Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SNĚHULÁCI

01. 03. 2019
13
40
5582
Autor
Báseň_roku

SNĚHULÁCI

 

Kluci, ale holky taky,

staví spolu sněhuláky.

Oči černé, jako máky,

hrnec, mrkev, koště taky.

 

Ať malý, či veliký,

musí mít i knoflíky.

Dál už jenom celí bílí,

jak je děti postavily.

 

Za několik chviliček,

k nim přišel ušák - zajíček.

 

Sněhuláci stojí bosí,

zajíc ušáček je prosí,

ať mu dají na křoupání,

své mrkvové nosy.

 

Sněhuláci naši,

zajíček je straší,

že jim nosy nastrouhá

na mrkvovou kaši.

 

Sněhuláci bílí,

v mrazu plní síly,

před ušákem svoje nosy,

hrdě ubránili.

 

Prý - ani kdyby roztáli,

tak by nosy nedali.

 


40 názorů

Kytička
21. 09. 2022
Dát tip

Krásný komentář, qíčalo! :-)


Kytička
21. 09. 2022
Dát tip

Krásná a rozverná .-).

Moc povedená, milý Nami!         Děkuji a přidávám

Tip


Musaši
18. 01. 2020
Dát tip

Hlas


fialka...
16. 01. 2020
Dát tip

HLAS


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Nami ,

tahle básnička je asi z těch tvých dětských nejlepší . Moc blahopřeji k druhotřetímu místu .


Umbratica
29. 03. 2019
Dát tip

* )


kalip
13. 03. 2019
Dát tip

Milá básnička! Už ji vidím v leporelu.

Kromě "prý" bych škrtla i "k nim", aby rytmus neškobrtal. Jinak vážně fajn.


Muamarek
11. 03. 2019
Dát tip

Tohle se mi velice líbí. Hravostí, něhou, zvládnutou formou. Mám jedinou výtku - odstranil bych "prý" v předposledním řádku - ruší mě obsahově i formálně.

Rozhodl jsem se v této soutěži udělit jediný tip. Váhám mezi tímto a ještě jedním dílkem, které je psané vázaným veršem.

 

 Nakonec preferuji toto - psát pro děti je těžké, protože to vyžaduje tu největší lehkost - a ta se zde dostavila. Myslím, že už jen díky tomuto textu má soutěž smysl - a doufám, že toto dílo na pomyslných stupních vítězů uvidím.

 


K3
03. 03. 2019
Dát tip

Velmi milá a vtipná báseň.


fialka...
03. 03. 2019
Dát tip

atkij, díky :-))))) , nejsem soutěživá :-)


atkij
02. 03. 2019
Dát tip
fialka nee, ta má metrum a interpunkci v malíčku. Má favoritka je Magdalene...případně babička Alma:)

Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Nami ,

to musíš navrhnout Goře nebo někomu jinému , kdo pořádá soutěže . Třeba Aleši Novákovi . Pokud by tady vznikla soutěž , kterou bych pracovně nazval " Poznejte autora ! " , tak slibuji , že bych se jí jako soutěžící zúčastnil . Zatím jsem se účastnil pouze jedné soutěže a byl jsem v ní druhý , takže ted´ , když už se tady výherce oné soutěže , Petr Druhý nevyskytuje , mohu konečně i vyhrát .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip Kytička

Musaši - v této soutěži je hlavní úkol, mít co nejvíc tipů a vyhrát. Ale jakoby vedlejší produkt je si myslím zajímavá a zábavná  hra, pokusit se uhodnout autora.

Ale jak říkáš, byla by zajímavá hra "kdo najde autora." A navrhuji, aby byli dva vítězové. Ten, kdo by odhali nejvíc autorů a ten, kdo by se nejlíp schoval a nikdo by ho neodhalil. Autor může být hodně rafinovaný, ale i tak má každý nějaký svůj rukopis, ve kterém se dá pátrat. Na tipech by vůbec nezáleželo. 

Jdeme do toho?

 


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Nami ,

ale kdyby v téhle soutěži šlo opravdu hlavně o to , aby byl uhodnut skutečný autor , pak by ti lepší autoři třeba psali schválně špatně a neobratně , aby je nikdo nepoznal - a to by byla potom supr soutěž . Byla by o tom , jak skončit třeba i v tipech poslední , ale v rafinovanosti první . Takové soutěže bych se určitě rád zúčastnil .


Nami 99
02. 03. 2019
Dát tip

Musaši,

já jsem to takhle pochpoil, že součástí hry, v rámci soutěže, je pokusit se uhodnout autora.

Nejsem vůbec odborník, ale myslím si, že fialka je dobrý tip, že píše v podobném stylu. Sice jako laik, ale souhlasím s Tebou. 


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Silene ,

jsem moc rád , že se , co se této básničky týče , spolu shodujeme v jejím hodnocení . Já navíc soudím , že tato básnička bude někde vpředu , možná i " na bedně " .


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Qí ,

já si myslím , že vždy je daleko lepší hledat autora podle formy a nikoli podle obsahu dílka a proto si myslím , že autorkou této básničky je fialka...


Musaši
02. 03. 2019
Dát tip

Nami ,

když už jste tady z toho udělali typovací soutěž a hledáte autory děl , tak já si myslím , že tohle napsala  fialka...


Silene
02. 03. 2019
Dát tip

Norsko 1:

I ty ukrutníče nekompromisní, taková krásná, přímo předpisová práce s cimrmannovským dokonalým rýmem, a ty to oceníš tak..., no, zkrátka že ještě teď z toho mám zjevení svaté.

_________

yss, qí: Bez receptů na mrkvové utrejchy by tato diskuze byla nutně avitaminózní.

Dobře, že tu jsou. Cele uznávám ranní argument o mediální podpoře děl a kvalitním marketingu.

V závěru bych ráda vyzdvihla komplexní a fundovanou recenzentskou práci metodického, takřka neúnavného postřeháře Zdendy, který jde každému textu pod jeho tělem až na dřeň. A pak že nerozumí poezii! Lepší mystifikaci na nás celý ty roky chystat nemohl. 

Uf.


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

qví:- mám odskúšané, budeš star,- / ale naozaj treba 4 ruky pod 1 3ckom / ok, end spamom. 


UPOZORNĚNÍ: básní je 14, poslední pod názvem Maratonec najdete v Dílně!


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

náhodou, mrkvovaá kaša je fajn na ksicht, ja ako fajnová slovač to predsa musím vedieť. nie, stopro magdalene- len som Vás naťahovala, chcela som recepty z mrkvy a tak- ja ti neviem kví, podľa mna si odignorovala celú súťaž !!


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

ma chceš zmanipulovať ! neverím ti, aj mrkvu máš rada,,, ešte to priznáš, tak krotko,kludne !! och, !


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

Sme hrozné takto dopadnut...tipovať autorov,no hanba mi,nam


Lnice
01. 03. 2019
Dát tip

já se soutěže neúčastním.-) ale tahle báseň ve své kategorii Písmáci dětem je fajn.-) kdybych si měla tipnout, myslím, že je fialky.-)


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

ved ja viem, že to je magdalene,- no, som to nechcela tak hned. nevadí. Vraciam  sa späť do svojho suchého zodpovedného režimu.


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

ale no tak, ved mi doprajte kúsok zábavy, no !-


Nami 99
01. 03. 2019
Dát tip

Dílko se rýmuje a pro děti bude určitě i čtivé. Ale při vší úctě k autorovi, si myslím, že Atkij nebo Norsko 1, mají na víc.


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

určite to bude norsko1, ja som nesúťažila-


Norsko 1
01. 03. 2019
Dát tip

Dvakrát taky v první sloce, úlet. S tím zajíčkem taky divné drbání.

Atkij to určitě není


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

nie, bude to kví alebo ja ?


ysslandia
01. 03. 2019
Dát tip

Ako autora tipujem  Atkij pripadne Lnice,koment neskor

 


Musaši
01. 03. 2019
Dát tip

Ale tohle je konečně opravdu lepší  ! Vázaný verš je zvládnutý dobře a v rámci cyklu " Písmáci dětem " to považuji za povedenou báseň . Tip , i když formální chybyčky se tam vloudily . Ale to pozná jen škarohlíd Musaši . Děti to nepoznají .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru