Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jízdenka -

25. 02. 2019
9
34
1053
Autor
Nami 99

Proč nemůžu jet , nebo jít jenom zpátky, bez toho, abych šel před tím tam. Je to přeci moje svobodné rozhodnutí.

Stojím na vlakovém nádraží u pokladny. Už jsem na řadě."Jednou Česká Třebová." Hlásím. "A nechcete zpáteční? Vyjde vás to levněji." Nabízí paní pokladní. "Tak jo." Souhlasím rád se slevou. "A kdy se budete vracet?" "No teď." "Ale to nejde, vy teď jedete tam." "Ale sama jste mi říkala, že když pojedu zpátky, tak to budu mít levnější. Tak bych chtěl - Česká Třebová - zpáteční." "A na kdy tu zpáteční?" "No na teďka, kvůli té slevě, kterou jste mi nabízela. A já nejsem povinej jet tam, když chci jet zpátky, hlavně, když dojedu do Třebový. A sama jste mi to navrlhla." Za mnou se už začínala tvořit fronta. "Víte co? Jednou Česká Třebová." Řekl jsem, zklamaný, že nabízejí něco, co nejsou schopni poskytnout.


34 názorů

Nami 99
28. 02. 2019
Dát tip

blacksabbath - děkuji moc.


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

Kolobajda - děkuji moc za tipa i hezký komentář.

Dobrý nápad, ty skifaře beru, ale rak jde pozpátku "tam". Tak u raka si nejsem jistý.


Kolobajda
27. 02. 2019
Dát tip

Je až neuvěřitelné, do jakých závěrů a extrémů může dospět diskuze k dílu, které jsi stvořil "jen tak pro radost". Stálo by za úvahu - ve vlakové soupravě vyčlenit vždy jeden vagón pro zpátečníky. V něm by mohli jezdit skifaři a raci...   Ten nápad i dílko se mi líbí   /**


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

zvedavec - děkuji.


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

Silene - děkuji.


zvedavec
27. 02. 2019
Dát tip

:D


Silene
27. 02. 2019
Dát tip

Aplaus!

Nebo jiný nevyplacený potlesk :)).


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

Mám novou informaci. Zpáteční jízdenka, není jízdenka určená na cestu tam a zpátky, jak jsem se mylně domníval, ale jízdenka, která se v pátek neprodala a zůstala na pokladně. Tedy jízdenka "z pátka", proto "zpátační." Když se potom prodává v sobotu, nebo třeba v pndělí, není už platná a proto ta sleva. Je to "zpáteční houbyplatná jízdenka.."


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Kočkodan - 

Pan Masaryk a pan Čapek, by se určitě s paní pokladní nějak domluvili.

V dobách začátku železnice, se také vášnivě debatovalo o tom, jestli se má k soupravě připojovat poslední vagón.

Pan Loprais, by musel cestou dopředu, dělat zatáčky, jinak by nakonec přišel zase "zpátky" na začátek.


Kočkodan
26. 02. 2019
Dát tip
Velkými příznivci zpátečních jízdenek byli mimo jiné i Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek. Pravidelně se každý pátek scházeli a vášnivě si o nich povídali. Jízdu zpátky naopak vysloveně nenávidí Karel Loprais, ten chce furt jenom dopředu, dopředu!

Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Alegna - děkuji moc.


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Květoni - děkuji moc.

Připoměl jsi mi jednu zpávu z dopravního servisu z rádia. Stejně, jako most, vede vždycky na druhou stranu, kruhový objezd vede pořád dokola. A do rádia volala paní, někde od Liberce, že jela přes kruhový objezd a viděla pána, jak přejel odbočku a místo, aby objezd objel ještě jednou, tak si couvnul.


Toho se dá využít jen při cestě přes most. Ten vede vždycky a za všech okolností na druhou stranu.


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Silene -  aby nedošlo ke zbouchnutí, musíš mít kloudný gumy. 

Vždyť to znáš. - Zimní vzorek, málo ojetá a tak. 


Silene
26. 02. 2019
Dát tip

Inu, užiji-li zpátečku při dnešku, velmi pravděpodobně nabourám, zamyšlený smajlík. Při středě může dojít ke zbouchnutí, ve čtvrtek to nikdo nespraví, vidím to na rizikový týden!


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Silene - ty myslíš, že úterý - tedy dnešek, je naprosto nevhodný.

Ale středa prý také není špatná.


Silene
26. 02. 2019
Dát tip

I kdepak, Laďo, zpátečka se má využívat jen při mimořádně vlídném a malebném pátku. To je lingvisticky průkazné.


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

zvedavec - děkuji moc.

Paní pokladní, z toho byla jelen, už si sama ani nebyla jistá, jestli je to do Třebový tam, nebo zpátky.


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Kdyby, byl někdo toho názoru, že je to nesmysl a že když se chce jet zpátky, tak že se musí jet nejdřív tam, tak je na omylu. 

Tak třeba - Každé auto má zpátečku. Od slova "zpět."  Takže, když si někam jenom couvnu a popředu jsem tam ještě nebyl, jel jsem jenom zpátky. Tam, pojedu až potom , až pojedu do předu. Jinak by to nemohla být "zpátečka", ale třeba  - couvačka - dozadučka, nebo -  dozadečka. Zpátečka, by to byla jen v tom případě, že jsem tam byl nejdřiv popředu.

Snad jsem své tvrzení dostatečně podložil


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

:D a pani pri pokladni nie a nie sa zasmiať

mala Ti  dať zľavu a príplatok za školenie :)


Gora
26. 02. 2019
Dát tip

Máš obdivuhodnou paměť:-)


Silene
26. 02. 2019
Dát tip

Tak, tak, Šimek s Grossmannem, pedagog v Návštěvě zoologické zahrady. 


Gora
26. 02. 2019
Dát tip

Ten klasik byl asi M.Šimek, Silene?? Vtipný člověk.


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Silene - Rád si za slevu připlatím, s dobrým pocitem, že jsem ušetřil.


Silene
26. 02. 2019
Dát tip

"To je sice hezké, ale dostal bych slevu."

​Správně, nechci slevu zadarmo! (viz klasik)


Nami 99
26. 02. 2019
Dát tip

Kočkodan - děkuji moc.

Náhodou jsem to stihnul.


Kočkodan
26. 02. 2019
Dát tip
Jízdenka je ujetá. ;-)

Nami 99
25. 02. 2019
Dát tip

R. L. - děkuji moc.


Nami 99
25. 02. 2019
Dát tip

Gora - děkuji moc.

To je sice hezké, ale dostal bych slevu.


Gora
25. 02. 2019
Dát tip

Proto, že nejsi zpátečník:-)


Nami 99
25. 02. 2019
Dát tip

aleši - děkuji moc.


Nami 99
25. 02. 2019
Dát tip

Silene -  děkuji moc.


Silene
25. 02. 2019
Dát tip

Správný pohled!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru