Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Houpy hou

20. 04. 2019
18
24
688
Autor
Umbratica

 

 

Leknínový list

kolébá vážku

Už usnula

 

 

Uprostřed rybníka

kvete nejhezčí leknín

pro nikoho

 

 

 

 


24 názorů

Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Já taky umím poslouchat, Evženie.

Když jsem na nějakém večírku(což se mi už stává zřídkakdy), tak sice zpočátku kecám a kecám a bavím společnost, ale ke konci jsem už jen naslouchající vrbou. 


Taky si ráda povídám, ale také více poslouchám.


*

Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Piš mi dál, Evženie. Jsem ráda, když mi píšeš. Ber to tak, že jsem ukecaná a na všechno hned odpovídám ve snaze o dialog. Ráda si povídám s lidmi.


Poslyš, já už ti nic konkrétního psát nebudu.  Tady zřejmě platí: Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Deniblue,

myslím, že pro člověka není moc dobré, když si kvete jen tak sám pro sebe. Leknín má své ctitele - motýly a včely i uprostřed jezera. Mají totiž křídla.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

bestye,

většinou se snažím v haiku dodržet roční období a někdy, jako třeba dnes , publikuji haiku autentická, odpozorovaná ze života před několika dny.

Jindy ale píšu třeba na jaře o podzimu jako třeba v Jiných souhvězdích, která budou zveřejněna v pátek.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

eucrow,

díky za pochvalu.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Štírko,

já v současné době dávám haiku názvy jen proto, že je musím nějak označit. Nemá smysl, abych haiku číslovala, protože jich většinu zase smažu. Ty názvy si lze klidně odmyslet. Jen zřídkakdy je u mne název součástí haiku.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Evženie,

všechno krásné ale není pro všechny. Zámecký park byl obvykle obehnaný vysokou zdí a znám ve svém okolí spoustu zahrad, které jsou obehnané zdí i dnes.


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Diano,

to haiku je taky o tom, že všechno nedostupné si představujeme jako nejhezčí nebo nejlepší, at´ už je to leknín, nebo člověk. Možná, že kdybychom připluli k tomu leknínu na lod´ce, zjistili bychom, že je stejný jako všechny ostatní.


Deniblue
20. 04. 2019
Dát tip
Ráda bych byla uprostřed rybníka a sama pro sebe si jen tak kvetla, moc hezké,tip.

bestye
20. 04. 2019
Dát tip

zelená polepo vodě rozesetážlutá sluníčka

 

krásné jarní obrázky *


e.eucrow
20. 04. 2019
Dát tip
dobra praca. obe sa mi pacia *

Štírka
19. 04. 2019
Dát tip

Zrusila bych nazev haiku... a zmenila treba na Okamžiky...

 


To krásné je pak pro všechny. 


Diana
18. 04. 2019
Dát tip
Krásné. Všechno je pro někoho - jen mít srdce a oči otevřené...:)*

Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Evo,

ano, máš úplnou pravdu. Ten leknín kvete "pro nikoho" jen lidskýma očima, protože vážky, motýli a včely do středu rybníka doletí.


zvedavec
18. 04. 2019
Dát tip

"nejhezčí leknín" je najkrajší, kým ani on sám netuší, že je najkrajší a hlavne kým sa tým nezaoberá a slúži (napr. tej vážke - ale možno aj pozorovateľovi, komukoľvek)


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Leknín je s funkcí vln dobře obeznámen. Umí se krásně houpat.


Danny
18. 04. 2019
Dát tip
Umbratico, já bych ho nechal kvést pro nikoho: taky dokud neexistuje pozorovatel, tak je leknín dle kvantové fyziky vlastně vlnovou funkcí a tím pádem může být ještě krásnější :)

Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Díky,Danny.

Inu, chtělo by to vzít lodičku, vesla a fot´ák a jet se na ten leknín podívat.


Danny
18. 04. 2019
Dát tip
nejvíc líbí to druhé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru