Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K výšinám ?

01. 04. 2019
20
24
856
Autor
Umbratica

Tak zase jednou začínám a stojím na úpatí hory. Jak vysoko asi vylezu tentokrát ?

 

 

 

                        Zapomněla jsem kód

                        k zašifrované poezii

                        přesto s lanem a cepínem

                        sveřepě zkouším

                        dobývat vrcholky v mlze

 

                        Vítr však sílí

                        a sněžní levharti - irbisové

                        s pohrdáním

                        močí na rezavé skoby

                        zatlučené

                        v liniích obvyklých tras

 

                        To věčně špatné počasí ...

                        Ty nedostupné kopce slov

                        jež nerozmrazí láskyplný dech

                        nebot´ se nedají

                        recitovati v pauzách

                        mezi polibky ...

 

 

 

 


24 názorů

Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Evženie ,

tak prvovýstup se mi celkem vydařil , ale asi to chce zamířit někam ještě výš . Díky za tip .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Čudlo ,

díky za chválu i za hvězdičku .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Okamžiku ,

jsem spokojená , že se lidem líbí , co píšu . Takže ano - výborný návrat .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Alegno ,

snažím se zdolávat ty kopce slov , které mě v noci straší ve snu , ale připadá mi , že pořád jen stojím kdesi na úpatí .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Leraku , děkuji , ale nevím , jestli můj dnešní příspěvek a moje příspevky zítřejší nebudou spíše takovými variacemi pro temnou strunu .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

qíčalko ,

předpovídala jsem , že si nikdo ani nevšimne , že tohle je pouze druhá verze jisté básničky , která už tu byla .(...) . Safián mi doporučil jisté úpravy , já jsem ho poslechla a ještě jsem upravila první sloku , ale i tak tady zůstalo asi sedmdesát procent původního textu . Druhá verze byla opravdu podstatně úspěšnější .


Hned první verš mi je sympatický. A dál se to velice vydařené :-) /T


Čudla
01. 04. 2019
Dát tip

Moc pěkné. /*


Alegna
01. 04. 2019
Dát tip

nedostupné kopce slov jistě zdoláš


Lerak12
01. 04. 2019
Dát tip

Máš dobrou strunu.


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Díky Knihomole . Tohle je taková horská básnička a já jsem si hned myslela , že se bude Slovákům líbit . Slováci jsou většinou horalové a to se mi na nich líbí . Ale my Moraváci jme měli taky svoje horní chlapce . Jmenovali se Ondráš a Juráš .


tip na počesť ulovených irbisov a páuz "mezi polibky"


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Díky ,Goro .

Irbisové jsou strašně krásní , ale velmi nebezpeční levharti . Z genetického hlediska to jsou totiž vlasně jen malí tygři , kteří vyměnili pruhy za skvrny , Jako malá holčička jsem kdysi byla v kině na sovětském filmu o sněžném levhartovi , kterého chtěli ulovit a dát do zoo. Když ho honili lovečtí psi , několik jich zabil pouhým mávnutím tlapy . Nevím , proč dali Rusové tak drastické scény do filmu pro děti . Brečela jsem ještě když jsme vycházeli z kina . Bylo mi těch psů strašně líto . Levhatra nakonec chytili tak , že na něj hodili sít´. Zapletl se do ní a byl vyřízený .Pak ho v té síti nesli dva chlapi na tyči , kterou měli přes rameno . Ten film ve mně zanechal tak silný zážitek , že si ho pamatuji dodnes.


Gora
01. 04. 2019
Dát tip

Líbí, zvláště irbisové:-)


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Díky , Danny .

Vítám tě v Himalájích .


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Mám plíce jako husa indická nebo jako Reinhold Messner za mlada.


Danny
01. 04. 2019
Dát tip
Zajímavé. *

dadadik
01. 04. 2019
Dát tip

kyslik?


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

dada , díky .

Vlaječku jsem nezapomněla . Mám ji na dně ojíněného batohu .


dadadik
01. 04. 2019
Dát tip

:) hodně zdaru teda 


Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Díky , Diano . Jsem ráda , že tě to potěšilo a možná i překvapilo , jak píšeš .


Diana
01. 04. 2019
Dát tip

Nádhera! Nečekané obrazy a přirovnání....***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru