Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Schody

Výběr: atkij, Gora, a2a2a
26. 02. 2019
28
19
1670
Autor
LGarra
A v těch chvílích víš 
že nepřijdou 
Žádná 
Řádná rána
 
Podepřená mopem jak Mojžíš 
holí
ovšem bez Egypta
čekáš na ruce
které se nenastaví
 
A v těch chvílích víš
že démoni, Ti nikdy nespí 
Protože ani Ty ne
 
A zdi se mohou srážet 
jako lis
A presovat
po/s/lední city
 
Do plechovek
 
Od Andyho
 
W.

19 názorů

Markel
18. 11. 2021
Dát tip

můj šálek *


Musaši
28. 02. 2019
Dát tip

Plechovky od Andyho , to je ten největší horror , jaký si umím představit . Tip .


a2a2a
27. 02. 2019
Dát tip

Aleši, to byla určitě konkurence.


a2a2a: ta po/s/lední hříčka se může taky promítat biblicky. Před vchodem do Getsemanské zahrady tenkrát měli ceduli PO LEDNÍ MENU... a někdo tam to S připsal...


Zbora
27. 02. 2019
Dát tip

Slušná


a2a2a
27. 02. 2019
Dát tip

hezké, bez zbytečného balastu, ačkoliv výhradu bych měl k obrazu s Mojžíšem/ovšem bez Egypta... toho Mojžíše s holí bych ještě strávil, i když je to oraz evokující strašně hodně, a nevím, zda má v textu oporu, ale nějakou si umím představit, ale ten Egypt je tam už navíc, tedy podle mně.

Moc povedená je sloka je o srážení zdí a s obrazem A. Warhola. Ono se to sice (A. Warhol) tvaří jako koncovka na efekt, ale tvorba Warhola, její motivace i dozvuky s obsahem sedí, ačkoliv bych doporučoval, tyto odkazy na světoznámé osobnosti či události vážit, a dával bych přednost všednějšímu vyjádření.

Líbí se mi i námět, který odráží na pozadí naprosté všednosti trápení, o kterém právě zde, na Písmáku, leckdo něco ví. A ještě jeden postřeh.

ˇHra se slovem po/s/lední. Tento způsob je poměrně často používán, ale málo využíván. Většinou zavání spíše na efekt a ve skutečnosti v textech ruší. Zde naopak. Poslední a polední, kontrast mezi fatálností a reálným přístupem, zase ta depka (dočasně).


Silene
27. 02. 2019
Dát tip

Ále, pro nás ztupělé to tam klidně nechej. Po řádné ráně do hlavy jednomu vše zlehka dojít nemusí. Vizualizace lisu výtečná!

A yss to zase tradičně esteticky rozložila. (Možná má pravdu, ale u nás není nádoba na plech, a tak zapomínáme. Všechen svoz na vlastní triko anebo dobrovolní hasiči.)

Koloběh života, řekl filosof, ale ušlapali ho (když už jsme dneska jinde zmínili ty eš plus gé povídky:)).

Jestli po yss-vhledu došlo k přesunu lisu na samostatný řádek, tak to je rozhodně přínos!

(Jen ty plechovky doporučuji z domu spíš filtrovat... a už ten filosof!)


LGarra
26. 02. 2019
Dát tip

(nechci působit jako puberťačka.... ale : wow... děkuju moc :) ) 


atkij
26. 02. 2019
Dát tip

Co napsat, vše sedí, jak má, ani slovo navíc. Povedený, vyvážený text.


LGarra
26. 02. 2019
Dát tip

Děkuji Vám všem. 

Přemýšlela jsem o tom, zda tam W. dát, či nedat... Ale dala jsem... Kdyby přece nic víc...

Připomíná mi lis .... W ...


ysslandia
26. 02. 2019
Dát tip

celkom príjemný, spontánny počin reflektujúci nejakú "únavu, samotu, zdravé zúfalstvo. ale aj napríklad zúfalstvo z upratovania-ak zoberiem do úvahy mop, mojžiša, žiadnu cudziu pomoc v symbole rúk- zjednodušene povedané, keď je na všetko človek sám- najmä ak sa v závere vyskytuje náznak citov- v ľahkej irónii.... text je v úvode osviežený ľahkou figúrou, žádna-Řadna- rána,- obraz mojžiša ako "stotožnenie "  ja- civilizovaná sofistikácia demonov - metonymickosť vnútorného sváru, pokušenia,-prechádza do vnútornej konfrontácie s ľahkou ironiou, výsledkom- sprostredkovaným pekným záverečným "odstavcom ".-kde už je však možno na škodu dokladať aj záverečnú nápovedu W.- Andy je pojem-

baví ma celkom tá spontánnosť, vdaka ktorej je textík plynulý, odsýpa, graduje a výslovne sa rozplynie u čitateľa. Je v tom istá hravosť, istá jemná drzosť, ženskosť a hlavne veľmi pekná práca so slovom, s výrazom.


vesuvanka
26. 02. 2019
Dát tip

Báseň se mně líbí :-))) TIP


kalip
26. 02. 2019
Dát tip

Hezká. Úplně ji slyším, jak zní. Pro mě by mohla být bez závorky. Nebo třeba kdyby se zopakoval motiv ze začátku: žádná-řádná, poslední-polední. Aby tam ta denní poloha zůstala. Iniciála na konci je dobrá, přestože nebylo třeba další nápovědy. Díky. Fajn den!


Santi€
26. 02. 2019
Dát tip
Víš
že démoni nikdy nespí 
protože ani Ty ne
 
Zdi se mohou srážet jako lis
presovat poslední city
do plechovek
od Andyho W.

 

*

 
 

LGarra
26. 02. 2019
Dát tip

Děkuju.... Až do duše.... Po dlouhé době... :/ ... Jednoduché. Stručné... A třeba výstižné...


Lerak12
26. 02. 2019
Dát tip

Fakt. Mám z toho pěkný pocit.


 pre mňa obzvlášť vydarená na prvé prečítanie *


dadadik
26. 02. 2019
Dát tip

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru