Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Petr už nepije

Výběr: Zbora, a2a2a, Gora
15. 02. 2019
32
28
1538
Autor
agáta5

 

Jirka tenkrát vykydal deseti bejkům, šel na pivo a dal jich jen pět místo obvyklých deseti. Nějak mě bolí ruka, zahejbal rameny a šel spát. Do rána bylo po něm. 

Petr chlastal od rána do večera. Pokrývač – kamzík. Jak měl naváto, držel na tý střeše jako přikovanej, když se nenapil, měl závratě. Jednoho dne otekl. Nemohl do práce, protože se nevešel do bot. Dal si lahváče a vytočil záchranku. Půl roku v Beřkovicích, z mozku kostku, ale přežil. Teď přežívá o vodě v jedna káká s invalidním důchodem.

Šťása neměl takový štěstí, i když měl obrgrunt a dřel na něm od rána do večera. Po trojitým bajpásu ho stačil akorát prodat do dědickýho řízení, protože se ho chytla ta největší mrcha ze všech a do tří měsíců do mrtě vysála.


Chodím ulicemi a dívám se na jejich baráky. Už patří jiným, ale já je tam, kluky jedny pitomý, vidím pořád.

 

 

A andělé se nijak netváří
Co by taky měli dělat
v týhle zapeklitý věci
máš v rukách svůj život    je krásně vláčnej    ochotnej dát ti všechno
a ty se vztekáš, že chceš víc peněz
prorostlejší bůček  předvychovaný děti
fňukáš jak je všechno debilně komplikovaný
až ten svůj život dočista uondáš
a on ti pošle fakáč
spřáhne se s tou černou důrou a finíto
to pak anděl sedí v pitevně a drží tvojí studenou ruku  
jako by ji chtěl oživit
všude poletují pírka až jsou úplně všude
dokonce i na tvým těle 
nejsi vidět

nejsi

pak odejde
protože mu zbyl na zádech jen opelichanej skelet
a nemůže vzlítnout


a vypadá to fakt hnusně


28 názorů

srozumeni
21. 03. 2019
Dát tip
*****

Dagmaram
28. 02. 2019
Dát tip
Hezký

agáta5
27. 02. 2019
Dát tip

Petře, Přemku díky za zastavení :)


lastgasp
26. 02. 2019
Dát tip

Agáto, sice se zpožděním, ale velmi mě to zaujalo. Obě části, je to podařešné spojení, Samostatně by to nevyznělo tak lobyčejně lidsky, člověčensky! Díky.


Petr333
24. 02. 2019
Dát tip

Dobrý je to Ag. On život je vždycky nejlepší našeptavač.


Marcela.K.
18. 02. 2019
Dát tip

To je to, proč si myslím, že by Gora neměla mít zdvojenou funkci, ale je to její volba.

Tenhle text bez básně za výběr? Myslím, že to je jinak, ale nechme to být...a možná, že to vnímáš stejně. Což mě těší. S andělama ( i těma opelichanýma) nemám problém ;-)


agáta5
18. 02. 2019
Dát tip

.))) a já jsem ráda, že to takhle bereš, protože vytrhnout z kontextu báseň, by byla největší kravina, kterou bych mohla udělat. Na těch andělech je to postavený...  gora je nemusí, ale výběr mi dala za tu prozaickou půlku, tak jí odpouštím :))))


Marcela.K.
18. 02. 2019
Dát tip

To mě těší, že jsi potěšena. Já to jen prostě musela konstatovat  :-)


agáta5
18. 02. 2019
Dát tip

jsem potěšena... :)


Marcela.K.
18. 02. 2019
Dát tip

...napsat k tromuto, že prozaická část by stačila je totální ignorace tebe jako básnířky.

Ty dva díly k sobě patří jako...no domysli si ;-)

Pro mě jedna z Tvých NEJ!

 


agáta5
18. 02. 2019
Dát tip

rozkošné :))) díky yane


Yan73
18. 02. 2019
Dát tip

Zdá se mi to rozkošné. Ahoj Y.


agáta5
18. 02. 2019
Dát tip

evžo, mě už neděsí nic a jsem sama... nějak to dopadne, navíc mi to bude úplně jedno :))

kočko, to jsem ráda, že jsem nepřestřelila.. tedy pro někoho jo, ale to se nepočítá 

myško, díky :)


myš Pyš
16. 02. 2019
Dát tip

majstrštyk


Kočkodan
16. 02. 2019
Dát tip
Nějak jsem zapomněl ohlásit střelkyni Janě nepřestřelení. To se ale u ní ani nedalo očekávat. (z mnoha komentářů lehce přepracovaný smajlík)

Být sama, taky mě děsilo, co bude s tím, co po mně zůstane. /T


agáta5
15. 02. 2019
Dát tip

goro, musí tam být přece!

kví,  prostě tam sedět musí, když je jeho dokud nezmizí úplně.... narostou sama až si najde novýho človrdu, přece :))

Hani, čudlo, díky    všem za čtení

zboro, ano, žije :)))


Zbora
15. 02. 2019
Dát tip

Beat is not dead!


Čudla
15. 02. 2019
Dát tip

/*


8hanka
15. 02. 2019
Dát tip

nemôžeme sa spoliehať len na anjelov, keď si človek prepíja vedome zdravie a život ako taký, ani anjeli veľa nezmôžu...slobodná vôľa je prevít...

mne sa to páči celé...aj keď smutné... 

*****


revírník
15. 02. 2019
Dát tip

Ale jo, je dobře někdy se vytočit a spláchnout všechny ty hamižníky nerozumný, co hazardujou se zdravím "pro lepší příští", z jedné vody načisto.


Gora
15. 02. 2019
Dát tip

Stačila by mi prozaická část. Andělé jsou až příliš...opelichaní.

Moc ráda jsem četla.


agáta5
15. 02. 2019
Dát tip

danny, díky :)  jsem zvědavá na reakce lidí, jestli jsem kapku nepřestřelila.. je to téma, jaké je, no...


Danny
15. 02. 2019
Dát tip
dobře napsáno. tip.

agáta5
15. 02. 2019
Dát tip

:) viď , jsem někdy drsoň...  a ano, venku je krásně, ještě kdyby lidi byli kapku ohleduplnější nejen k ostatním, hlavně k sobě... včera jsme tu měli zbytečný smrťák, tak jsem  zareagovala takhle :)  


hlavne, že už nepije :) teda agátka, vonku svieti slnko a ty takto na nás? *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru