Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Racionalizácia hry

Výběr: vk, ysslandia, Gora, a2a2a
20. 03. 2019
10
47
2353
Autor
dark matters

 

 

 

 

povinnosť pozdravu sme už zrušili
do prázdnych miestností však predsa len 
vstupujeme s úľavou
čo bude nasledovať?
kam až by sme mohli zájsť
vyzbrojení potrebnou odvahou
a vierou vo vlastné ideály?
mesto rastie
stavebné práce trvajú dlho do noci
toľko priestoru pre inovácie, toľko nápadov
vnuknutí, vízií
futbaloví hráči budúcnosti budú
bez ľútosti
individuálne poľovať na loptu

 

 

 

 

 

 


47 názorů

Silene
29. 03. 2019
Dát tip

(Chvilku jsem přemýšlela, co je to googletlach, to bude tím urputným vkládáním významů.)

A zkus, schválně, vidíš ji tam taky? Smajlík žádostivě upřených očiček.

 

 


Silene
29. 03. 2019
Dát tip

A když se jeden nemůže dočkat, tak si tam tu svou SK čtvrté generace nacpe za každou cenu (tedy i útěchy) a odchází celkem spokojen.

(Jasně, že jde o spiknutí a žluklá zrna v kávomatu.)


a2a2a, ako to myslíš s tou autoterapiou? 

a ďakujem za reakciu, teší ma, čo si napísal o "nabiehajúcich asociáciách" - presne o to mi ide:-)


a2a2a
21. 03. 2019
Dát tip

Asi je nutné si přečíst alespoň 5 tvých básní, abych potlačil pocit, že to nejsem já, kdo je mimo a pak už je to paráda. Je téměř jisté, či velmi pravděpodobné, že čtu něco jiného, než autorka napsala, ale pokaždé přistupuji s důvěrou, že opravdu něco napsala a co je nejhezčí, že mi nabíhají naprosto spontánně asociace, dokonce třeba tuto báseň čtu jako aktuální noticku na nešťastné, leč pravdivé "vyhlášení války Turecku" z prostořekých úst našeho pana prezidenta (nadsázka), a ačkoliv jsem musel chvíli hledat souvislost s "neutěšeným českým fotbalem", našel jsem ji.

Velké plus těchto textů, které mi, skácelistovi, nepřináší tolik nokturna, je, že provokují, ale ne tím způsobem "Za co ten mazal ty prachy chce", ale přitahují  jako vášnivého křížovkáře.

A ještě jedna poznámka. Dost možná, že tento text naplňuje pro některé čtenáře potřebu jisté autoterapie, jak dalece, to by už byla spekulace. Jen si upřímně přeji, pokud by to tak mohlo být, aby pomohl.

 


patricia w.
20. 03. 2019
Dát tip

no, nevím.....a není lepší psát něco o lásce, případně o sexu?   :)


atkij
20. 03. 2019
Dát tip
Úchvatné!

možno je, tiež je mi bližšia ľavica než kapitalistickí vykoristovatelia. 


Zdendo: exaktné vysvetlenie iba ak do správy:-)

ono by to malo pri básňach fungovať asi takto, podľa mňa. autor napíše text, plynule, absolútne bez zámeru vec komplikovať. alebo znejasňovať. proste pri písaní používa obrazy, ktoré sa mu zdajú účelné & atraktívne

čitateľ číta a pri tom, v ideálnom prípade, mu pri vybiehajú vlastné asociácie, predstavy, čosi. Necháva sa viesť, ale ide svojou cestou. aj pocit z pointy - resp. interpretácia je individuálna. to však neznamená, če básni pri jej  tvorení chýbala kostra. ja som skôr za zahmlenejšie texty bez jednoznačného "riešenia" - myslím si, že ak čitateľ nájde v texte niečo, čo tam autor úmyslene nevložil, aj takýto "nález" je rovnako hodnotný ako ten, ktorý sledoval autor.

v praxi je to nakoniec presne ako napísal haijin. nemusí ťa ten text zaujať, stratíš záujem. 


ako, mohla by som vysvetliť, čo som exaktne myslela, ale poznáš to, vysvetlovať pointy, to pointy nezachráni:-) 

predstavovala som si to z optiky moci, diktátora. máš moc písať pravidlá. zvyky/pravidlá, bez ohľadu na to aké podstatné sa nám zdajú byť, sú v kontexte civilizácie umelé. ak aj vychádzajú z nejakej prvotnej animálnej logiky, sme od tohto základu priďaleko. 


haijin: súhlas.


Zdendo, vďaka, o to viac, že už mi chýbal ten pocit, keď klikneš na "kritika" a je tam - naozajstná! - odozva na dielo

dielo vychádza zo situácie že v práci je úľava vojsť do prázdnej kuchyky


možno nemám pravdu, ale určite sa nemýlim - tričko s homerom simpsonom, čo som dala bratovi pred desiatimi rokmi


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

a v nasledujúcich dňoch podľahneme písaniu básni s tematikou veštenia-

-


cize si to zhrnme. a defacto si sice povedal blbinu. ale v buducnosti to tam bude smerovat takze je to v principe ok. vyborny tah!


Gora
20. 03. 2019
Dát tip

Jsem mile překvapena, že nebiješ psy, haijíne. Díky.


Gora
20. 03. 2019
Dát tip

Díky, ašši, kdo chce psa bít atd.


stale mi to nevychadza. ale o to tu asi nejde. ciel je teraz zjavne kopat do gory aj za veci co evidentne nerobi - pretoze ju nelubis. --- ok. tak gora kradne malym detom tipy.


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

Už aj ten nadpis je priam veštba..komentov


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

Jaj ..štatistika percenta priemery...to už sme raz mali


"Gora, to je veštica. Vie spoľahlivo vyveštiť, ktorému dielu treba dať výber, podobne aj Pomerančová. Nepotrebujú krištáľovú guľu, stačí vidieť, že autor je redaktor a že už 10 výberov dostal."

----------------------

presiel som gorine vybery. a toto mi nejak neychadza. 

 

 


agáta5
20. 03. 2019
Dát tip

zdravím a lajkuju, vyzbrojená patřičnou odvahou


Zdenda: Presne tak! "lovit míč"

 

 


Gora
20. 03. 2019
Dát tip

Súhlas s ysslandiou, nesúhlas s aššem. Ale vtipný je, to zas hej!


a to vsetko si mohla spravit len pretoze si v redakcii poezii a prozy! nenapadnutelna autorita. ne ako ten prozaicky povl kvaj.


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

Ešte upresnim ,tento vyber je čistokrvný,plnohodnotný a zaslúžený -


Gora
20. 03. 2019
Dát tip

ašš - zasloužíš...lajk:-)

Zdenda se myslím přidá dřív, když je to m.j. o fotbalu

dm - na jedno nadechnutí - a líbí - nenásilné prolínání "civilních" s psychologickými, společenskými tématy a plynulost básně.

Na rozdíl od předpokladu /viz výše/ nejen lajk.


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

Vraj gule..


zdenda: lovit


ak tu niekto začne dávať komenty o výberoch/redakciách a ak nebudú aspoň vtipné, tak budem smutná a naštvaná, ale len tak sama pre seba a neskôr sa vybijem na niečom, s čím to vôbec nesúvisí.


pac som sexsymbol


ysslandia
20. 03. 2019
Dát tip

A ašš otvorí vestiareň,ktorá za pol roka krachne.


co vas caka a co vas neminie?

1) lajk od gory

2) vyber od a2a2

3) nastup haijina

4) haijin prvy raz spomenie a2a2a

5) nastup ysslandie

6) demonstrativny vyber ysslandie

7) haijin sa prvy raz skutocne nasiera

8) a2a2a utlmuje emocie

9) haijin je vytoceny na maximum. dava najavo intenzivnu nenavist k a2a2.

10) assur je v pohode

11) a2a2 sa rozhodne ignorovat haijina

12) zdenda prichadza na scenu a povie nejaky frk

13) ysslandia sa snazi znova vyprovokovat haijina

14) dark matters mi pise do googlechatu ze jej uz lezu na nervy tie debaty

15) vk dava vyber.

16) egil dava vyber a rozhodne sa napisat dlhy komentar

17) a2a2 stale ignoruje haijina

18) haijin reaguje intenzivnou hysteriou a rozhodne sa naviezt do a2a2a pod inym dielom


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru