegetariánem by asi měla bát správná volba. Nicméně jsem línej a systém běží.

Ahoj Y.

 

 

 

 

 

 


agáta5
05. 02. 2019
Dát tip

je to horor! :)


Yan73
05. 02. 2019
Dát tip

Jitko,

dík za zastavení.

Dá se to shrnout tak, že u trojky ti vadí minulý čas, přímá řeč a absence informace, že vražděný je kapr?

Dík, ahoj Y.

 

 

 

 

 


Yan73
05. 02. 2019
Dát tip

Qíčalo,

pokud je to tak, tak se prosím 23. 12. 2019 ohlaš u Kauflandu a oni už se o vše postarají :)

Dík za zastavení, ahoj Y.

 


atkij
05. 02. 2019
Dát tip

Trojku vidím jako bezva základ, dvojka by mohla projít celá:)

 

zabije kapra

otře si krev - pak přeje

příjemné svátky

 

ale mám zde moc sloves

 

Každá část má něco do sebe. Ráda jsem četla. Jdu po podobné cestě, takže zdravím:)

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru