Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hoja hou

12. 04. 2019
15
13
587
Autor
agáta5

V drtivé většině zdrojů podzemních vod, dokonce i v těch, které slouží k zásobování pitnou vodou, nalezli experti z Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) významné znečištění pro zdraví člověka nebezpečnými pesticidy. Uvádí to zpráva z rozsáhlého testování podzemních vod v letech 2013 až 2016.
Ve zhruba polovině z 660 sond dokonce experti objevili více druhů těchto látek a často ve větším množství, než doporučují limity pro podzemní vodu. Na vině je zemědělství, zejména pěstování kukuřice a řepky pro energetické účely.
"V roce 2013 jsme alespoň jeden pesticid našli v 53 procentech objektů a ta situace se v dalších letech nezměnila. O nic lepší to není ani ve vodárenských zdrojích, alespoň jeden pesticid byl například v loňském roce ve 33 ze 46 testovaných zdrojů," uvedl expert ČHMÚ Vít Kodeš, který zprávu z testování sestavoval.

Stát proto chce nyní zemědělcům zpřísnit podmínky jejich využívání (2017)    ?!

Za plotem zvláštní svět pološera
dysgrafici v gumákách 
počítaj dotace na řepku…
padesát hajzlíků je třeba vymýtit ze žluté kytičky
hoja hou    stříkejte jezeďáci!

Ukaž 
jak máš rád maminku?

Tááááááááááááááááááákhle
maličký prsty obejmou vesmír
trochu ho načechraj                 hoja houu

 x

na sádle upečem chňápala
protože…                                proto

x

s východem za zády přežehlíme psyché
úsměvem sluníčko v duši
do jógy zažraný


satčitánanda    hoja houuuuuuuuu
 


13 názorů

Silene
13. 04. 2019
Dát tip

S blýskáčky se na lepší časy neblýská, jedlá řepka smysl dává, palivová nikoli. Tzv. ekosložka paliv je velmi sporná i z hlediska životnosti pohonných jednotek, áále co, dvanáct let na automobil a sešrotovat, vyplivnout nový. Jak promyšlené!

Ag, nikdo nerozumí všemu, ale když naživo ochutnáš údiv osoby podnikající v zemědělství nad erozí JEHO půdy (chémie stačí), pranic platný titul Mistra orby v daném katastru. 

Však i nad problematikou dotací kompostáren a bioplynek na každém rožku se dalo hojně rozčilovat, kdepak by zavřencům v parlamentech šlo o skutečné blaho...

Jenomže jak tohle přetlačíš? Smutný smajlík.


Umbratica
13. 04. 2019
Dát tip

Ano. - Jak vědecky doložila i profesorka Anna Strunecká - žijeme v době jedové. Ale sdružení Sysifos udělilo paní profesorce za Dobu jedovou bludný balvan.   ...Takže - nevím nevím Agáto - možná tady šíříš poplašné zprávy. Já jsem ale nekonformní a tak ti tip dám.


A taky smrdí!!! 


Čudla
12. 04. 2019
Dát tip

/*


Lnice
12. 04. 2019
Dát tip
Souhlasím s tebou:) a řepkový olej taky nekupuju...jen slunečnicový...:)

agáta5
12. 04. 2019
Dát tip

Aleši a víš, jednou z nejzdravějších potravin je sádlo a chňápal červený? :))

že bychom se pokrysili? hm.... zatím to tak nevypadá, těch nemocných kolem mě je nějak moc...


agáta5
12. 04. 2019
Dát tip

jj, řepka mě strašně trápí, i kukuřice - dvě plodiny, které vysuší zem... to by možná ani nevadilo, kdyby dodržovali zemědělci, to co dřív - osmiletku - jednou za osm let stejná plodina na jednom místě, takhle je to tříletý a to nestačí na obrodu půdy ... i když ta řepka má tolik škůdců, že prostě ten postřik pesticidy potřebuje, jinak by ani tak škodlivá pro životní prostředí nebyla - když se zaořou její zbytky... jenže ta rozpínavost...dotace jsou dotace, kdo by pěstoval něco jiného, že... jsou krátkozrací všichni... a mě se chce brečet, protože se začínám bát.. ne kvůli sobě, já už to tady nějak v tom otráveným světe dožiju, ale kvůli vnukům a všem, kteří přijdou po nás... 

 

kočko, neboj, já už přežiju všechno

 

kví, i já táááááááááááááááááááááákhle - takže vidíš, že já víc!

nic z řepky a Polska mi nesmí do baráku... a může za to EU a ty jejich limity do paliv atd... 

asi umřeme hlady brzy... já chci mít všechno svý, ale má to smysl, když mám za plotem řepku, jak asi ta moje půda vypadá, žejo... jsme v pasti!

sakrblé, dneska jsem nějak nastrašidlo.... 

 

a dík, že ty moje nářky čtete :)

 


krysy si časem vypěstovaly odolnost proti jedům. člověk to taky dokáže...:o)

tip za angažovanost...


Kočkodan
12. 04. 2019
Dát tip
„dysgrafici v gumákách počítaj dotace na řepku…“ Janina dumá, vrah z ní ale nebude, nehelfne na depku...

Gora
12. 04. 2019
Dát tip

Máš na řepku dlouhodobě "spadeno" - taky mi vadí...dříve byl sem tam jeden lán a zdálo se mi to krásné, teď to nemohu ani vidět...


agáta5
12. 04. 2019
Dát tip

přesně!  To je děs..........


Gora
12. 04. 2019
Dát tip

Agát, to by jeden nesměl vyjít z jógových pozic celý boží den, viď:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru