Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obejmutí

14. 02. 2019
18
17
737
Autor
Marcela.K.

 

"Obejmi keříček šípkový

a mezi trním budu já..."

 

***

liány vzpomínek

lákají k zhoupnutí

a jestli chceš

(nikdo tě nenutí)

potkáš mě znova

uprostřed vět

některá slova

nevrátím zpět

 

tvé silné paže

opět mě zachytí

uprostřed chtění

lapena do sítí

pírka mi načechráš

a řekneš

              jen si leť

 

dnes už vím jaký jsi

znám tvoji odpověď

 

vzpomínky vpletené

do keře se šípky

kapičky krve

sny

šrámy

polibky

 

ve větách zahnízdí

jediná jistota

jen s tebou

myláčku

do konce života

 


17 názorů

Krásné, ach.. ***


Marcela.K.
18. 02. 2019
Dát tip

Silene, dík za odkazy. Vím, znám. 

Šípkový keř byl pro mě kouzelný už v dětství.http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=311484


Silene
18. 02. 2019
Dát tip

(marsé je mimochodem moc pěkné přezdění.

Jasně, co pro jednoho hrubka, pro jiného hříčka.

A když v roce 1976, tak to už jsi dneska klasik a není divu, žes citována :)). Obě jsou krásné...

Pro zajímavost jěště ke keři:

Petr Křička, Šípkový keř

a nakonec mu v Květech poezie vyyšel Květ :).

Ten popis v nečtenářském deníku dobře vystihuje úděl šípku.)

....

Předělala jsem odkazy na praktičtější, první vložení nebylo dobré.


Marcela.K.
17. 02. 2019
Dát tip

aha, tak odkaz nefunguje, protože jsem ten text tady už smazala...tak tento http://epika.cz/?p=underground&dilo=1399


Marcela.K.
17. 02. 2019
Dát tip

Silene, bylo mi asi 17, když jsem tuhle větu napsala svému budoucímu muži na černobílou fotku, kde jsem vyfocená za šípkovým keřem :-) Pak jsem ji, po letech použila v básničce, kterou jsem zveřejnila... Vlastně mě to spíš potěšilo, že se někomu tak líbila, že ji poslala dál.

..http://ilq-static.cdn77-ssl.net/index.php?data=read&id=2

 

a vysvětlení hrubky - 

16.12.2007 10:19:34 Marcela.K.Ach jo, ten můj nick!!! Jsem si zkoušela založit mailovou adresu na seznamu...a nic mi to nechtělo vzít. Nevěděla jsem tehdy, že se dá třeba vymyslet nick s nějakou tečkou, číslem, či pomlčkou...pak jsem si vzpomněla na moje začátky v dětské ozdravovně, když mi tam malý Péťa napsal, že mě myluje a mému budoucímu muži se ta hrubka tak moc líbila, že pak všechny jeho dopisy začínaly Ahoj myláčku a myluju tě :-) tak jsem zkusila hrubku a seznam to spolkl, a současně mi tady na Písmáku nešlo zaregistrovat se jako marsé...už tu nějaká byla bez čárky nad e. Takže jsem použila nick z mojí mailové adresy. Tedy žádná mylenka, ani milenka...ale jen vzpomínka na to, jak mi psával můj manžel dopisy za svobodna...a o tom to vlastně všechno je... není vše tak, jak často zvenčí vypadá..


Silene
17. 02. 2019
Dát tip

Krásný kousek.

Kdysi se mi, Marcelo, vrátil oběžníkem vymyšlený vtip, prima zadostiučinění, ale i tak nechovám jistotu, že bych byla jediným autorem. Některé myšlenky jsou prostě sdělné :).

Bonusem děkuji za osvětlení myláčka.

Naše někdejší keříky jsou solidními křovisky. Šípku se tu daří. A toho céčka v něm! Dobře, že zpíváš.


Moc povedené a krásné.


Musaši
15. 02. 2019
Dát tip

Mně mnozí lidé a to i tady na Písmáku připadají jako šípkové keře . Jen co promluví , jako by se kolem nich začaly preventivně ovíjet trnité liány . Takové chodící šípkové Růženky řekl bych . Za básničku tip .


fialka...
15. 02. 2019
Dát tip

Moc se mi líbí,  úsměvný hravý závěr


vesuvanka
15. 02. 2019
Dát tip

Marcelko, báseň je moc hezká a milá :-))) TIP


agáta5
15. 02. 2019
Dát tip

po přečtení mám chuť otevřít dveře a vyjít na zahradu a pustit se do jarního úklidu :) ale asi je ještě brzy :)     pěkná, hravá, moc...


Diana
14. 02. 2019
Dát tip

Marcelko, nádherné, milé, roztomilé - nemám slov! ***


ysslandia
14. 02. 2019
Dát tip

ten prológ sa vraj dáva aj na svadobné oznamka.- vraj

celkom ma bavila rytmika a istá ľúbozvučná učesanosť. Záver mi asi aj kvôli myláčku mohol vyznieť aj ironicky- ak by som text brala iba ako nejaké spomienkové randevú, -nektoré slové nevrátim späť...

ale kedže to má aj istý veľmi sýty citový podmajz, je to skôr predsa len o tej pravej love story-, to si v podstate už zvizualizujem sama o sebou. 

text napísaný ľahúčko, sviežo, veľmi melodicky, jemne, žensky, rytmicky j bez škrípania- / stále ma to nejako ťahá k tej pesničkovej platforme -ú pekná práca


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru