Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Teplotní rekordy

27. 03. 2019
5
14
1101
Autor
bixley

Jakmile se na jaře teploty dotknou magických dvaceti stupňů, začnou všichni zpravodajci jásat. „V Česku na mnoha místech padly teplotní rekordy“ hlásají titulky. V televizních zprávách doplňují informaci o teplém počasí reportážemi a rozhovory s lidmi na ulici.

„Tak jak jste si užil dnešní teplou neděli?“

„Nó, bylo to fajn, byl jsem se projet na kole,“ řekne muž s helmou.

„A co vy?“

„My jsme byli s dětma na výletě v lese, skvělý,“ usmívá se nadšeně maminka se dvěma předškolními ratolestmi.

Ale opravdu je to při globálním oteplování taková radost? Spíš bych navrhovala tuto novinářskou rétoriku:

„Teploty dnes bohužel dosáhly na mnoha místech dvaceti a více stupňů. Je to katastrofa. Při tomto trendu budou tát ledovce daleko rychleji a hrozí mnohem horší sucha než v minulých letech. Doufáme, že ministr životního prostředí narůstání teplot vyhodnotí a bude usilovat o snížení skleníkových plynů a dalších emisí.“


14 názorů

bixley
17. 04. 2019
Dát tip

:-)))


srozumeni
17. 04. 2019
Dát tip
***

bixley
27. 03. 2019
Dát tip

Tak to jo. :-)


Nezoufej, zatím se březen držel normálu a duben také nevypadá moc teple. :-)))


bixley
27. 03. 2019
Dát tip

Leraku,  díky.

 

Aleši, možná problém je dnes v tom, že jsme schopni všecko tak přesně změřit, od teploty přes mikroplasty až po množství polétavého prachu ve vzduchu... Naši předkové taková měřidla neměli, tak asi byli víc v klidu. :-)


patnáct největších zaoceánských lodí má stejné emise jako všechna auta na světě dohromady.

žádný ministr nezařídí to, aby lidé přestali kupovat  "laciné" čínské zboží , které přijede v těch lodích...letadla na tom nejsou ekologicky o nic lépe...


možná by stačilo, kdybychom se naučili regulovat sluneční žár. člověk sám o sobě má na klimatické změny skoro nulový vliv. Teploty se měnily i v době pračlověků...


Lerak12
27. 03. 2019
Dát tip

Jo, fejetonky já rád.


fialka...
27. 03. 2019
Dát tip

Prima je tráva svěží a zelená i v létě :-)


bixley
27. 03. 2019
Dát tip

No, Kočkodane, když myslíš... :-))


Kočkodan
27. 03. 2019
Dát tip
Dnes jsem bohudíky sáhl po tvém dílku. Nebyla to katastrofa. Doufám, ze mou v podstate kladnou kritiku vyhodnotís a nebudes usilovat o snízení kvality svých dílek. (lehké zazubení se)

bixley
27. 03. 2019
Dát tip

Na tom něco bude... :-) Dík.


Gora
27. 03. 2019
Dát tip

Nic uhozeného, bixley, z podstaty věci máš samozřejmě pravdu, jenže - kdo by "kazil lidem dobrou náladu??" Povinné je zubit se a nepřipouštět starosti... alespoň v médiích...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru