Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skoč si, babi

Výběr: snake_01, Gora, atkij
27. 04. 2019
26
39
2967
Autor
Umbratica

 

 

( Skoč si, babi )

 

Domov důchodců -

Na dlažbě dětskou rukou

křídový panák

 

 

( Dva světy )

 

Golfové hřiště -

Za plotem v jarní trávě

lán pampelišek

 

 

( Bylo tu - není tu )

 

Tady stával dům !

Lávka přes potok vede

už jen do kopřiv

 

 

 


39 názorů

Umbratica
06. 05. 2019
Dát tip

Myslím, že tak nečekané vítězství to zase nebylo. Prý za ním stojí jakýsi oligarcha, který zaplatil kampaň a jehož jméno jsem úspěšně zapomněla. Ten oligarcha jistě už nakuká panu prezidentovi , co má dělat.


Jsa kamarádem, adoptivním otcem, kmotrem ... několika Ukrajinců a Ukrajinek, vím od nich, že jsou zmateni a vůbec netuší, co se dá od nového prezidenta čekat. Prý i on nemá tušení, co bude dělat, protože, rozjek kampaň jako hru ... a ... stalo se nečekané - vyhrál  


Umbratica
02. 05. 2019
Dát tip

Radovane,

kéž by to tak na Ukrajině bylo. Myslím si, že zvolení komika prezidentem je tragikomedie.


Umbratica
02. 05. 2019
Dát tip

Místo panáka tam třeba budou domečky, květinky a sluníčko. Barevnými křídami. Dneska tam jdu, tak uvidíme.


Pršelo, panák asi není. Já se chodím proskočit do Penny, tam je panák namalovaný stále. :-)


Pád do zapomnění se mi líbí ...

 

Lenin v kopřivách

vesničané zvládli strach

kostel vstal z trosek

 


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

vk,

to třetí haiku je jen prostý popis skutečné situace. Je to ale jen vzpomínka na zážitek v minulosti. Tu vzpomínku mi obnovilo v hlavě jedno Valachovo haiku.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Markel, díky za hvězdičku.

 


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Luzz,

domov seniorů je v hustě obydlené ulici, kde je dětí spousta. Před hlavním vchodem je velký plácek vydlážděný zámkovou dlažbou, kde se dobře jezdí na kolečkových bruslích a na skateboardu.  O tom už jsem taky psala.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Radovane,

ten tvůj zážitek z Ukrajiny je supr. Chtělo by to zpracovat to jako povídku. Život někdy předvede to , co by nevymyslel ani spisovatel s velko fantazií.

Ten Lenin tváří v blátě mi zase připomenul jedno mé hřbitovní haiku, které tady možná ještě zveřejním oficiálně :

 

Pád do zapomnění

 

Obličej v mechu -

Z listí břečt´anu trčí

andělská křídla

 

 


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Radovane,

když už jsme u těch koulí... Chybí stejnojmenná soutěž. Jednou už jsem v ní byla druhá, tak bych ji chtěla konečně vyhrát.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Alegno,

hravá jsem možná někdy až moc, o čemž svědčí třeba mé odpovědi R.L. a Andělce. A díky za típek.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

atkij,

moc děkuji za výběr a za příznivou kritiku.

Ano, tím třetím haiku jsem navázala na Valacha, protože on mi připomenul jedno konkrétní zbořeniště. Dům, který stál pod lesem na kraji obroského starého sadu. Dnes je z něj jenom hromada suti zarostlá kopřivami uprostřed zplanělých angreštů. 


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Andělko,

třetí verš by taky mohl znít : Skočte si, baby . Ale to by bylo strašlivě nekorektní a eidžistické.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

daddy,

nejlepší trojka je ruská trojka. Ale švédská trojka prý taky není špatná.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Romane,

jedna z bláznivých verzí toho haiku vypadala takhle :

 

Křídový panák

před domovem důchodců -

Tak si skoč baby ! (babi)


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Díky Diano. - Tři hvězdičky - to už jsem nadporučík !


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Evženie,

díky za típek.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Čudlo,

díky za hvězdičku a za stálou přízeň.


Umbratica
29. 04. 2019
Dát tip

Evo,

díky za tip.


vk
29. 04. 2019
Dát tip
to posledné má silu

Markel
28. 04. 2019
Dát tip

*


Luzz
27. 04. 2019
Dát tip

nejvíc ta první... (kdo opravdu nakreslil toho panáka? :))

druhá je pro mě jaksi laciná.

třetí fajn. a kopřivy tak hezky voní.


Člověče, sorry, že ještě votravuju,ale připomněls mi tou lávkou směřující do kopřiv, silný zážitek:

před dvěma lety jsem byl pracovně asi po šesté na Ukrajině. bylo kousek jižně pod oblastí, kde se bojuje. 

Chudá vesnice, polozbořený kostel. velmi blízko fronty, kde se bojuje s Rusy a separatisty.Ten kostel se rozhodl kněz, misionář, obnovit. pro místo setkávání, pro obrodu vztahů a hodnot, pro porážku strachu a beznaděje.

Když do něj kněz vstoupil, uviděl vprostřed sochu Lenina v nadživotní velikosti. Ptal se lidí, proč tu máte v kostele Lenina, řekli mu: Bojíme se, že rusové prorazí frontu a když tu najdou Lenina, nechají nás na živu, protože Putin Lenina obdivuje.

Kněz jim řekl. Nemůžu tady obnovit vztahy, víru, naději a lásku, pokud tu ta socha bude... rozmyslete si, co chcete.

Vesničané, spolu se starostou chvíli přemýšleli a pak všichni zvedli sochu, vynesli ji ven a hodili do kopřiv. Stál jsem u ní, jak tam leří obličejem v bahně.

Dnes je ta vesnice sjednocena. Je opraven kostel (byl jsem u toho, když několik čerstvě abstinujících narkomanů a pár válečných invalidů, kteří se v zoufalství vrhli na vodku - opravovalo střechu), funguje tam obchod, bazar, lidi si pomáhají, mají charitu pro utečence z oblasti bojů, pro své chudé, pomáhají starým a bezmocným. mají fungující řemeslnou dílnu. Mluvil jsem s mnohými a řekli mi, cítíme se jako rodina. 

 

 


má to:

 

koule

nápad

neotřelost

kvalitu ...

... koule už jsem říkal?

 

nadpisy se mi líbí, je to autorský postřeh, který má potenciál dokreslení, takže proč ne?!


Alegna
27. 04. 2019
Dát tip

hravost :-)


atkij
27. 04. 2019
Dát tip
Nejvíc se mi líbí druhé golfové hřiště. Třetím jsi navázala na Valacha1 v jeho poslední sérii. Taky pěkné.

Andělka1
27. 04. 2019
Dát tip

Co by si babi i baby neskočily...a dokonce spolu...hi...hi..tak vidím pokračování toho nedokončeného..


daddy
27. 04. 2019
Dát tip

dobrá trojka :)


Diana
26. 04. 2019
Dát tip

Všechno moc pěkné, výstižné! ***



Čudla
25. 04. 2019
Dát tip

/*


zvedavec
25. 04. 2019
Dát tip

tip


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

Goro,

děkuji za výběr i za chválu.  S těmi nadpisy máte oba pravdu, být by tam nemusely.

Pořád neprší a tak ten křídový panák je před domovem už pěkných pár dní. Je tam zámková dlažba a tak možná to samé dítě počítalo dlaždičky tak, že si na ně psalo neumělou rukou čísla. Zastavilo se to u čísla 324  (jaká trpělivost !) , ale těch dlaždiček tam jsou tisíce.


Gora
25. 04. 2019
Dát tip

Dětská ruka by mi taky nechyběla, Um... skvělé, a nadpisy /podnadpisy/ myslím zbytečné...


Umbratica
25. 04. 2019
Dát tip

snake,

děkuji za výběr.  - S těmi nadpisy máš v podstatě pravdu. Nemusely by tam být. Ta haiku by fungovala i bez nich. Původně jsem chtěla všechna ta haiku uveřejnit samostatně ,ale nečekaná tipová žeň mi umožňuje publikovat na hlavním panelu dál a dál a tak v dubnu zveřejňuji všechno, co mám momentálně na skladě.

Jediné haiku, které je na nadpisu bohužel závislé, je " Souostroví leknín". To je haiku opravdu autentické. Máme jezírko s lekníny a delší dobu jsem se pokoušela popsat reálnou situaci, kdy na listech leknínu jsou mravenci (kvůli mšicím, které jsou i na leknínech) a jak vítr listy spojuje a rozpojuje,stávají se z nich malí Robinsoni. 


snake_01
25. 04. 2019
Dát tip

Trochu mi tam vadí ty (nadpisy), přijde mi, že jsou zbytečné, ale texty se povedly, zvláště 1 a 3. Nejvíc na mě zapůsobila 3 - to ohlédnutí se po letech a čirý moment překvapení... V jedničce je sice mírně spekulativní ta "dětská ruka", ale myslím, to už by bylo hnidopišství :o)

Mně se to velmi líbí!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru