Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Igor

27. 02. 2019
7
26
930
Autor
Nami 99

S Igorem jsem pracoval asi dvacet let. Pocházel z Jižního Slovenska, byl maďarské národnosti a do Čech se přestěhoval asi v osmnácti letech. Byl to energický, pracovitý člověk, veslé povahy a dobrý spolupracovník. Dneska už mu je kolem osmdesáti. Osoby, které se přestěhují někam, kde se mluví jiným jazykem, bych tak na hrubo rozdělil asi do tří skupin.

Na těch prvních, třeba po roce, nebo po dvou, vůbec podle řeči nepoznáte, že to jsou cizinci.

Ti druzí, mají třeba po celý život větší, nebo menší přízvuk.

Igor patří do třetí skupiny a to jsou ti, kteří se sice domluví, ale cizí jazyk se nikdy pořádně nenaučí.

Říkali jsme mu žertovně, že maďarsky už zapomněl a česky se ještě nenaučil. Díky jeho nedokonalé výslovnosti  jsme zažili několik veselých chvilek.

 

Také se někdy stalo, že úplně nepochopil, co mu druhý říká. Ne, že by nebyl dost inteligentní, ale kvůli jazykové bariéře.

Jednou měl nějaké zdravotní potíže a doktor mu předepsal léky. Po svačině vyndal ze skříňky krabičku a se slovy : "Podívej se, nejsou to blbci ? Kdo má toto spolknout ?" Si na prkýnku nakrájel čípek na tři menší kousky.


26 názorů

Musaši
04. 03. 2019
Dát tip

Lád´o ,

pár lidí mě tady rozhořčeně kritizovalo za to , že jsem jako kritik strhal spolu se Zdendou všechny soutěžní básně a sám se soutěže neúčastním . Jsem prý zbabělec . To se mě dost dotklo , takže jsem napsal soutěžní báseň aspoň dodatečně .  Jsi myslím velmi upřímný , tak mi klidně napiš pod tu básničku , co si o ní myslíš . Za tip ti děkuji , ale třeba to byl tip s výhradami .


Nami 99
04. 03. 2019
Dát tip

Samozřejmě, rád, ale nic odborného ode mne nečekej. Laďa.


Musaši
04. 03. 2019
Dát tip

I když po uzávěrce Gořiny soutěže , zveřejnil jsem dnes svou postsoutěžní básničku " Papír a kámen " a určitě mě bude zajímat tvůj seriózní komentář , byt´ by třeba byl i velmi kritický .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

To  "Kam paně", je skvělý nápad, ale muselo by seto trošku upravit.

Méně otvorů  a spíš dotaz na partnera.

Nerad bych nějak ublížil tvému profilu, jsem si vědom toho, že jsem hodně živočišnej. Uznávám slušnost, někde se dá trochu popustit a je to třeba i blíže životu odpoutaného od všeho, ale musí to mít svá pravidla. Vědět kdy , v jakém kolektivu, v jaké situaci. Klidně mně sprdni, když by něco, vím, že se někdy rozjedu přes čáru. Tvoje pravidla a mantinely přijímám se vší úctou. Láďa.

 


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Díky , zasmál jsem se docela dost .

Jen u té " kam paně ? " bych přidal vsuvku , že je to dilema polského muže .

Ale ještě že jsme pod tvým dílkem na tvé autorské stránce . Kdybychom se takto bavili pod nějakou z těch soutěžních básniček , brzy bych ztratil gloriolu nejslušnějšího nicku na celém Písmáku .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

To je dobrý. A jsem rád aktivním příslušníkem dělnicé třídy.

Jestli mohu, něco z mého Slovníčku :

Výpisky - reakce studenta gynekologie, který poprve viděl naživo           dámské  přirození

Kampaně - dilema muže, který si koupil pannu se třemi tělesnými otvory

Osud - poloha při sexu v pivovaru

Děloha - průzkumník objevil nepřátelské dělo

Šestinedělka - žena, která neumí dělit šesti

Šlamastika - odešla, protože má domluvený styk.

 


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Gynekolog je pot´ouchlý intelektuál , který hledá problémy tam , kde dělnická třída nalézá pouze potěšení .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

To neznám a jsem zvědavý. Prosím o osvětu.

Protože sám se považuji za gynekologa samouka.


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Ano , a znáš definici gynekologa z doby předlistopadové ?


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

Je to jeden z mála, kteří musí otvory řešit. Když příjde žena, na vyšetření "parkety", musí vědět o co jde.


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Gynekolog je odborník minimálně v tom smyslu , že pozná , co je jeho parketa .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

Je to vlastně i výhoda. Když jsi třeba v časové tísni, nemusíš zdlouhavě přemýšlet, který otvor použiješ. 

Ale zase třeba takový gynekolog, když to nebude řešit, může dojít při vyšetření k úplně jiným výsledkům.


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

No ale dnešní doba už je tak benevolentní , že je to s těmi otvory vlastně jedno .


Nami 99
01. 03. 2019
Dát tip

Musaši -  děkuji moc.

To máš velkou pravdu a nemusí jít vždycky jenom o jídlo.


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

Někdy z toho může být docela problém , když si lidé spletou otvory . Tip .


Nami 99
28. 02. 2019
Dát tip

blacksabbath - děkuji moc.


Nami 99
28. 02. 2019
Dát tip

aleši - děkuji moc.


Nami 99
28. 02. 2019
Dát tip

Opr. - kterou stranou,


Nami 99
28. 02. 2019
Dát tip

Že měl tenhle Igor - típek,

o své zdraví zájem,

zapil čípek teplým čajem.

Nejradši měl šípek.

Vina jde i za lékárnou.

Tam mu měli radu dát.

Jak správně a z které strany,

se má čípek polykat.

 

 


Kočkodan
27. 02. 2019
Dát tip
Igor, to byl zvláštní týpek, na prkýnku krájel čípek, poté, ne moc normálně, použil ho orálně.

Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

Alegna - děkuji moc.


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

zvedavec - děkuji moc.


zvedavec
27. 02. 2019
Dát tip

u Teba sa nasmejem :D


Nami 99
27. 02. 2019
Dát tip

R. L.  - děkuji moc.

Tak nějak.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru