Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polnočná seansa

08. 03. 2019
4
7
209

Polnočná seansa

 

V ružovom pyžmé

perami obíjmaš kvapky vína

uprostred polnočného svitu

hľadíš cez mozaiku

a v duchu

rátaš údery

kovového zvonu hodín

v pokoji stoika

vydychuješ opar do priestoru

jemný nádych – výdych

posledné pohľady

len Ty

a pozostatky vzťahu

 


7 názorů

Safián
12. 03. 2019
Dát tip

Jen slova, která nezabírají. Vlastně mimoběžná, protože z nich ani nejde pochopit příběh vyjevený v komentu. Příběh máš, možná je jich i více. Teď se musíš naučit to hlavní - jak je podat.


A nakoniec sa chová ako odvrhnutá milenka...toť ženy.


ysslandia
09. 03. 2019
Dát tip

Nie si schopný replikovať na avízované argumenty, strácam s tebou čas. nech sa darí.


kto tebe dal titul - redaktora poézie...ale škoda reči...strašne som zvedavy čo si dokázal stvoriť TY


ysslandia
09. 03. 2019
Dát tip

samozrejme, ako inak. Mohla som si odniesť len to, čo si mi tam dal. čiže hrúbku, preklep a fádnu výstavbu. Ak by som potrebovala naozaj k čítaniu iba jasný,explicitný obsah, prečítam si čiernu kroniku o vražde. Trebárs. Keďže evidetne, v tomto prípade sa jedná o poéziu-súdiac teda podľa klasifikácie zaradenia, očakavávala som teda naozaj poéziu, vo potrebuje k zachyteniu obsahu aj adekvátne spracovanie. V tvojom prípade pojem adekvátne absentoval. Všetko.


Poprvé nemáš absolútnu predstavivosť. Nemyslím si, že je to až príliš vypovedané...ba práve naopak..je to hmlisté len ty si nedokázala objaviť podstatu..ale aby si pochopila o čo tam ide...

V žena ružových ženských priesvitných šatách, stojaca pri okne do ktorého svieti mesiac , popíja víno z pohára. Ticho - len starodávne hodiny odbíjajú minúty, absolútne pokojná, bez akýchkoľvek výčitok, chladnokrvná fajčiaca cigaretu ktorej dým vydychuje do priestoru, posledné pohľady na muža - ktorého práve zabila, a ktorý ešte leží na zemi


ysslandia
09. 03. 2019
Dát tip

takže preklepy- vzťahu / chýba a, v ružovom "pyžme "- neviem teda, či je to nejaký novotvar pyžama-ale kedže následne uvádzaš stoika, tak chlap v ružovom pyžame asi určite nie,-pižmo ako mošus,prchavá látka, je mäkké i

text mi prišiel pomerne statický,príliš opisný, bez hľadania nejakých hlbších vnútorných postojov.Vadili mi tam nie príliš šťastné spojenia- perami objímaš kvapky vína-uprostred polnočného svitu-údery kovového zvonu hodín / zvonu?- alebo zvuku?- kúsok nelogické teda na mňa/, v pokoji stoika je až nepríjemný výraz, vydychuješ opar-nádych-výdych. Celé akoby sa to iba tvárilo na niečo, hralo, a pritom kúsok predsa len až patetické, mdlé, vystavené cez už príliš obohraté spojenia. bez nejakého zvratu,napredovania. Prepáč. Možno sa to bude páčiť iným.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru