Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V březnovém poli

Výběr: snake_01
15. 03. 2019
24
35
1752
Autor
Musaši

 

 

Stín dlouhých křídel -

I malá myška může

vzlétnout k oblakům

 

 

Vichr od lesa -

Zajíc v březnovém poli

závodí s listím

 

 

Jarní vichřice -

Mezi loňskými listy

kličkuje motýl

 

 

 

 


35 názorů

Musaši
01. 11. 2019
Dát tip

Díky, rentiere. Haiku mám plný zápisníček. Napřed jsem si plánoval, že budu letos v listopadu zveřejňovat jen haiku. Přecejen jsou ale dušičky a ty mne vždy sváděly psát vázaným veršem. Takže jsem neodolal ani letos.


rentier
31. 10. 2019
Dát tip

Líbí - tip


Umbratica
06. 04. 2019
Dát tip

snake,

je škoda, žes ty překlady nedokončil. Myslím, že kdybys našel nakladatele, dost lidí by to zajímalo. Já jsem přečetla všechny R.W. haiku na internetu v angličtině. Jsem moc špatná angličtinářka, ale myslím si, že ve většině případů se asi nedá mluvit o haiku v tom smyslu,jak haiku chápeme my. Některé ty reportážní miniatury ale pro mne byly velmi zajímavé.

Mus překlady R.W. jsou např. : Podzimní déšt´, Co je nového .

Wrightovské variace jsou Hračky na půdě.

Jiné překlady haiku : Estét Masahide , Díky za nocleh. 


snake_01
05. 04. 2019
Dát tip

Umbratico, Wrighta jsem nedokončil, protože v podstatě není možnost to knižně vydat, ještě stále se na to vztahují autorská práva , takže se do vydávání nikdo nepohrne.

Musašiho příspěvky sleduju a mám za to, že je dobře, že jde o oddělený nick zaměřený hlavně na haiku, ta tvorba působí sympaticky.


Umbratica
05. 04. 2019
Dát tip

Musaši moc děkuje za výběr i za chválu. Původně to měl být nick zaměřený pouze na haiku, ale nakonec to všechno dopadlo jinak. Haiku je ale na Musašiho stránce docela dost. Je tu i pár překladů Richarda Wrighta. Jakýsi ohlas vzbudily, i když ne velký. Větší ohlas vzbudily Musašiho Wrightovské variace . ...Určitě by mě zajímaly tvoje názory na tohle všechno, kdyby sis na Musašiho někdy udělal čas . 

Dokončil jsi své překlady Richarda Wrighta ? A vydal jsi tu knihu ?


snake_01
02. 04. 2019
Dát tip

To jsou krásné momentky, sice to možná není nejobsažnější ve smyslu myšlenkového přesahu, ale dokonale to naplňuje Higginsonovu představu haiku jako umělecké fotografie z cest. Mě to potěšilo.


Musaši
23. 03. 2019
Dát tip

Vesuvanko , děkuji . Ten první obrázek je možná trochu drsnější , ale je ze života .


vesuvanka
22. 03. 2019
Dát tip

Líbí se mně všechna haiku - jsou to krásné  obrazy jara :-))) TIP

 


Musaši
21. 03. 2019
Dát tip

Darmošlape díky a jsem rád , že se líbí .


Darmo-šlap
20. 03. 2019
Dát tip

Druhé a třetí. Ano.


Musaši
18. 03. 2019
Dát tip

Alespoň něco , fusky . Říkáš , že za tip to stojí osmnácti lidem , ale ty jsi velký odborník na haikzu a tak se nenecháš nikým ovlivnit .


Musaši
16. 03. 2019
Dát tip

Backu ,

díky za hvězdičku .


Musaši
16. 03. 2019
Dát tip

Kalip ,

moc děkuji za komentář a třeba si někdy v budoucnu třeba zasloužím i tvůj tip .


Musaši
16. 03. 2019
Dát tip

qíčalko ,

jsem moc rád , že se trojka líbila .

Dlouhá křídla káněte přinášejí myškám spíše " den dlouhých nožů " . Neslyšná soví křídla zase přinesou myškám onu " noc dlouhých nožů " a navíc , jak se neustále opakovalo v seriálu Městečko Twin Peaks : sovy nejsou tím , čím se zdají být .


*

kalip
15. 03. 2019
Dát tip

Také mě nejvíc zaujalo to první. Ve druhých dvou se mi časová určení zdají moc násilná, jako by tam byla spíš kvůli počtu slabik.

I když potřeba postihnout dojem z poslední vichřice leccos vysvětluje.

 


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Díky moc , Dagmaram . Jsem rád , že se líbí .


Dagmaram
15. 03. 2019
Dát tip
Jednička zaujala

Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Knihomole ,

káně je jenom káně , ale orol tatranský ( = orel skalní ) , ten je tak zákeřný , že zhazuje dolů kamzíky , když stojí na okraji srázu .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

dadadiku ,

díky za hvězdičku .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Andělko ,

ta vichřice u nás reálně byla . Uklízeli jsme zahradu celé úterý . Díky za típek .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Moc děkuji za tip , Marcelo .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

zeledo ,

to co jsi mi poslal , je pěkná miniaturka . Líbí se mi to , děkuji . Haiku to ale není . Haiku zásadně nesmí obsahovat hodnotící soudy .


myške ani nezávidím, a to sa ešte navyše bojím výšok


dadadik
15. 03. 2019
Dát tip

:)*


Andělka1
15. 03. 2019
Dát tip

I na mne dýchla jarní vichřice...březnové pole...i ta křídla nade mnou ..


Marcela.K.
14. 03. 2019
Dát tip

první má vtip - takže tip


zeleda
14. 03. 2019
Dát tip

Moc pěkné haiku, Musaši. Vím že jsi purista čisté japonské formy bez rýmů, ale přesto přidám jeden s rýmem.

Haiku je prosté

proč mě však napadají

spíš verše sprosté?


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Díky , Evo .

To první je o myšce a káněti . Některé myšce se může poštěstit , že aspoň jednou jedinkrát ve svém životě uvidí svět z výšky . 


zvedavec
14. 03. 2019
Dát tip

mimoriadne ma zaujala prvá


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Jsem rád , když mohu potěšit . Tohle jsou opravdu přírodní haiku . Nikdo za nimi tentokrát nemusí hledat žádné složité jinotaje .


dojal jsi mě křehkostí krásy

děkuji za avízo, že jsem je v dnešním deštivém ránu mohl číst


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru