Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

moře pod našima nohama (zase jsme se nějak nepochopili)

Výběr: egil, atkij, a2a2a
07. 02. 2019
35
11
2269
Autor
Luzz

smál ses

když jsem vysvětlovala

že celý město kdysi leželo uprostřed oceánu

a dnešními ulicemi valila láva

 

když jsem tě vedla místy

kde mrtví šneci padali ke dnu teplýho moře

 

když jsem tě s kamennou tváří varovala

že tento svah jede a my s ním

největší atrakce naší drahé metropole se jaksi pocuchá

unesco ji vyškrtne ze seznamu světového dědictví

a ty přijdeš o práci

 

na konci exkurze

poslední pokus

předtím než to vzdáš

snažíš se mě rozesmát

(ani nevíš, jak ráda bych…)

 

díky globální změně klimatu

a globální změně pojetí lásky

tady za několik let budeme pěstovat

mandarinky a olivy a otrokářství

psát tragédie

a za pár desetiletí tu všude bude moře

 

konečně. konečně.

bavím se

i když je zřejmé žes mě vůbec neposlouchal

proto nemůžeš vědět

že moře tu už několikrát bylo

 

naposledy docela nedávno

 


11 názorů

Edvin1
23. 09. 2020
Dát tip

Ono se to u Tebe fakt dobře čte. Víš, co mě napadlo? Že bych měl psát básničky, tedy kdybych k tomu měl patřičný buňky - to bych nemusel nic vysvětlovat. Tady když mi něco ve Tvé básničce nesedí, tak nemám co reklamovat - v poezii je zřejmě třeba podružné, jestli to nebo ono souvisí s něčím, co přijde později. "To je umění," řekne básník, a šmytec. Tak takový vysvětlení si já dovolit nesmím. Máš to dobrý, děvče. :-)

 


vesuvanka
08. 06. 2019
Dát tip

Pěkné, i s trochou geologie :-))) TIP


Bree
08. 02. 2019
Dát tip
Z nějakého důvodu mi to připomnělo oblíbený film - piano. Možná ani ne ta básnička, ale tvůj komentář v názorech. : V noci myslím na své piano v jeho hrobě - oceánu. A někdy na sebe vznášející se nad ním. Tam dole je všechno tak klidné, tak tiché, že mě to ukolébá k spánku. Je to zvláštní ukolébavka, ale je moje.

Luzz
08. 02. 2019
Dát tip

díky všem za návštěvu.

thea: znepokojující? řekla bych, že... spíš uklidňující :)


Yan73
08. 02. 2019
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


ysslandia
08. 02. 2019
Dát tip

Ono je veľmi ťažké v tomto prípade dať nejakú hlbšiu kritiku, ktorá by nebola plná komplimentov., - text je napísaný zručne a umne, osobne ma viac bavila druhá polka,- od na konci exkurze,- tam to už bolo perfektne vytesnené,aj keď text ako celok bol úplne kompatibilný, spolupracoval, plynul. Výborne myšlienkovo spracované ,vystavané,s presným úmyslom- veľmi  sa mi páčili prirodzené konštrukcie, žiadne presýtené metafory, presah, a plynulosť  celého textu, atmosféra, a samozrejme tá osviežujúca poetická zručnosť.


Příjemné, citlivé... víc nevím co dodat. Je tam znepokojující dozvuk :)


ysslandia
08. 02. 2019
Dát tip

Veľmi príjemný text,Vzhľadom k mojej časovej indispozícií sa ku komentaru vrátim neskor.


Lerak12
07. 02. 2019
Dát tip

Zaujalo mi to. Pečlivě poskládaná myšlenka. Líbí!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru