Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozuzlení

27. 03. 2019
11
10
833
Autor
MarK.
 
       Rozuzlení
 
       Po půl hodině lhaní
       ti z dlaní
       padají střepy
 
       naivní kytky
       nechápavě
       kroutí bedry i hlavou
 
       je odpolední šero
       a pavouci v sítích
       odříkají desatero
 
       obroučka se svíjí v pěsti
       jako jazyk
       v ústech narkomana
 
       už dávno nemáš ostych
       milovat mně
       jako milovala Otce máma.
 

10 názorů

MarK.
30. 03. 2019
Dát tip
Safian, dakujem za tvoje slova i tvoj cas. Samozrejme, vdaka patri aj tebe, Umbratica.

Umbratica
29. 03. 2019
Dát tip

Mně se to líbí celé a myslím si , že pátá sloka je boží . Mám pro ni přímo narcistické pochopení . Tip .


Safián
28. 03. 2019
Dát tip MarK.

Zajímavá báseň. Možná má jiné kořeny, ale na mě působí jako samostatná, nenápadná Holanova vnučka. Verš není tak zcela volný, trochej  s jambem se tu doplňují jako skuteční sourozenci. Jediné místo, které se vymyká, je zbytečné a ve třetím verši třetí strofy. Ta mimo to obsahuje časový rozpor. Celá báseň probíhá v přítomnosti, právě teď, ale tvar "odříkají" odkazuje jinam. Možná vznikl podvědomě - realizací rytmu. Přítomný tvar "odříkávají" by ale nijak neublížil. Čtvrtá strofa se  nevymyká z kontextu a stylu básně, námitky čtenářů se týkají spíše málo poetického (líbivého) znění oproti předchozím strofám. Rým ve druhém verši odkazuje na bůhví proč oblíbený způsob rýmování v současné poezii. Zvládnou ho, a to ještě málokdy zcela dobře, jen ti nejlepší, většinou působí násilně, ba směšně. Málokdy má totiž nějaký důvod. Většinou je to pouhý kapric. Ale i tak mě báseň velmi zaujala.


tak jo :)


MarK.
27. 03. 2019
Dát tip
Praveze ten rym mam velmi rad, vlku ;) A som rad, ze si sa po case zastavil, tak ako aj zvysok osadenstva. Thnx, girls and boys.

lhaní - dlaní, se nepříjemě rýmuje, možná by bylo lepší : po půlhodině lží )


Čudla
27. 03. 2019
Dát tip

Mě se to líbí moc. /* 


Gora
27. 03. 2019
Dát tip

Ano, já také, jinak podařené, Marku.


ysslandia
27. 03. 2019
Dát tip

mám nejaký vnútorný problém so štvrtou slokou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru