Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zimostřepy

01. 03. 2019
27
62
7834
Autor
Báseň_roku

Zimostřepy

 

Jsou okna v duši

jichž sklo se neroztříští

i když se do nich buší sebevíc

Jsou lidé hluší

i slepí k věcem příštím

a jejich okna nemají co říct

 

 

Parapet tuším

při vlastních dlouhých toulkách

někde tam v sobě, kde to mám moc rád

Mrznou mi uši

vítr si něco brouká

ve sněhu louka potlačuje hlad

 

Potoku sluší

jak led mu břehy třepí

mrazivou písní nechám se jím zvát

Jsou okna v duši

a v nich jsou zimostřepy

a v nich mé dětství:

Jeho derivát


62 názorů

Magdalene
27. 03. 2021
Dát tip

První a druhá sloka paráda, má smysl. Prostřední?....Co napíšu, každý mi to sežere...Za dvě sloky. Tip.:-)


64T.B.S.
31. 03. 2020
Dát tip

Ahoj,

moc hezký


Philogyny
20. 01. 2020
Dát tip

hlas


fialka...
16. 01. 2020
Dát tip

HLAS


Diana
16. 01. 2020
Dát tip

Překrásné! Dokonalé formou, povznášející obsahem. Jsem nadšená! Jako hudba a obraz zároveň. Díky za ten zážitek!


Muamarek
16. 01. 2020
Dát tip

Remik, Diana - díky oběma a moc Vás zdravím :-))) Pěkný den :-)))


remik
15. 07. 2019
Dát tip

zdravím

 pěkně plynule to kolíbá, vytváří obrazy a mluví. líbí se mi obraty. díky


Diana
01. 07. 2019
Dát tip

Nádhera! Můj šálek čaje ***


Muamarek
16. 04. 2019
Dát tip

Díky, Yane,

 

 doufám, že Tě ještě v soutěži uvidím - Maratónec se mi moc líbil...

 

 Měj se :-)))


Yan73
15. 04. 2019
Dát tip

Marku,

tip jsem ti dal do soutěže a k vítězství Ti gratuluji.

Jako autora jsem Tě nehádal, přišlo mi, že většinou střídáš pravidelný počet slabik.

Chvíli jsem přemýšlel o Whitesnakovi, ale u toho se mi zdálo vyloučené, že by se účastnil soutěže.

Ahoj

 

 

 

 


Muamarek
04. 04. 2019
Dát tip

Kdyžtak tady to mám ještě pod svým nickem: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=495197.


Muamarek
02. 04. 2019
Dát tip

Alice, těší mě, že mě s Musašim poznáte i anonymně podle rukopisu...

 

 Radovane, Jitko - díky moc :-)))

 

 Už mám své dílo i pod svým nickem...


atkij
01. 04. 2019
Dát tip
Gratuluju:)

Je bezva, nadchla mě!


Muamarek
01. 04. 2019
Dát tip

Tak, Musaši, teď již mohu potvrdit, žes tipoval správně.

 

 Ten "derivát" tam ovšem nemám pouze k vůli rýmu - ale i významu - život se zkrátka odvozuje z dětství - a:

 Vzpomínky kdesi ve rzi dují/ život je složen z reziduí/ chvilek, kdy směl člověk snít.

 Na hladině všech prázdnot plují/ (nezařazeny do etují)/ věty, kterým schází nit...

 Díky tu všem za tipy a krásné dny :-)))


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Marku ,

já ti blahopřeju k vítězství a jsem rád , že jsme tě spolu s Musašim ihned odhalili jako autora .  Jsem ráda , že jsi zvítězil jako nejlepší básník vázaného verše a přeju ti to .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

qí ,

docela jsem zvědavý v kom tady mám tak zdatného konkurenta , co se vázaného verše týče .


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Ano . Bud´me trpěliví .


Muamarek
14. 03. 2019
Dát tip

Musaši,

 za prvé - tohle je anonymní soutěž, proto bych si nejprve počkal na odtajnění, což se stane v dubnu. Do té doby není autor podstatný - a je hodnoceno pouze dílo.

Za druhé jsem tu potom psal - že jsem se rozhodl udělit pouze jedinému dílu v této soutěži tip - a to se stalo. Získala ho básnička pro děti, která mě vyloženě dostala. A je mi zcela jedno, kdo ji napsal.

 Souhlasím, že tipovat vlastní dílo by bylo něco, co se příčí i mé maličkosti.

 Ale znovu opakuji - ze třinácti zde uveřejněných děl jsem jich dvanáct netipoval - a pouze jedinému tip udělil.

Dočkej času, Musaši - a po autorství nepátrej. Co Ti má chudák Qíčalka psát? Je přece její volba, kde tip dá - a kde ne. Tady ho prostě dát nechce. Tečka. Ponechme této soutěži punc tajemna a anonymity - a buďme trpěliví :-)))


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Qíčalko ,

mohu se zeptat , proč pod touhle básní není tvůj tip ? Muamarek tvrdí , že autorem není a jelikož tam není tvůj tip , mohla bys být autorkou i ty . To by ovšem znamenalo , že já ničemu nerozumím . Ale i to je možné . Já připouštím , že jsem se mohl mýlit , protože si nepotrpím na papežskou neomylnost .


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Marku ,

pokud opravdu nejsi autorem téhle básničky , tak proč nevidím tvůj tip ?Můj tip tam je , což zcela vylučuje moje autorství . Nikdy nedávám tipy sám sobě . Jednak se to hned pozná a druhak bych se dostal do pekla a tam já se dostat nechci .


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Marku ,

pokud opravdu nejsi autorem téhle básničky , tak proč nevidím tvůj tip ?Můj tip tam je , což zcela vylučuje moje autorství . Nikdy nedávám tipy sám sobě . Jednak se to hned pozná a druhak bych se dostal do pekla a tam já se dostat nechci .


Muamarek
11. 03. 2019
Dát tip

Jako příznivec vázaného verše musím konstatovat, že toto je můj šálek čaje.

V diskusi koukám, že mě někdo pasuje do role autora - to je milé. To bych nejdříve o této soutěži musel včas vědět.

 Možná tak Musaši geniálně odvrací pozornost od svého autorství - ale také by to mohlo být od autora Guy - ten píše nějak podobně, tuším.

 Ale tipovat autorství asi není hlavním cílem této soutěže. Uvidíme, kdo to nakonec bude.

 Rozhodl jsem se udělit v této soutěži jediný tip. Toto dílko ho nedostane jen proto, že mě ještě o chlup více zaujal text psaný pro děti - milý, hravý, humorný, s jiskrou.

 Závěrem tu po přečtení všech děl chci dodat, že z mého pohledu se v této soutěži texty vybrat dají - a děkuji autorce této soutěže, že s tímto zajímavým projektem přišla. Jenom škoda, že nebyl více propagován - aspoň z mého pohledu...

Vyjadřuji zde politování, že dílo, které bych normálně tipoval, byť bylo psané volným veršem, na přání jeho autora ze soutěže zmizelo. Je to z mého úhlu pohledu škoda.

 Ale možná právě první kolo této soutěže přitáhne pozornost - a celá akce se teprve pořádně rozjede...


Yan73
04. 03. 2019
Dát tip

Jako Atkij, dávám tip. Ahoj Y.


atkij
02. 03. 2019
Dát tip
Jediný text v soutěži, u kterého jsem se neošívala. Tip s odřenýma ušima.

K3
02. 03. 2019
Dát tip

Krásná báseň psaná s noblesou. Derivát se mi hrozně líbí, nelíbí se mi naopak název básně.

Jelikož nejsem básník, komentuji podle pocitů. S hodnocením počkám po přečtení všech básní.


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Ale vždyt´ přece každý tady ví , že jsem Harpagon , co se tipů týče . Ale stejně tak mě zajímají i kritiky , protože píšu pro lidi a rád si s nimi povídám . No , bodů by mohlo býti i více , těch není nikdy dost , ale co se týče konverzace , nemohu si stěžovat . Když jsem ještě psával , bývaly mé básně často nejdiskutovanější a třeba dnes se tady na mě valí jedno avízo za druhým , takže jsem ani nestačil si přečíst všechna nová dílka na panelu . Ale já jsem rád , když si se mnou lidi povídají .


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Já mažu jenom to , co čtenáři nechtěli , a proto tomu dali málo bodů . Ale i když někteří tady všechno smažou , v akašických záznamech to stejně zůstane . Minulost nemá smysl mazat , nemá smysl dělat nějaké tlusté čáry . Minulost se dá pouze cílevědomě přetvářet v cosi nového . Nikdo před minulostí neuteče ani kdyby mazal a mazal a mazal .


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Ty to možná tragicky nemyslíš , ale tragicky to vyznívá stejně jako změna tvého jména z Maruška na Maruša . Mně se víc líbila Maruška  ,a taky vyznívá dost tragicky , když někdo smaže skoro všechno , co měl na autorské stránce . Vidím , že v tomhle směru se pro tebe stal Starej Rendl velmi inspirativním člověkem .

Ty jsi dobrá autorka i co se týče vázaného verše , ale takovouto báseň bys nezvládla . To si myslíte jen vy postmodernisté , že to nic není , napsat takovou báseň .


ysslandia
02. 03. 2019
Dát tip

mňa strašne baví keď niekto nerozumie srande a dáva si tu námahu,,,,ach, povznášajúce 


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Aha , už se asi hodinu tady bavím téměř výhradně s Nami , takže se chybička vloudila . Myslel jsem , že Nami je prostě všude , ale on úplně všude přecejen taky není . Člověk by nikdy neměl své zkušenosti zobecňovat .

A co říkáš na soutěž , kterou navrhuji ?


Silene
02. 03. 2019
Dát tip

Jinak efekt matení je právě jednou ze součástí té správné zábavy soutěží :).


Silene
02. 03. 2019
Dát tip

Mušíku,je to prosté, o této, viz

Nami , Silene ,

vy chápete slovo derivát ze hlediska...


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Nevím , o jaké dedikaci tady mluvíš . Všichni se můžeme šeredně mýlit , proto by bylo skvělé , kdyby někdo uspořádal soutěž v tom , kdo umí nejlíp blufovat . Vyrál by ji ten autor , který , ač jinak velmi známý , by dokázal psát natolik odlišně , že by ho nikdo nepoznal .


Silene
02. 03. 2019
Dát tip

Mušíku, otázka byla vztažena k dedikaci textu, nikoli k autorství díla.

Chápeme se v ní?

(Technicky potom - můj nick zde píše, Namiho nikoli... Quo vadis?)

 

Na hyn pochopitelně věřím! :)


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Silene ,

hyn sa hukáže !


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

qí ,

ty píšeš bud´ hravě a vesele nebo hořce ironicky ba až tragicky , ale i ta tragičnost je vždy svým způsobem hravá . Že bys byla autorkou těchto veršů ty , to si může myslet jedině ten , kdo ničemu nerozumí .


Silene
02. 03. 2019
Dát tip

Mušíku, z čeho ty víš, co kdo chápeme? Co jsme a co známe?

Nechtěla bych takto vědět, jak uvádíš na svém příkladu, mohla bych se šeredně mýlit.


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Nami , Silene ,

vy chápete slovo derivát ze hlediska jeho obsahu a to je chyba všech současných slovařů a obsahářů . Já jsem hláskař a proto vím ,že slovo derivát zde bylo použito čistě nebo hlavně kvůli rýmu . Zvát - derivát - to je přece zvukově parádní rým , skoro březinovský . Kdybych tu báseň ale psal já , použil bých přímo rýmové echo : vát - derivát . Protože jsem tu báseň já nenapsal , jelikož už jsem pouze komentátorem a kritikem , musel ji napsat jedině Muamarek , protože on jediný , kromě mne , tady má cit pro delikátní vznešený zvuk jakoby z devatenáctého století .


Došlo k nedopatření, které se nedá napravit, ale zde je v seznamu ostatních...

Soutěž v poezii - HLASOVÁNÍ 2019/I.


UPOZORNĚNÍ: básní je 14, poslední pod názvem Maratonec najdete v Dílně!


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

toto muamarek nebude, bude to kví,- derivá mi vadil. Mňa nejako hodnotenie nebavím tip som dala asi tomu naj pre mňa, mňa baví skôr tipovanie autora-

 


Silene
01. 03. 2019
Dát tip

Soucitná troska Silene ví, proč těmhle střepům dává tip.

Teda ani nevím, že bych někdy psala ono písmácké Tip :)). Možný je ovšem všechno. Možnosti tu sou.

Ale kdež! Kdyby byl tuhle Zdenda Pražák jak pražec, nebublinkoval by v Hostu. To on muší bejt ještě vodjináď.


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

Zdendo ,

ty se příliš pohybuješ v intelektuálských kruzích . Třeba v pražských kavárnách a tak . Ale podle toho nemůžeš hodnotit celý národ . Já si myslím , že třeba od nás z Moravy dá těmhle básničkám hodně lidí tip proto , že budou opravdu okouzleni a nejednou i zamáčknou slzu v oku .


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

V porovnání s tebou jsem jako kritik opravdu netvor . Myslím si ale , že na našich názorech nezáleží a že soutěžní básně postupně osloví zcela jiný okruh čtenářů , než jsme my dva .


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

Tak to jsi mě převezl . Já jsem dal tuším tři nebo čtyři a to se ještě cítím jako velký humanista .


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

A kolik jsi jich dal ?


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

Řekl bych , že autorem je Muamarek , protože práce s vázaným veršem je o poznání vyspělejší . Má to dobrý rytmus a dobrý " zvuk " ,takže tip .Za tohle já tip dám , i když vím , že druzí tomu budou vyčítat archaičnost .

Do plošného zhodnocení všech básniček v soutěži jsem se pustil proto , že to přede mnou udělal Zdenda . Řekl jsem si : on nedal žádné tipy ?To je teda škarohlíd a náfuka !  Já tam třeba něco kvalitního najdu . Na konci maratonu ale musím říct , že jsem se jednou vyjímečně se Zdendou v podstatě shodl v názorech .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru