Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barvy noci

03. 04. 2019
22
26
1230
Autor
Umbratica

 

 

 

                        Ve čtvercích bílého světla

                        okno co okno

                        jiné drama

                        a nad hranoly z betonu

                        právětak lhostejné hvězdy

                        jak nad kameny Stonehenge

 

                        Místo sov houkají

                        blikavým světlem ozářené

                        modré sanitky

                        a muži v oranžovém

                        bývají pouhými předskokany

                        před muži v černém

 

                        Sběrači raněných

                        v neviditelné válce

                        nacházejí jen padlé

 

 

 

 


26 názorů

Umbratica
08. 10. 2020
Dát tip

Oldjerry,

dvě poslední zimy jsem částečně trávila ve velkém městě v prázdném bytě po rodičích. Zpočátku mě až šokovalo, jak často v noci zasahují na sídlišti sanitky. ale vlastně je to přirozené. Za mého dětství tam bydleli skoro samí mladí lidé, teď tam bydlí nejmíň polovina lidí starých a někteří, třeba v našem domě, jsou už velmi staří.


Oldjerry
05. 10. 2020
Dát tip

specifický pohled na situaci jakoby odjinud. ***


Umbratica
05. 04. 2019
Dát tip

Díky, Dagmaram,

nevěděla jsem , že máš ráda takovouhle studenou poezii . Zítřejší básnička ale bude ještě studenější .


Umbratica
05. 04. 2019
Dát tip

Janry, 

jsem spíš dekadentka. Sentimentem jsem zatížená málokdy. Spíš musím sebekriticky přiznat , že až jednostranně vidím svět z té temnější stránky. Kdyby tohle četl nějaký záchranář , mohl by se cítit dotčený a já bych se musela přiznat , že o úspěšnosti a neúspěšnosti nočních výjezdů k mrtvičkám , infarktům a tak podobně toho moc nevím .


Umbratica
05. 04. 2019
Dát tip

Ano ,Aleši . Německá důslednost a akurátnost by nám občas nezaškodily.


Dagmaram
04. 04. 2019
Dát tip
První odstavec moc pěkný :-)

Janry
04. 04. 2019
Dát tip
oči ktorým neunikne šedá poézia večera -noci..percepcia nezaťažená sentimentom

když je v Česku osmdesátka, jezdí čestý řidič 86-88 km/h. Když je osmdesátka v Německu, jezdí německý řidič 76-78 km/h ...:o)

(i tady funguje synchronizace titulků...)


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Vesuvanko,

díky . Včera jsem slyšela v rádiu debatu o tom , že Češi jezdí tak , jak jezdí proto , že policie je tady nedůsledná a kontrol je velmi málo . V Německu prý jezdí Češi taky daleko líp , protože tam si policie na každého došlápne .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Leraku ,

mír trvá tak dlouho , než nám nějaká nemoc nevyhlásí válku.


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Agáto ,

díky . Potěšilas mě .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

qí ,

škoda , že se ti básnička nelíbí celá, no ale co se dá dělat . Jsem ráda , že tě zaujalo aplespoň něco .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

dada ,

tady ve velkém městě jsou noci plné houkání sanitek . Já vím , že jsem to s tím pesimismem velmi přehnala , ale všechny výjezdy určitě taky nemají dobrý konec .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Andělko ,

" sběrači raněných " - to je vojenský pojem . Já si tak trochu potrpím na armádu .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Vk ,

díky za kritiku .


Umbratica
04. 04. 2019
Dát tip

Evženie , děkuji za típek .


vk
04. 04. 2019
Dát tip
prvá dloha dobrá potom na mňa príliš veľký dôraz na obraz a muži v oranžovém ... muži v černém - dosť útlm, až banalita tá pointa to pekne posúva celkovo taká príjemná nenáročná poézia s jemným, znepokojivým "zvratom"

vesuvanka
04. 04. 2019
Dát tip

Pěkně vyjádřené, obzvláště druhá a třetí sloka... TIP

Zároveň jsem si připomněla, jak v jižní Itálii v jednom kuse troubila auta, ale nebylo slyšet žádnou sirénu sanitek nebo policie. Je to zvláštní paradox - Italové i přesto, že jezdí bláznivě, prý nemají tolik nehod jako my...


Lerak12
03. 04. 2019
Dát tip

V zákopech míru.


agáta5
03. 04. 2019
Dát tip

dneska fakt dobrá!


dadadik
03. 04. 2019
Dát tip

nestraš


Andělka1
03. 04. 2019
Dát tip

To je kráná metafora - sběrači raněných...wow



Umbratica
01. 04. 2019
Dát tip

Trávila jsem zimu částečně ve velkém městě . Bydlela jsem tam sice před lety, ale nepamatuju si , že by tam dříve v noci jezdilo tolik sanitek , co tam jezdí dnes . ...Celou noc kvílení sirén a blikání modrého majáčku někde blízko na sídlišti. A některé moderní sanitky mají blikátka po celé karoserii a vypadají jako vánoční stromeček .   ...Podle počtu zásahů " rychlé " musela letos vymřít půlka sídliště .


Danny
01. 04. 2019
Dát tip
hmmm, dobré*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru