Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

báseň o tichu

Výběr: a2a2a, Gora
13. 03. 2019
28
27
1788
Autor
atkij

 

 

 

 

zbytečné zjišťovat zda ticho hřeje

když už se plyšově dorozprostřelo

a tahá za tropy    i za trocheje

podpírá pelesti

ty zas mé čelo

 

 

zbytečné zjišťovat zda ticho tichne

když zrovna listuje v krajině noci

aby si vyčetlo příběh co z knih ne

ten co chceš sebevíc

já mermomocí

 

 

zbytečné zjišťovat zda ticho roste

když jsme mu přelili kořeny frází

řečištěm poznání

nad nímž jsme mostem

tak jako tolikrát

 

křiklavě nazí

 

 

 

 


27 názorů

atkij
21. 09. 2020
Dát tip

Díky, Iri:)


Gora
20. 09. 2020
Dát tip

Jitko, gratuluji k vítězství v soutěži TRAPSAVEC s básní o tichu!!


atkij
13. 05. 2019
Dát tip
Díky:)

Zuzulinka
13. 05. 2019
Dát tip

... a mě to moc připomíná verše jednoho pána tady:-) tahle je hodně povedená


atkij
23. 03. 2019
Dát tip
Jsi zlatá, děkuju:)

atkij
21. 03. 2019
Dát tip
Děkuju:)

Diana
19. 03. 2019
Dát tip

Zajímavé, pěkně se stupňuje *


atkij
18. 03. 2019
Dát tip

... už si zuby brousí...kouše, saje, rdousí...se té melodie teď nezbavím:) 

Tvá zastaveníčka mě vždy baví. Díky, silene:)

 


Silene
17. 03. 2019
Dát tip

(Přídatný příspěvek do diskuse mi rovněž způsobil čirou radost, o něj náramněji jsem si ten romantický song užila. Na sušenku od opávie si pochopitelně rovněž brousím... a těším se, až vyjdou ty správné požitkové chvíle.)


atkij
15. 03. 2019
Dát tip
Slavomirku, děkuju:)

super *


atkij
14. 03. 2019
Dát tip
Lidičky, děkuji mnohokrát za všechna vaše zastavení, souhlasné i kritické slovo. Problematické místo bych ozřejmila olympikovým refrénem: Ty já jsme my, my a náš je svět. Ty - v první sloce Já- ve druhé My - třetí Přijde mi to vcelku průhledné, ale chápu, že zvenčí plno vêcí vypadá jinak:) Další variace verše "ty moje čelo" a ty mé čelo ty zas mé čelo. Ale buď pak vázlo metrum nebo přebývala spojka(vyskytuje se již o verš výš) Tichne/ z knih ne... v kontextu bych řekla , že tento rým působí docela přirozeně. Podobné hříčky u jiných autorů vítám, přijdou mi originální. Ale chápu, že každý máme svá měřítka. Výše uvedené berte, prosím, jako příspěvek k diskuzi, ne obhajobu nebo něco podobného. --- Safiáne, ten tělocvik by mě docela zajímal. Nepředpokládám, že bys zkoušel filipínskou míru:) Ale samozřejmě díky moc. Obecně chválou neplýtváš, o to víc si Tvých slov vážím. Jiří, děkuju moc moc.

Gora
14. 03. 2019
Dát tip

Vykládám si  - ty moje čelo - jako paralelu s čelem poslele... ty starší je mívaly:-), ale dvě zájmena za sebou ... nedalo by se jinak?


Marcela.K.
14. 03. 2019
Dát tip

tTcho je potřebné...a je ho stále míň...


a2a2a
14. 03. 2019
Dát tip

Jituško,

schválně jsem si nechal jeden den na odstup a musím se zeptat. Již včera se mi velmi líbila poslední sloka a i rytmicky mi přijde báseň hezká, příjemná, kdy rytmus nejen že zapadá, ale má i pozvolné a přitom příjemně vstřebávající tempo.

Na čem ztroskotávám?

První sloka ...ty...moje čelo. S tím ...ty... si nevím rady. Určitě bys ho tam nedala pro nic za nic, ale mi to přijde jazykově  krkolomné, navíc umocněné, že mu nerozumím.

2. sloka ...co z knih...ne... Tady znovu krkolomné ...ne... na konci..., tady je sice srozumitelné, co si nepřečteš z knih, ale vnucuje se u něj potřeba rýmu za každou cenu.

Kdyby nebylo těchto dvou věcí, protože báseň má na tebe až neobvyklou lyrickou linku, byla by hodně krásná. Tak je vlastně taky krásná, ale to víš, chci od tebe víc..


Safián
13. 03. 2019
Dát tip

Místy mi to sice sahá levou rukou za pravé ucho, ale báseň je to opravdu pěkná.


dadadik
13. 03. 2019
Dát tip

Nejlepší je beztak jen tušení :)


Norsko 1
13. 03. 2019
Dát tip

Čím dál lepší, jak dílo pokračuje. Ty moje čelo mi zůstává naprosto záhadou a hraní si s tichy velmi nebezpečným experimentem


Veru, pekné veci sú tam.


kalip
13. 03. 2019
Dát tip

Stačily by mi poslední dvě sloky, ale i tak tip.


Kočkodan
13. 03. 2019
Dát tip
Možná jsi toužebně doufala, že aspoň u básně o tichu budu zticha. Tak Jitko promiň. (Zbytečné zjišťovat, proč zase nejsem... ) ;-)

Gora
13. 03. 2019
Dát tip

Pěkně šlape...aspoň mi připadá...


Dagmaram
13. 03. 2019
Dát tip
Pěkné věci jsou tam :-)

Danny
13. 03. 2019
Dát tip
nejvíce líbí poslední sloka, tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru