Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní hřiště

16. 04. 2019
25
37
1684
Autor
Umbratica

 

 

Děti odešly -

Na nehybnou houpačku

usedá listí

 

 

Drobky z rohlíku -

Vrabci na pískovišti

dobývají hrad

 

 

Na tobogánu

dovádějí žaludy

Žbluňk do kaluže !

 

 

 


37 názorů

.....já si ty písmenkové obrázky dovedu krásně představit....:-))))))))))


Umbratica
28. 10. 2020
Dát tip

Já si většinu svých haiku vymýšlím, ale ty tobogány v parcích pod kaštany nebo duby jsou autentické. Viděla jsem je v parcích nejednou. Dokonce mám tohle dětské hřiště i na fotkách, když jsem si fotila podzimně zbarvené stromy + grafiti.  ...A díky za típek.


a to je moc pěkné ukládám si i ten Plechový tobogán......děkuji moc...vnoučatům to přijde vhod...:-)))


Umbratica
03. 10. 2019
Dát tip

Pokud bys myslel, že to listí na houpačce ještě stojí za přemýšlení, třeba se mi to ještě podaří časem vylepšit.

"Zlaté parohy" jsou autentické. Asi před dvěma lety nám při noční jízdě lesem přeběhl přes cestu ne jelen ale daněk. Ty "zlaté parohy" ozářené reflektory auta mě napadly prakticky okamžitě a Smolíček za dalších pár vteřin.


snake_01
03. 10. 2019
Dát tip

U toho "se kupí listí" bych snad byl radši za inverzi "kupí se listí", protože to "se" na začátku verše mi tam nejspíš rytmicky vydí, jinak je to ale dobré...

V tom druhém haiku mi vadí ten Smolíček. Zlaté parohy jsou ale krásné a uvěřitelné.


Umbratica
03. 10. 2019
Dát tip

Nemohlo by to vypadat třeba takhle ?

 

Děti odešly -

Na nehybné houpačce

se kupí listí

 

Nevím, jestli si vzpomínáš na moje haiku o jelenovi se zlatými parohy. Kdysi se ti ten nápad líbil, konkrétní řešení ale ne.  Jmenovalo se to  Střípek pohádky .  Nová verze vypadá takto :

 

Zlaté parohy !

Do noci kvílí brzdy

Kde je Smolíček ?

 

Nějaká nová haiku mám na skladě, ale pokud teď smíme zveřejňovat jen pět děl měsíčně, musím dát přednost volným veršům. Pokud by tě ale nová haiku zajímala, dám ti je pod něco do kritik.


snake_01
25. 09. 2019
Dát tip

místo nasedá - dosedá - zruší se tak ta explicitní metaforičnost a přitom zůstane původní potenciál.


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Jsem zvědavá. Jak ?


snake_01
21. 09. 2019
Dát tip

Přišel jsem na to, jak upravit to první haiku, aby se odstranila primární metaforičnost a přitom zůstal potenciál - místo nasedá - dosedá.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Dagmaram, orane,

jsem ráda, že se líbilo.


oran
19. 04. 2019
Dát tip

prvni dve ujdou.


Dagmaram
18. 04. 2019
Dát tip
Jednička, dvojka hezké obrazy :-)

Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

O literaturu ? - To jak komu. Já si jen tak hraju, ale jsem ráda, když mě lidi čtou.


daddy
18. 04. 2019
Dát tip

Jde o literaturu ne? :))


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Lnice,

díky za típek.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Backu,

jsem ráda, že se někomu taky líbí jiné haiku než to první.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Deniblue,

jsem ráda, že se líbilo.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

daddy,

kdo by to řekl, že ted´ na jaře bude mít úspěch tak podzimní haiku ?


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

qí,

ta původní verze byla mnohem hororovější. Bylo to o tom, že kdosi neviditelný se prodral houštím a ted´se houpe na hopačce. Bohužel si nepamatuju smazaná haiku doslovně.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Díky, eucrow.

Listí je chudák. Kdykoli se chce pohoupat, odletí, takže může sedět jen na nehybné houpačce.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Evženie,

k nočnímu pískovišti taky přicházejí kočky a kuny, aby tam po sobě něco zanechaly. Když jsem zimovala na sídlišti, všimla jsem si, že tam ve školních zahrádkách odpoledne potahují pískoviště plachtou.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

aleši,

až se houpačka rozhýbe, listy odletí.


Lnice
17. 04. 2019
Dát tip
*

druhý je super :) /*

Deniblue
16. 04. 2019
Dát tip
Moc pěkné :-)

daddy
16. 04. 2019
Dát tip

První


e.eucrow
16. 04. 2019
Dát tip
pacilo sa. hlavne prve mi sadlo. *

Noční pískoviště, přichází temné postavy, zbydou jen jehly.


děti odešly

houpačku rozhýbává

padající list

 

staré věci nemaž. aspoň se podle nich dá vypozorovat posun ve vývoji...


Umbratica
15. 04. 2019
Dát tip

Tím novým významem, který v mých haiku nacházíš, mohu být jen polichocená. Díky.


zvedavec
15. 04. 2019
Dát tip

nuž, mám tendenciu dávať zmysel Tvojim haiku v takom celospoločenskom význame - mne to zmysel dáva!

 


Umbratica
15. 04. 2019
Dát tip

snake,

děkuji za připomínky. Tenhle malý cyklus jsem zveřejnila už na podzim, ale zase jsem ho smazala kvůli nízkému počtu tipů. Prostřední haiku jsem vyměnila. Původně totiž šlo o půlnoční hřiště a v prostředním haiku byl úplněk - míček na vodotrysku. Tak tedˇuvidím, jestli se inovovaná verze ujme víc než ta před půlrokem. 


snake_01
15. 04. 2019
Dát tip

Jsou to pěkné miniatury, ale pro potřeby haiku bych změnil ten netaforický přístup - každý text je postavený na personifikaci. Mám za to, že by to člo i bez ní.


Umbratica
15. 04. 2019
Dát tip

Diano,

už jsem tady kdysi něco podobného měla, ale úspěch to moc nesklidilo.Dvě haiku jsem tedy přepsala a jedno vyměnila a uvidíme, jak to zabere po půl roce.


Diana
15. 04. 2019
Dát tip

Taky pěkně namalováno :-)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru