Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mrak nad klášterem

24. 04. 2019
18
18
800
Autor
Umbratica

 

 

Od sochy Buddhy

se odrážejí kroupy -

Úsměv zůstává

 

 

 


18 názorů

Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Buddha je hlavně soucitný a kdyby došlo na atomovou válku, jistě by pomáhal, jak by mohl.

Ale - raději nestraš. Doufejme, že dnes už to nemají velmoci na programu a že Putin Kimovi vysvětlí, jak se věci mají. 


daddy
25. 04. 2019
Dát tip

Budha je jednoznačný i kdyby kosila atomová vàlka :)


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

eucrow,

díky za tip.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Alegno,

taky bych byla ráda, kdyby mě nic nerozházelo, ale pořád mě ještě ledacos rozhází. Ale už je to se mnou asi lepší než dřív, nebo mi to tak aspoň připadá.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Lnice,

díky za hvězdičku.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

daddy,

Buddha je vždycky jednoznačný. Je pozitivní.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Andělko,

kamenný úsměv zůstává tak dlouho, dokud se nerozpadne kámen. Bylo by krásné, kdyby nám náš úsměv taky zůstal na rtech, dokud se nerozpadneme v prach.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Diano,

přesně tak. Buddhu nic nerozhází. To je jedna z jeho nejpodstatnějších vlastností.


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Snake,

tohle je klášterní Buddha a mniši berou jeho úsměv jako vzor životního postoje. Já jsem se osobně s buddhistickými mnichy (japonskými) setkala jen v devadesátých letech, když šli pěšky přes naše území u příležitosti výročí zničení Hirošimy.  Delší dobu ale znám jednoho hinduistického mnicha (Čecha), který žije střídavě v Indii a tady. Ten je také neustále vysmátý a přívětivý a ještě se nestalo, že by někdy měl špatnou náladu.


e.eucrow
24. 04. 2019
Dát tip
super *

Alegna
24. 04. 2019
Dát tip

Dianka to vyjádřila vtipně, přidávám se :-)


Lnice
24. 04. 2019
Dát tip
*

daddy
24. 04. 2019
Dát tip

:) tak to je jednoznačný


Andělka1
24. 04. 2019
Dát tip

Aktivují se jím totiž za ušima  tzv. body blaženosti...a to je příjemné.A z hlediska psychicky-duše ..je to i o té buddhovské  " roli Pozorovatele". ÚSMĚV ZÚSTÁVÁ.


Diana
23. 04. 2019
Dát tip

Budhu nic nerozhází :-)*


snake_01
23. 04. 2019
Dát tip

Tohle je vlastně dost povedené... trochu mi tam sice vadí ten Buddha jakožto "cizokrajné klišé", ale na druhou stranu chápu, že sošku Buddhy má dnes kdekdo doma nebo na zahradě, takže proč ne...


Umbratica
23. 04. 2019
Dát tip

Díky za típek ,Danny. Tohle haiku je trochu ošemetné. Předpokládá totiž, že čtenář zná sochy Buddhy v budhistických klášterech a ví, jak vypadá buddhovský úsměv. Myslím si, že ty ale víš, jak ty sochy Sidárthy vypadají.


Danny
23. 04. 2019
Dát tip
jeden "buddhovský" úsměv: ":)" a Tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru