Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Muž a žena v únoru

06. 02. 2019
10
7
461
Autor
MAJKL65

Jak nůž, co jde máslem
krájím tvoje tělo  
a šmouha muší za sklem
skládá leporelo.

Lepí světlem stíny 
můj teď k tomu tvému
a odpouští viny 
jako my druhému.

Jsem ti právě blíže
vteřinami ticha
a syn Boží z kříže
na zdi tebou vzdychá.

Najít slovo kterým
spolu mluví ryby
stenem tisícerým     
řeknem všechna kdyby. 

A okno námi svítí
jak zamrzlá louže
mráz ji sešil nití
po ní Měsíc klouže.


7 názorů

Jsem si jist, že za takové dílo by se nestyděl žádný z českých velikánů.

Lehkost, minimum (ne-li) žádné zbytečné slovo, hloubka, ..., všechno

 

PS

vždycky mně vyvolá tetelivý úsměv kritika u výborného díla, ve smyslu - podbízivé, ... básník se vychlobubá dokonalostí,... prvoplánovitě hezké ...

jako kdyby kvalita byla kazem, jako kdyby povedená báseň se stala kvalitní až poté, co by básník prvoplánovitě měl v plánu napsat nepovedený hnus a najednou, jaká to náhoda, mu z toho vylezlo povedené dílo

Tip jak Brno


Dagmaram
07. 02. 2019
Dát tip
Hele, jako z celku z toho nejsem urvaná. Ale šmouha myší skládající leporelo. To je prostě boží:-)

Pripájam sa k atkij a Yan-ovi73. Našiel som si tam svoje, čo ma oslovilo. Zápor - nepochopiteľné a úplne zbytočné kazy - a pred šmouha muší, A pred okno námi svítí a už spomenuté druhému. Tie dve áčka stačí vyhodiť, až bez nich je to ok a navyše tých áčiek je tam aj tak vyše hlavy ale štvrtý riadok v druhej strofe by mal byť prerobený celkom, škrípe ako piesok pod zubami.


Yan73
07. 02. 2019
Dát tip

Mně se též nelíbí i rým "tvému - druhému" a inverze, kterou ve svých dílech často používáš. Muší šmouha je určitě lepší, než šmouha muší.

Stenem tisícerým rozumím, protože je tam rým.

Ahoj Y.

 

 

 


atkij
06. 02. 2019
Dát tip
Za čtvrtou sloku tip. Ta je krásná. Škoda, že takto nepodbízivě a originálně nevyznívají i ostatní sloky. Celková úspornost textu určitê svědčí. Metrum jen místy ujíždí. Obsahově se mi nelíbí hlavně místo, kde syn Boží vzdychá... Druhá a třetí sloka by mi nechybêly. Ale z posledních Tvých nejlepší.

Lerak12
06. 02. 2019
Dát tip

Taková pragmatická proklamace partnerkého vztahu až k nádhernému finále básně. Opravdu podle mě povedené! Moc se mi to íbí. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru