Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sloboda

Výběr: a2a2a
26. 02. 2019
18
40
1794
Autor
zvedavec


 

 

 

Letíš  a neuhýbaš

 

prizerajúci hodnotia,

predkladajú návrhy,

ako využiť  

 

ultraľahké materiály

a aerodynamické tvary

novátorských konštruktérov,

 

radia

„netrepoc krídlami, je to nudné a otrepané“;

 

letíš a letíš

s výhľadom do diaľky,

mávaš  krídlami, ktoré ti narástli;

 

pod tebou

 

turisti,

sledujú tvoj let  s úsmevom

a keď im  zakývaš na pozdrav,

nadhodia príbehy o skrachovancoch,

a istia sa vzájomne.

 

Letíš, kým nezosadneš.

Vo svojom cieli.


40 názorů

zvedavec
21. 09. 2020
Dát tip

jéj, vďaka

presne, byť sám sebou,

aj keď iní tvrdia, že to moje je popri iných nedokonalé

no, veď viem, je, ale použiť možno len také prostriedky, aké mám k dispozícii

a neostanem stáť na mieste len preto, lebo mi narástli "krídla" menej výkonné, ako iným


Danny
21. 09. 2020
Dát tip

mě u toho napadá "prostě být sám sebou". tip.


......*/**


Musaši
28. 02. 2019
Dát tip

Ta báseň je výborná . Moc se mi líbí . Tip .

Jsem ted´ undergroundový básník a tak jsem si dnes uložil jednu svou dost podobnou básničku do " stínového archivu " , který je v kritikách pod " Křídly " . Ta básnička se jmenuje " Křídla II " a možná by pro tebe bylo zajímavé si ty básně porovnat . Myslím si ale , že ta tvoje báseň je lepší .Není mlhavá a mluví úplně jasně . Ten můj text je možná až moc obtěžkán symboly .

Minulý týden jsem se díval v Tv na přírodopisný film o tahu ptáků v Severní Americe . Na tělo různých ptáků byla přimontována kamera . Když letěla divoká husa , kamera se strašně třásla a přímo bylo cítit tu námahu z usilovného mávání křídly . ...Kamera na těle plachtícího orla se ani nepohnula a snímala krajinu z tak velké výšky , že to vypadalo , jako by to bylo natočené z letadla . Vzpomínal jsem na ty záběry , když jsem psal básničku " Křídla II " .


a2a2a
27. 02. 2019
Dát tip

zvedavec s tím, že už jsi zapomněla, co jsi chtěla kdysi říct, si nelam hlavu. Mám stejný problém, když čtu své starší věci a mám tam nějaký obraz, tak občas si kladu znepokojivou otázku, zda má nějaký smysl. A usilovnně ho hledám.

Možná také zveřejňuješ své texty příliš rychle. Opravdu se osvědčuje nechat je uležet den, vrátit se a zase nechat den odpočnout. Kolikrát to člověk celé překope. jednu, úplně krátkou básničku jsem psal pět let, tak pořád mne nenechávala v klidu. A někdy vystřelíš hned z první vody krásnou věc. A babo, raď.


zvedavec
27. 02. 2019
Dát tip

dark matters - áno, aj ja to považujem za prioritné


zvedavec
27. 02. 2019
Dát tip

dark matters - aj Tebe ďakujem za zastavenie a za komentár

:D  ja sa vážne aj sama vnímam často ako puberťák, aj mávam zodpovedajúco bláznivé nápady, takže infantilnosť mojich textov ma neprekvapuje a vzhľadom na odporúčanie, že máme byť ako deti a jednoduchí ako holubice - aj celkom teší, len neviem určiť, ktoré jedno konkrétne posolstvo z tých dvoch, ktoré si v texte našla poukazuje na moju detskú optiku


zvedavec: toto je vec, ktorú ja považujem u poézie za prioritnú: nájdeš si to svoje v básni - ale o čom autor presne písal, "to ani srnka netuší". a či vôbec o niečom konkrétnom písal.


zvedavec
27. 02. 2019
Dát tip

a2a2a, 

vďaka za reakciu - je pravdou, že báseň by mohla vyjadrovať takú myšlienku, akú si z nej vyčítal Ty.

Mohlo by ísť o báseň o závisti (ale nejde). Potom naozaj, tá druhá časť by mohla zmiznúť, a nemá zmysel písať len o turistoch, ale všeobecne o ľuďoch.

Opäť vidím, že som sa vyjadrila nepresne a nezrozumiteľne, čo je zle. To sa mi stáva, občas objavím niektorú svoju vlastnú báseň spred rokov a netuším, o čom som to písala. Stalo sa mi to aj dnes pri čítaní jednej z mojich básní z r. 2006.

:D       A normálne ma oslovila, nakopla, našla som si v nej to svoje, ale o čom som písala pred rokmi, to ani srnka netuší.


a2a2a
27. 02. 2019
Dát tip

Oldjarry,

nerad, ale nemohu s tebou souhlasit s naprosto zbytečnou, chybnou, a možná i zlostnou reakcí na kritiku ysslandie. Je naopak, jako vždy, věcná, a v kontextu s diskusí pod zvedavcovou jinou básní, vstřícná. Vůbec si nehraje na milostivou, naopak, já v jejím počínání spatřuji přátelskou snahu o dialog. Tipování i z důvodu povzbuzení, motivace, má tady své místo. Nedala by ho, kdyby chtěla jen a jen povzbudit.

Zvedavec, s odstupem času bych ještě dodal, že bych vypustil celou spodní část básně, počínající veršem pod tebou. Tím dostáváš text do další, jako by již třetí, samostatné básně, a i když lze snadno nalézt souvislost s první částí  (za druhou vnímám verš ...radia „netrepoc krídlami, je to nudné a otrepané“), takto to trochu působí rozkouskovaně.


ysslandia
27. 02. 2019
Dát tip

Kvitujem dark dala veľmi pekne riešenie ,motiváciu inšpiráciu do buducna


do veršov prepísaný názor, že keď niečo robíš, vždy sa nájdu ľudia, ktorí ťa budú kritizovať, ale ty si tým nenechaj skaziť radosť? v druhom pláne - moja nad-/dez-interpretácia vo svetle riešenia textu o nešťastnej skrvavenej mačke s vypadnutými očami:-) píš a kašli na negatívne ohlasy:-)

ok, povedala by som, že je to veľmi jednoduchý text. priamočiary, prezentujúci jedno konkrétne posolstvo, čo považujem za negatívum. taká detská optika. ale nie tak detská, aby to pôsobilo ako zámer. možno by som odporúčala viac zámerne narábať s infantilitou - to považujem za cestu v tomto prípade. 


a2a2a
27. 02. 2019
Dát tip

Velmi povedené, ovšem poslední sloka tam nepatří. Protože vše říkáš už v prvním verši ...neuhýbáš... a pak v básni jde především o souboj odhodlání a závisti a poslední slokou otupíš sloku předposlední. A ještě jedna věc. Proč turisti? Zbytečně a navíc nepravdivě vymezuješ ty závistivce na skupinu lidí, omezenou skupinu lidí,kteří zrovna ztěží závidí, jsou na dovolence, tedy v dobrém rozmaru. Tam by klidně mělo být všeobjímající slovo, např. Lidé,oostatní, znovu prizeraujicí, apod., neboť je to neutální a víc odpovídá skutečnosti.


vesuvanka
26. 02. 2019
Dát tip

Evo, děkuji, i já Tě zdravím :-)))


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

Pozdravujem Ťa, Vesuvanka :)


vesuvanka
26. 02. 2019
Dát tip

Moc hezká báseň, obzvláště se mně líbí závěr :-))) TIP


Oldjerry
26. 02. 2019
Dát tip

Ále - prosím ťa - od kedy sa  kritika neprimeranej reakcie na dielo volá predsudok? Keď bys nepísala ako Pán Bôh neomylný, ani by som - nič...

Hraj si pre boha na boha pre mňa odteraz už nič také ako ysslandia nejejstvuje... ešte napísaj posledné slovo...


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Ani nevieš čo by som dala zato aby som mohla cítiť k tebe to čo ty ku mne..ani nevieš čo by som dala zato aby som v sebe našla toľko predsudkov a bola ti rovná. ...prajem pekný den a ešte viacej inšpirácii mnou


Oldjerry
26. 02. 2019
Dát tip

Podle mne se přátelé hledajím jiným způsobem. Nic na tom nemění fakt , že ta poslední kritika je poněkud mírnější - ale ústup z linie to není.


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Na mna nie,je to asi preto že ja tu hľadám skôr literárne hodnoty ako priatelstva alebo už spomínané moralne koeficienty...som taká v tomto


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

Oldjerry (a ysslandia), čestne priznávam, že aj na mňa sympatie a antipatie vplývajú.


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

qíčala, aj ja.


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

bolo :)


tak bolo tam aj vyjadrenie k samotnej basni. podrypnutie ysslandie bol len bonus:-)

zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

Gabi, ďakujem. Opravila som.


zvedavec
26. 02. 2019
Dát tip

Aššurballit - je mi jasné, že sa to dá oprávnene vnímať Tvojím spôsobom, čo sa týka vmontovaného hodnotenia Ysslandie, pripadá mi správnejšie poslať jej správu, ale je na Tebe, ako si sa rozhodol, možno práve takéto riešenie je správne

 

Som naozaj rada, že sa viacerým páčilo, aj ja som spokojná s tým, čo som napísala.

qíčala - čomu neuhýbam - prípadné prekážky môžu zmeniť moje smerovanie, no nestrácam zo zreteľa svoj cieľ

 

 


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Oldjerry to že teba obmedzujú sympatie a antipatie nie je moj problem.Bojuj s tým sam


dobré je toto, možno maličkosť - istia sa, prirodzenejšie by mi bolo - vzájomne sa istia *


Gora
26. 02. 2019
Dát tip

Máš své osobité poetické vidění světa - a tady je nacházím solidně zpracované, Evi.


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Som plna milosti.dik že práve u teba som v statuse matky Terezy..ani som nedufala


Oldjerry
26. 02. 2019
Dát tip

já se z toho picnu: nedá pokoj i když milostivě vezme na vědomí, že je něco, co laskavě vstřebá.

Ano - to je o životě tak, jak ho vnímám - a sílí to každým dalším dnem...*


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Motivačný ....vzhľadom k predchádzajúcim textom  .,nekorumpuj moje morálne hodnoty no


ysllandia ma zjavne vycitky svedomia ked ti za takuto tazkopadnu moralitku dala tip:-))

dadadik
26. 02. 2019
Dát tip

*


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

Vidno, že to pomáha.

Proti tomuto textu v podstate nemám žiadne námietky. Je to plynulé, pomerne dobrá dejová opisnosť skrz autorské videnie, páči  sa mi práca s výrazom, so slovom, určite z toho čo som čítala asi jednoznačne najlepšie.  osobne asi najviac sa mi páčila prvá polka po pasáž -mávaš krídlami ktoré ti narástli ..veľmi pekne vystavaná, spracovaná, použitie slov ultraľahké, aerodynamické atd text osviežili- 

/ možno ten záver už vykazoval mensšie chybičky...pod tebou tvoj let, vzájomne istia sa-letíš kým nezosadneš v cieli,,,v tom závere už tých zámien bolo asi na môj vkus viac /

celkovo však celkom pekne spracovaný zážitok z "letu ". Takže odo mňa motivačný tip, ber to už ako chceš. Všetko.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru