Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

Novinky (1. 8. 2019)

+15 neviditelných
Chvíľa napätia pred pozdravom
datum / id11.03.2019 / 494746Vytisknout |
autordark matters
kategorieVolné verše
zobrazeno1897x
počet tipů23
v oblíbených1x
do výběru zařadilvk, ysslandia, a2a2a, kvaj, egil, Gora,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Chvíľa napätia pred pozdravom

 

 

okno a za ním ďalšie okno a 
ďalšie okno
môžeme si namýšľať čokoľvek, je to 
priestor pre protikladné interpretácie
dlhé prechádzky po okolí
nepomáhajú, naše denníky sú 
plné zbytočných detailov
je toto letovisko pravé
alebo je to napodobenina?
moja cesta do práce vedie priamo
cez betónový kváder
a nebude to lepšie
stále je tu však možnosť
že všetko
je v poriadku
každopádne
sa musíme o všetkom porozprávať
všetko si vyjasniť
nachádzam sa priamo uprostred
miesta nehody
rozprestiera sa
úplne všade

 

 

 

 

 

 

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

23.03.2019 07:31:46dát kritice tipzvedavec

som naivne a detsky presvedčená, že toto má zmysel

https://www.youtube.com/watch?v=xb50boNaYhc

a nie večné dohadovanie sa, naťahovanie a rozbíjanie dobrého pocitu z komunity písmackých prispievateľov, lebo vyrábame si tu celkom zbytočne "peklo" a nepohodu

23.03.2019 07:24:17dát kritice tipzvedavec

verše ma zaujali

diskusia - získala som dojem, že text básne prorocky korešponduje s obsahom diskusie

 

22.03.2019 11:20:45dát kritice tipMusaši

To orel ale létá ještě mnohem výš !

22.03.2019 11:20:22dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

sokol letiaci vo výškach si nemusí všímať ani orla letiaceho vyššie.

22.03.2019 11:19:28dát kritice tipMusaši

To orel ale létá ještě mnohem výš !

22.03.2019 11:15:58dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

sokol letiaci vo výškach si nemusí všímať závistlivé poštekávanie z dedín hlboko v údoliach.

22.03.2019 11:11:38dát kritice tipMusaši

Tvé další dílko má už jen obvyklých 6 tipů , což potvrzuje můj dojem , že většinou píšeš jen a pouze pro kamarády z redakce . Když to tak půjde dál , brzy už budeš mít víc výběrů než tipů . A když se redakce ještě rozšíří , čemuž bych se vůbec nedivil , tak budeš mít ještě více výběrů . Navrhoval bych přijmout do redakce hlavně kamarádky ze Slovenska .

21.03.2019 15:04:41dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

musaši, ako niekto, kto získal 6 výberov, sa už nemusím nikdy ukľudniť. som ako sokol, letiaci vysoko nad obyčajným plebsom. mojich 6 výberov mi prinieslo 6 atribútov: neomylnosť, preziervosť, janozrivosť, krásu, pokoru a neomylnosť.čo spravím so svojou mocou? použijem ju proti konkurentom. lúč spravodlivosti skosí každého, kto sa postaví proti mne. "v reálu" bude najskôr možné pozorovať len slabé blikanie monitoru. neskôr lúč spravodlivosti vykoná, čo bude treba, najvhodnejším možným spôsobom.

21.03.2019 10:42:34dát kritice tipMusaši

Já si nejsem jistý naprosto ničím a proto nemám potřebu házet kamením. Předkládám své názory jen jako možnosti s vědomím , že různých jiných možností existuje téměř nekonečný počet .

21.03.2019 10:37:43dát kritice tipMusaši

haijine ,

vidím , že začínáš přemýšlet správným způsobem .

21.03.2019 10:36:23dát kritice tipMusaši

dark ,

myslím , že by ses měla co nejrychleji uklidnit . Každý , kdo se podívá na tvou autorskou stránku , vidí hlavně spoustu jednociferných čísel . Ano , občas se tam  vyskytne i dvacítka , jednou dokonce i třicítka , ale to jsou vyjímky . Ano , čas od času býváš i úspěšná a já ti to velmi přeju.

A jestli se s šesti výběry( já jsem nikdy ničeho takového nedosáhl , nejvíce jsem měl čtyři výběry , takže - kam se na tebe hrabu !) cítíš tak velmi mocná , něco s tou mocí udělej . Jsem zvědavý , jak ta tvá "velká moc" v reálu zapůsobí .

Síly světla se vždy rády utkají se silami temnoty .

19.03.2019 10:58:26dát kritice tipvk
redaktor poezie
kto nie je hriešne istý, nech hodí kameňom
19.03.2019 09:52:03dát kritice tiphaijin

Je to hriech tak všadeprítomný, že až uniká pozornosti :-)  Keď sa ale pozrieš na tento obraz od Hieronymusa Boscha: Christ Crowned with Thorns

Tak postava vpravo dole, akoby hovorila: "Ja predsa viem, čo hovorím..."

Ver mi, dark, viem, o čom hovorím :-) sám som s týmto hriechom, pokušením dobre oboznámený sám u seba.

 

19.03.2019 09:39:43dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

haijin: čo je to hriech istoty? povedz viac!

19.03.2019 09:35:30dát kritice tiphaijin

vk, mojím obľúbeným hriechom je hriech istoty. Vo všetkých jeho podobách a na akomkoľvek mieste :-)

19.03.2019 09:33:16dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

vk: diablov advokát je môj vysoko obľúbený film!

19.03.2019 09:16:50dát kritice tipvk
redaktor poezie
ľudia túžia po výberoch od ľudí, ktorých majú na háku?

márnivosť je môj obľúbený hriech :-)
18.03.2019 15:57:26dát kritice tipysslandia

povedal sexsymbol všetkých písmačiek.... ! berem za slovo

18.03.2019 15:38:38dát kritice tipAššurballit

iba spochybnujem urcite dogmy. napriklad ze velke pero je dobre len na sex.

18.03.2019 14:50:24dát kritice tipysslandia

 nemusis byt zrovna poskvrnena-- ty si sa v tej pozícii našiel ?

18.03.2019 14:47:05dát kritice tipAššurballit

*na

18.03.2019 14:46:44dát kritice tipAššurballit

tak sutaz v stani do dialky nemusis byt zrovna poskvrnena

18.03.2019 14:01:55dát kritice tipysslandia

To je jako říct že mám největší péro v armádě Neposvrněných

nejako takto, drahá Musaši...a vôbec, mali by ste byť vďačná, padnúť na kolená, a velebiť, že sme sa my, temná trojka rozhodli dať Vám milosť, a dnešným dňom ti dovoľujeme, publikovať tvoje básne a riekanky.. Veleb nás !

18.03.2019 13:23:15dát kritice tiphaijin

vk, pravda je, z istého pohľadu je redakcia organizovaná skupina, ktorá má tovar, ktorí ľudia chcú, ale bežne (v normálnom obchode) sa získať nedá :-)

18.03.2019 12:37:49dát kritice tipvk
redaktor poezie
literárny mafián som ešte nebol :-)
18.03.2019 11:42:39dát kritice tipysslandia

Myslíš váhu tipov o ktoré žobronis???

18.03.2019 11:32:36dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

hľa, mám šesť výberov. prsteň mojej moci žiari nevídanou krásou. temné sily sa dali do pohybu - systém výberov drtí vaše vetché tipy, vaše platidlo kosí inflácia. čoskoro do vašich dedín vtrhnú naši vojaci a stihne vás trest za vašu pýchu na pokusy o tvorbu. obdivujte krásu a moc mojej básne, kým je čas. učte sa. čoskoro už nebude šanca uznať chybu a prejsť na pravú vieru. na obzore sa dvíhajú šibenice. vychádza slnko a nemilosrdne spáli všetku háveď. 

18.03.2019 11:16:02dát kritice tipMusaši

haijine ,

velmi mě zaujal tvůj letmý návrh zrušit na Písmáku redakci úplně . Ano , souhlasím s tebou , že se současný Písmák vemi podobá feudálnímu státu , kde vládne pan král , místodržící a dvořané . Problém ale vidím v tom , že tito lidé ve skutečnosti vůbec nejsou šlechtici .

Oč lepší by bylo , kdyby tabulky sestavoval pouze počítač , nebot´ ten a jenom ten je opravdu nezávislý . Pouze počet získaných tipů je rozhodující . Obávám se , že se současný Písmák už hodně podobá tomu básnickému ghettu tam venku , hrstka lidí , literární mafie si osobuje právo , určovat , co je dobré a co je špatné v přímém rozporu s tím , co mají lidé zájem číst .  Výtvarné umění je sice také elitářské , ale tam někteří lidé aspoň opravdu dají za umělecké dílo vysoké částky . Poezie je celá v totálním mínusu . Vlastně to ani není zboží , je to spíš antizboží , a o tom , kdo bude publikovat v Tvaru rozhoduje jen hrstka samozvanců s nejširšími rameny . A jiná hrstka samozvanců s nejširšími rameny rozhoduje o tom , kdo bude na Písmáku v tabulkách .

16.03.2019 14:49:14dát kritice tipZdenda

Egile, prosím tě, kde je k nahlédnutí nějaká tvoje vědecká práce? Tvoje poezie je nad moje chápání, ale dělám si naděje, že vědě bych alespoň částečně mohl porozumět.

16.03.2019 14:22:10dát kritice tipegil
redaktor poezie

To je úplně v pořádku. Sám, ač přírodovědec, používám laické sportovní příměry. Takže proč ne...

16.03.2019 14:03:45dát kritice tiphaijin

egil, ja to chápem a ďakujem Ti, dal si si prácu a všetko...

K otázke: Nie, také vzdelanie formálne nemám. Ale keď neviem veci narýchlo vyjadriť inak, skĺzavám k tomu, že sa vyjadrujem jazykom, povedzme, pre zjednodušenie, že aj tej domény.

16.03.2019 13:26:43dát kritice tipegil
redaktor poezie
Snažím se ty malé dílčí věci, co tu řešíš, zasadit do širších souvislostí. To je v pořádku, že je nevidíš.

Jinak otázka jen tak na okraj: ty máš vyšší přírodovědné vzdělání?
16.03.2019 11:06:57dát kritice tiphaijin

prepáč egil, človek vyjadrí jasne svoj názor na jeden aspekt Písmáka, ktorý súvisí s redakciou/redakciami, prídeš, povieš "fakt řešíš píčoviny", potom napíšeš niečo, v čom ja žiadne riešenie ani vysvetlenie toho, čo ja "riešim" nevidím  (aspoň keď to oskenujem svojimi očami) a čakáš, že budem znieť presne na Tvojej vlne, chápavo reagovať presne na to, čo Ty vnímaš ako niečo, na čo ja mám reagovať.

Živé organizmy majú uzavretú nervovú sústavu. Kým platí, že ich prostredie fyzicky nepoškodzuje, tak vždy reagujú na základe vlastnej vnútornej štruktúry. Podnety z prostredia nie sú nikdy priame príkazy, ktoré organizmus nejako plní. Nie je ani príkaz "teraz budeš vidieť zelenú farbu" vo svetle. Zelenú farbu môže organizmus vnímať aj na základe iného podnetu ako je príslušné ("školsky dané") spektrum eletromagnetického vlnenia. Dokonca aj taká hrubá vec ako kopnúť psa, nie je ako kopnúť do lopty. Pes neurobí to, čo chceš, len preto, že si do neho kopol.

Z prostredia prichádzajú podnety, ale je to organizmus, kto si "sám" vyberá/rozhoduje, ktoré podnety prostredia sú pre neho relevantné. Na ne reaguje/koná podľa svojej vnútornej sštruktúry/konfigurácie, podľa potrieb udržania vlastnej celistvosti. A to celý čas, kým si zachováva telesnú a fyziologickú celistvosť, kým sily, ktoré na neho pôsobia nie sú silnejšie a teda deštruktívne.

Z môjho pohľadu si Ty to prostredie a ja ten organizmus a samozrejme naopak.

16.03.2019 00:04:29dát kritice tipegil
redaktor poezie

Proč se celou svou reakcí soustřeďuješ na mou naprsto marginální sportovní vsuvku? Za mě jsou z toho, co ti píšu, klíčové právě ty pasáže,  na něž vůbec nereaguješ. Třeba:

Veškeré velké příběhy byly po většinu existence psaného slova veršované eposy. 

________

A jinak k tomu "rozumění věcem" - o jakém rozumění tady, na amatérském literárním serveru, mluvíš?

Každý literární recenzent ti řekne, že na počátku kritiky je intuitivní uvědomění líbí/nelíbí. 

Samotnou recenzí pak (i sám sobě) zdůvodňuješ proč. Recenzenti by měli být znalí literárněvědného diskurzu, měli by umět zdůvodnit ono své subjektiví líbí-nelíbí v nějakých obecných souvislostech. 

Člověk nekovaný v terminologii si vystačí s intuicí - a dá tip či výběr. Posouzení relevance výběru od toho či onoho je pak jen na autorovi (který zná/nezná tvorbu a názory dotyčného literárního avataru).

Navíc - je naprosto nereálné psát cokoli na způsob literární kritiky k jednotlivým básním. Jedná se tudíž o komentáře. Chybí zde kontext, vědomí celku.

A kupříkladu komentáře hodnotící přítomnost nějakého prvku v jednotlivé básni (bez znalosti kontextu, tedy... je-li takový) můžou být často trochu redukující ("tohle slovo bych nepoužil, protože zní hrubě..." - a podobně na ten způsob...). 

Opravdová kritika je jinde a jinak. Číst dokola a dokola ne jednu báseň, ale knihu - poprvé, podruhé... pošesté: dokud se nezačnou rýsovat nějaké obecnější znaky. nějaký celkový message (a něco takového v těch skutečně podstatných celcích skoro vždycky je).  

15.03.2019 19:49:40dát kritice tiphaijin

O šport (iných) ako vec masových médií sa vôbec nezaujímam, ale problém je v tom, ako to ja vidím, že na ten "obří slalom" ju niekto musel najprv niečo ako nominovať (a si to neurobili snowboardisti), musela sa kvalifikovať, jej akokoľvek skvelé výsledky zo snowboardu asi samé nestačili. Inak povedané, nebolo to tak, že si "jen tak odskočila". Ale oprav ma prosím, ak sa mýlim.

15.03.2019 19:39:17dát kritice tipegil
redaktor poezie
Ledecká je jedna z nejlepších snowboardistek. Na obří slalom si jen tak odskočila - a jujky, všem specialistkám vypálila dráhu. Rozhodně se shodneme na vyloučení slova "automaticky". Ne, máš pravdu, nemusí to tak automaticky být (ale já ani nic takového netvrdím). Ale může - a nepochybuji, že dobrý prozaik dokáže mnohdy celkem relevantně ocenit dobrou báseň. V čem je tedy problém?
15.03.2019 17:16:16dát kritice tiphaijin

A zhodneme sa na tom, že ak majú dve veci niečo nejako spoločné, tak to ešte neznamená, že sú obe veci totožné? Že človek, ktorý rozumie jednej takejto veci, automaticky nemusí rozumieť tej druhej?

15.03.2019 12:59:42dát kritice tipegil
redaktor poezie
+ Lyrická próza x Epická báseň a podobně.
15.03.2019 12:57:56dát kritice tipegil
redaktor poezie
Ne, tvoje analogie nesedí. Hapruje mimo jiné slovem "na počátku". V případě beletrie se bavíme o tom, že tzv. beletrie mimo zcela aktuální slovníkovou definici donedávna zahrnovala poezii i prózu - a na mnoha místech (třeba v katalozích většiny velkých knihoven) stále zahrnuje. Každá próza má nějaký rytmus, mnohdy i nějaké lyrické pasáže - ty hranice jsou nezřídka velmi neostré (třeba Ivan Binar a další). Veškeré velké příběhy byly po většinu existence psaného slova veršované eposy. Jak to můžeš nevidět?
15.03.2019 12:46:21dát kritice tiphaijin

egil, ešte si dovolím byť drzí, totiž keď už píšem "píčoviny", tak od teraz si dám na tom dám viac záležať, privlastním si túto doménu písnia.

Takže ešte k Tvojmu historicizmu a beletrizmu: slovenčina aj angličtina sú pôvodom indo-európsky jazyk, nebojím sa povedať, že niekde na začiatku majú rovnakého spoločného predka. Zvláštne je, že človek, ktorý rozumie slovensky, lebo jej bol od malička vystavený, automaticky ešte nerozumie angličtine. Ale možno je to s češtinou inak :-)

15.03.2019 12:31:07dát kritice tiphaijin

Historicky sme všetci z jednej, tej istej bunky.

15.03.2019 12:29:54dát kritice tipegil
redaktor poezie

Z historického hlediska, po většinu existence slova, pojem "beletrie" (z fr.belles-lettres) zahrnuje poezii i prózu. V knihovnách jsou stále řazeny dohromady pod pojem beletrie. 

A za časový renonc se omlouvám - vůbec jsem si tě tu v minulosti nevšiml. 

Za ostatním si samozřejmě plně stojím s lehkou modifikací: jsi tu od roku 2002, tak bys měl vědět...

Chvilku jsi byl dokonce sám redaktorem poezie, než došlo k nějakému komunikačnímu lapsu - a ty ses hystericky smázl a vzápětí založil vzdorredakci. (Za takové chování ti posílám zdvižený palec; nebo libovolný jiný prst).

Víc s touhle diskusí nehodlám ztrácet čas. Za sebe jsem ti vše řekl.

15.03.2019 12:16:43dát kritice tiphaijin

Prepáč egil, Tvoj komentár som nedal, možno neskôr si ho dokážem prečítať, ale aj tak som si tam všimil jednu vec, a zistil som jendu vec, ako by si povedal "píčovina", ale zaujalo ma to, totiž predstav si, že čisto technicky si na Písmáku od 18. 2. 2002 a srdanda, že aj ja :-) Fakt je, že som ním určite celý čas tak nežil ako asi Ty. Ešte iba dodám, že mňa zaujal efekt, že niekto je prakticky redaktorom poézie, ale bol zvolený čisto členmi redakcie prózy do redakcie prózy. A tiež, keď chceš naozaj diverzitu, tak neháč poéziu a prózu do jedného beletrického vreca. Viac neviem, možno sa mi podarí si Tvoj komentár porečítač poriadne neskôr. Možno som skrátka odúsený myslieť si a písať píčoviny. Ale Tebe veľa šťastia.

15.03.2019 12:03:10dát kritice tipegil
redaktor poezie

 

haijine...

Z hlediska formální a žánrové vyváženosti je tohle úplně špatně! Současné rozložení je nekorektní. Redakcí by mělo přibýt. Tradiční model v současném diversifikovaném světě selhává. Měly by být i redakce pro báseně v próze a prózu v básních a pro další genetické mezičlánky. 

A ještě si představuju dva kancly ve vydavatelství nějakých jakýchkoli, asi literárních novin, nad jedněmi a druhými dveřmi postupně, jak je míjíš dusnou chodničkou, čteš nápisy "REDAKCE POEZIE", "REDAKCE PRÓZY" - nabudešené papíry, agendou, spěchem a uzávěrkami. Vprostřed toho šrumu sedí několik redaktorů s šedohnědými obloučky pod očima (moc toho před uzávěrkou nenaspali); hrdly se valí kafe, kouř hosutne, šéfredaktora odváží sanitka...

A souběžně s těmito představami se dívám na modrobílý displej s tlačítkem "dát dílo do výběru" - a musím souhlasit s dark matters": fakt řešíš píčoviny. Tohle všechno je jenom jako, chápeš?, všechno je jenom hra slov. Redaktor je tu člověk s tlačítkem navíc, bez platu či jakýchkoli privilegií. 

Z biologického hlediska je tohle rozdělení zde rudimentální orgán. Pochází z fukčních dob, kdy zde přibývalo čtyřicet, padesát děl denně - poezie próza -; a bylo to vážně k neučtení. (*A nechytej se tohohle odstavce (třeba ve smyslu: "když je to rudiment proč se ho nezbavit?" protože třeba kostrč; a protože organický vývoj - fylogeneze, a stávající podoba Písmáka, která se ustavovala a měnila v běhu posledních 22 let, a tak má svou logiku, která se Ti sice nemusí líbit, ale coby člověk, který je tu jen zlomek z uvedených více než dvou dekád, bys měl přestat vykvikávat svoje "moudra" a najít v sobě kousek pokory k tradici.)

Jinak - a to už jen tak na okraj - redaktoři tištěných časopisů, ač primárně zaměřeni na jedno či druhé, zcela běžně zpracovávají poezii i prózu, vyjadřují se k obojímu. I když svým výběrem, hodnoceními a podobně cílí především na jedno z toho, jsou schopni přesahů (hned se mi vybavuje několik zcela konkrétních příkladů - třeba v Hostu i Tvaru).

Přeci jen - poezie i próza jsou oboje beletrie. A kupř. od Karla Šiktance jsem slyšel, že poezii skoro vůbec nečte, že inspiraci hledá a nachází v próze. Spousta velikých prozaiků začínala jako básníci atd. To proto může zcela legitimně redaktor poezie udělit výběr povídce a naopak - redaktor prózy vybrat báseň. Nevidím v tom sebemenší problém. 

 

14.03.2019 21:47:56dát kritice tipvk
redaktor poezie

áno, tak to je, redaktor prózy, ktorý nikdy nenapísal báseň ani nikdy nenapísal žiadny relevantný komentár k básni, v podstate je redaktorom poézie

14.03.2019 21:40:52dát kritice tipdazdozienka

"co řeknete, až pozdravíte""

14.03.2019 16:25:07dát kritice tiphaijin

Ďakujem vk, ale nechápeme sa. Totiž, kto rozhoduje o tom, kto sa stane redoktorom prózy? Ak sa mýlim, tak ma prosím oprav, ale nie sú to náhodou redaktori prózy? Lebo ak je to takto, tak potom napr. človek, ktorý nikdy nenapísal báseň ani nikdy nenapísal žiadny relevantný komentár k básni, by mohol byť prakticky redaktorom poézie.

14.03.2019 16:20:32dát kritice tipZdenda
Zadny prakticky duvod neexistuje. Vzdyt je to vyslovene neprakticky mit dve redakce misto jedne. To je ocividne, nechapu, te to musim psat.
14.03.2019 16:16:34dát kritice tipvk
redaktor poezie
ide o to, že keď redaktor poézie dá výber próze, nie je to v rozpore s ničím, lebo delenie na poéziu/prózu vzniklo z uvedených praktických dôvodov.

Redaktor prózy, ktorý bol zvolený ako redaktor prózy, môže dávať výbery poézii.
14.03.2019 16:14:29dát kritice tipZdenda
To prece neni duvod pro rozdeleni.

Tohle usporadani nedava smysl.

14.03.2019 16:12:50dát kritice tiphaijin

vk, prepáč, mohol by si, prosím, napísať, v čom sa konkrétne sa mýlim? Keď nebudeme počítať môj osobný názor na to, že redaktor prózy, ktorý bol zvolený ako redaktor prózy dáva výbery poézii.

14.03.2019 15:40:02dát kritice tipvk
redaktor poezie
Ale aby som doplnil (historický) kontext:

Dve redakcie vznikli nie preto, že by jedna druhej upierali vyjadrovať sa k opačnému žánru, ostatne sa to deje skôr výnimočne, ale preto, aby každý tento žáner mal skupinku redaktorov, ktorá sa mu bude venovať.

Vstup do redakcie poézie neznamená, že nemôžem dávať výbery na obe strany.

Takže, opäť technicky, som nemal pravdu, keď som tvrdil, že má hajin pravdu :-)
14.03.2019 11:02:40dát kritice tipvk
redaktor poezie
technicky má hajin pravdu, za prózu výbery nedávam (nejak automaticky)

na druhej strane je len drobnosť, pretože jediná "výsada" redaktora je zviditeľnovať výberom
14.03.2019 00:46:25dát kritice tipMarcela.K.

Mě by zajímalo, jestli Gora může dát k dílu výběry dva :-D

14.03.2019 00:12:52dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Entropia: vulgarizmom na p som chcela najmä zdôrazniť, že nechápem ten hysterický tón vo vzťahu k tejto záležitosti. samotné výberovanie redaktormi poézie/prózy je mi totálne ľahostajné. ak je to pre niekoho dôležité, ok. debatovať sa dá o čomkoľvek. ale prečo sa tváriť, že ide o život, že.

13.03.2019 23:27:25dát kritice tipEntropia

Dark matters: myslím, že technická poznámka není píčovina. I když na druhou stranu, není to ani morální problém (pouze můj názor).

13.03.2019 21:25:45dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

pravda. na zanzibar nič nemá.

13.03.2019 21:23:46dát kritice tipZdenda

Jo a ta básnička se mi líbí, jen jsem nepochopil, proč se nejmenuje Zanzibar 14.

13.03.2019 21:20:39dát kritice tipZdenda

Podle mě je haijinova otázka naprosto legitimní: Proč existují dvě oddělené redakce, když všichni redigují všechno?

Podle mě se jen ukazuje, že je tu o tři redakce víc, než tenhle server potřebuje.

13.03.2019 21:16:55dát kritice tiphaijin

Ak je dávať výbery na Písmáku "pičovina", treba to zrušiť. Ak to nie je pičovina, tak by podľa mňa bolo dobré, keby si bežný používateľ Písmáka mohol prečítať, o čo presne ide, kto môže dávať výbery a prečo. Hlavne, ak je tu redakcia poézie aj prózy  a do oboch sa človek dostáva pri samostatnom hlasovaní. Takto to vidím. Pokojne ma očierňujte. Robte zo mňa blázna, páni redaktori a panie/slečny redaktorky.

13.03.2019 21:02:29dát kritice tiphaijin

Tak si zruš svoju škatuľku. Keď je to pičovina.

13.03.2019 20:54:36dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

hovoríš o kráľovskej moci, skupinovej psychológii. a pritom riešiš niečo na úrovni: v škatuli s nápisom káva máme čierny čaj, napravte chybu, lebo tu všetci zomrieme. pôsobí to čoraz čudnejšie. nedokážem pochopiť tvoje rozhorčenie. osobne je mi strašne jedno, či redaktor prózy výberuje poéziu a naopak. nejde mi o moc (cha cha cha), nejde mi o kolegialitu. proste len je to - prepáč - pičovina. predýchaj to a zamysli sa nad tým. fakt koncentruješ svoj cit pre ideály, spravodlivosť a dobro sem? do tohto? na tomto záleží? fakt sa nad tým zamysli.

13.03.2019 20:45:03dát kritice tipysslandia

Jednoducho ...sú priority a sú záľuby...skĺbiť ich do jedného je Iba prínos pre autora

 

13.03.2019 20:41:23dát kritice tiphaijin

Robte si, čo chcte. Tak sa to vždy robí. Každý si robí, čo môže a chce. Ani kráľa jeho status veľmi neobmedzoval, v tom, že si mohol robiť vo veľa oblastiach, čo len chcel. Ale tá doba je preč.  Pretože, kým nie som zablokovaný, tak som mohol poukázať na to, že sa mi nezdá, aby človek, ktorý bol zvolený do redakcie prózy, pôsobil zároveň, akoby bol aj redaktorom poézie, tj. výberoval poéziu. Nič tým nezmením v danej intelektuálnej konfigurácii tých, ktorý by to zmeniť mohli. Teda, že by bol iba "redaktor". Žiadne rozdelenie na prózu a poéziu, ako je to taraz. Ak už sa tu má hrať hra na redaktorov. Lebo kde sa hrá, je lepšie mať nejaký rámec, ktorý by ľudia, ktorých sa to nejako týka, mohli pochopiť. A týka sa to aj mňa, kým tomuto serveru nedám zbohom. Aspoň ja to tak vnímam. Vnímam to tak, že sa tu ignoruje to, že by sa niekto mohol dotazovať, že ako to vlastne je s tými dvoma redakciami...

13.03.2019 20:33:14dát kritice tipysslandia

osobne nevidím žiaden dôvod a najmä žiaden prínos, ktorý by nastal diferenciáciou, prípadne striktným vydelením priorít pre  redakciu prózy,a pre redakciu poézie. To vyznieva tak, ako by si nás "žiadal ", aby sme sa stali analfabetmi. Mńa status neobmedzuje. Budem si čítať a výberovať čo chcem.

13.03.2019 20:25:43dát kritice tiphaijin

A o čom celý čas meliem? Že sa tu niečo hrá, ale nie su poriadne/explicitne učrené tie najzákladnejšie pravidlá. A keď na to niekto poukáže, skupina sa tvári ako jeden muž... To je známy psychologický fakt, že skupina dokáže byť menej inteligentná, ako samostatne jej jednotliví členovia, keď nie sú pod jej vplyvom.

13.03.2019 20:22:42dát kritice tipysslandia

Nie je link ,ktorý by ti dal za pravdu.Nie sú pravidla,ktorými by si to argumentoval. Takze s týmto stavom sa jednoducho musíš zmieriť a akceptovať ho.Pripadne mozes ďalej bojovať .Na báze vlastnej nespokojnosti a fantázii.Odo mna vsetko

13.03.2019 20:17:28dát kritice tiphaijin

V tom tkvie Vaša nechápavosť. Ja som totiž iba vyjadril svoj názor na to, keď redaktor prózy výberuje poéziu. Vyjadril som, že by som si prial vidieť jasné pravidlá tejto "hry na redaktorov". Alebo nech sa obe redakcie zlúčia, ak je jedno, že niekto nebol zvolený ako redaktor poézie, ale pôsobí tu tak, teda, udeľuje výbery poézii.

13.03.2019 20:13:59dát kritice tipysslandia

Moja nechápavosť je podmienená Vašimi  infantilnými,priam absurdnými poznámkami...stretli sme sa niekde s pravidlami.ktore priam výslovne nakazuju a prikazujú redaktorom.aby sa zameriavali iba na svoj ´´certifikovaný´ status a ignorovali prínos literatúry v inej forme? Vieme poslať link?

13.03.2019 20:05:57dát kritice tiphaijin

Problém je, pani redaktorka ysslandia, že ja Vám čítať prózu nezakazujem. Problém je vo Vašej nechápavosti.

13.03.2019 20:03:48dát kritice tipysslandia

To ne strašne infantilne ...čo je za tým celým slovickarenim?preco by som ako redaktor poézie si priam výslovne mala zakázať chuť citat prózu!?? Len preto ,že som redaktor poézie?je status obmedzujúci?nie je..tak kde sa potom črta problem ?nikde...

13.03.2019 17:38:35dát kritice tiphaijin

Ozaj, milý kvaj, neboj sa, zvolia Ťa, veď im už teraz dávaš výbery, členom svojej skupiny. Tomu vravím výhoda :-) Takú hocikto nemal a mať nebude. Tak sa neboj.

13.03.2019 17:11:18dát kritice tiphaijin

Súdržnosť medzi členmi skupiny, súdržnosť fantáziou o "redaktoroch". Skúmať bližšie túto fantáziu je tabu...

13.03.2019 17:08:55dát kritice tiphaijin

To je skupinové myslenie. Keď sa niekto ozve s argumentom, hneď je vykázaný sa ukľudniť. Skupina daného vykazovača podrží. Súdržnosť. Neochota sa pozrieť na veci kriticky.

13.03.2019 17:04:49dát kritice tiphaijin

A Ty by si sa, kvaj, mal nechať zvoliť redaktorom poézie. Si myslím.

13.03.2019 17:03:49dát kritice tiphaijin

Otázka znie pre mňa úplne inak. Ak tu o to nejde, tak treba obe redakcie zrušiť a potom sa môžeme všetci pokojne o umení kritikovať, interpretovať a rozhovorovať.

13.03.2019 17:03:16dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Haijine, myslím, že by ses měl zklidnit.

13.03.2019 17:00:32dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

O čo tu ide, to sú kritiky a interpretácie a rozhovory o dielach a o literatúre a o umení. to má význam. Čo nemá význam, to sú tieto doťahovačky. Každý z nás chce predsa chce čítať dobré texty, tešiť sa z literatúry a písať. Otázka znie - stojí tomuto v ceste výberovanie poézie redaktorom prózy? 

13.03.2019 17:00:17dát kritice tiphaijin

a2, navyše, čo píšeš, tak z môjho pohľadu píšeš od veci. Lebo nechápem, čo majú dlhé texty spoločné s tým, že niekto bol zvolený ako redaktor prózy a zrazu pôdobí aj ako redaktor poézie.

13.03.2019 16:57:57dát kritice tiphaijin

Napr. Gora si "necháva hovoriť": "redaktor poezie a prózy". Takže, je tu aj tento úkaz, ktorý niečo hovorí. Len neviem či v prospech tej "samozrejmosti".

13.03.2019 16:53:29dát kritice tiphaijin

a2 píše kvajovi: "samozřejmě, že na to máš plné právo".

Odkiaľ ale pochádza to "plné právo"? Mne to tak samozrejmé nepríde.

13.03.2019 16:48:51dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie

Kvaji, samozřejmě, že na to máš plné právo. Já taky občas výběruji prózu. Dvě redakce tu vznikly ne proto, že by jedna druhé upíraly vyjadřovat se k opačnému žánru, ostatně se to děje spíše výjimečně, ale proto, aby každý tento žánr měl skupinku redaktorů, která se nu bude věnovat. Próza zde odjakživa díky svým specifikům, jako jsou dlouhé texty, z monitoru někdy špatně čitelné, či spíše kvůli neochotě mnohých Písmáků číst dlouhé texty, když je zde tak široká nabídka, strádala. Navíc zde při existenci jedné společné redakce zaznívaly z řad Písmáků stesky, že většina redaktorů se věnuje poezii a o prózu nezavadí. Takže tyto praktické důvody.

13.03.2019 16:47:45dát kritice tiphaijin

a2, z čoho to "plné právo" vychádza?

13.03.2019 16:44:01dát kritice tiphaijin

Pozri kvaj,mne tiež pripadá veľa vecí smiešnych. Nevravím, že ja nie som. Ale, skús sa na to, aspoň na jednu sekundu pozrieť, prosím, takto: Hru na byrokratické škatuľky si začal z môjho pohľadu sám, v memomente, keď Ti pri nicku začalo svietiť "redaktor prózy". A mne iba príde, že ak sa tu na Písmáku taká hra hrá, hra na redaktorov, mala by mať jasné pravidlá.

13.03.2019 16:28:20dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

O co ti jde, haijine? Tvé rozčilování mi připadá směšné. Netušil jsem, že se tady hraje na byrokratické škatulky. Odebrat dílo z výběru se dá vždy. Kromě toho jsem se nijak nedral o to, abych dělal redaktora. 

13.03.2019 11:00:38dát kritice tiphaijin

Áno, a to mi pripomína, že vhodné slovo je tragikomický. Čo sa toho môjho avízovaného konca týka.

13.03.2019 10:56:34dát kritice tipAššurballit

ako sme demonstrovali tak aj komicky....

13.03.2019 10:50:37dát kritice tiphaijin

Tragédie končievajú tragicky.

13.03.2019 10:47:49dát kritice tipAššurballit

hej. a nakoniec ako vsetko v tvojom v zivote sa konci u a2...

13.03.2019 10:42:32dát kritice tiphaijin

Ja by som to tak tragicky nevidel. Alebo inak (koperníkovsky) povedané: psychika človeka je odvodená od chovania sa mytologických postáv a tam je miesto pre každú kokotinu. Skrátka, k životu patrí aj to nezmyselné a tragické.

13.03.2019 10:38:52dát kritice tipAššurballit

rad posluzim. inspirovat ku kokotizmu je mojim poslanim

13.03.2019 10:36:50dát kritice tiphaijin

To áno, ale to ešte nebolo také celkom vedomé, bolo to iba také príliš surové. Ty si mi otvoril oči do môjho vlastného vnútra. Ďakujem Ti, vieš ako veci dať na vyššiu úroveň alebo aspoň k tomu inšpirovať iných :-)

13.03.2019 10:34:40dát kritice tipAššurballit

to je fajn ze si sa toho scenara drzal este predtym ako som ho napisal. :-)  

13.03.2019 10:33:38dát kritice tiphaijin

Dík Ašš. K službám. To vieš, keď si tak odpropagoval, ako haijin nemá rád a2, tak sa už snamžím držať scenára. Nech je všetko elegantné a kompaktné, koherentné atď...

13.03.2019 10:29:47dát kritice tipAššurballit

paci sa mi ako elegantne si zakomponoval toho a2. 

13.03.2019 10:28:01dát kritice tiphaijin

Nič? Ako pre koho. V poslednom čase sa tu množia reklamácie na redakciu. A tým nemyslím iba seba :-)

13.03.2019 10:25:42dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

Ach. štvrté či piate avízko na kritiku a stále nič!

13.03.2019 10:24:55dát kritice tiphaijin

Príde mi to totiž ako "samo pasovanie sa", o ktorom teraz písal jeden autor tu: Dotaz

13.03.2019 10:03:47dát kritice tiphaijin

PS: To slovo "kompetencia" ma naučil a2 :-)

13.03.2019 10:02:20dát kritice tiphaijin

Lebo potom treba vytvoriť iba jednu redakciu. Načo to mať rozdelené, keď to neodráža kompetencie :-)

13.03.2019 09:57:12dát kritice tiphaijin

kvaj, nič v zlom. Ale myslím si, že ako redaktor prózy by si poéziu výberovať nemal. Môžem sa mýliť, ale nebol si zvolený do redakcie poézie, a tak sa mi Tvoje výberovanie v tejto oblasti nezdá fér alebo ako to nazvať.

12.03.2019 22:57:21dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Takové verše jsou moje krevní skupina. Víc to nebudu okecávat. Přidávám se k výběru.

12.03.2019 17:01:45dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Taky se mi zamlouvá. 

12.03.2019 16:01:14dát kritice tipLnice
Hezká...tragicky*
12.03.2019 15:56:12dát kritice tipDanny
*
12.03.2019 13:32:48dát kritice tipdark matters
redaktor poezie

vďaka! tragédstvo, to je moje:-)

12.03.2019 13:21:27dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie

nachádzam sa priamo uprostredmiesta nehody,

rozprestiera saúplne všade

 

Právě za tento verš výběr

12.03.2019 13:14:39dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie

Už ani nemusím překládat, dopis byl odesán, ale bude přečten?

12.03.2019 12:40:17dát kritice tipysslandia

napíšem neskôr, ešte musím dospať krakow. - ale výborná, výborná práca. Páči sa mi množstvo nenapísaných asociácii a obrazov, ktoré si dala do úplne prirodzenej polohy, cez výborné konštrukcie- , neskôr

12.03.2019 10:19:40dát kritice tipSlavomir Mily

skvelá vec...*

12.03.2019 10:14:25dát kritice tipNorsko 1

Někde bude prostor, jak uniknout, ale to je detail. Pěkná, rozvleklá poéma

*

12.03.2019 08:37:46dát kritice tipvk
redaktor poezie
znepokojivé


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.