Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-04 (duben 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 05. 2019
0
19
3229

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2019

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v dubnu 2019 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |K3|Go|Re|bi|Vi|Ja|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .|ra|dr|xl|ga|ni|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .|um|ey|n |na|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .|6 | .|
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+
1. Promiň, tati . . . ./ Luzz . . . | .| 3| 1| .| 3| 3| .| =10 bodů
2. Ráno v lepším světě / Janina6. . | 2| 2| 3| .| 2| .| .| = 9 bodů
3. Ištar . . . . . . . / Ozzozorba .| 3| .| .| .| .| .| 3| = 6 bodů
3. Dominikova reálná představa / K3 | .| 1| .| 2| .| 1| 2| = 6 bodů
4. Žlutej pes . . . . ./ Gora . . . | 1| .| .| 3| .| .| 1| = 5 bodů
5. Doktorské ruce . . ./ Redrum . . | .| .| .| 1| 1| 2| .| = 4 body
6. Jako sen . . . . . ./ bixley . . | .| .| 2| .| .| .| .| = 2 body
7. Bramborový dědek . ./ Johanakrupa| .| .| .| .| .| .| .|

 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za květen 2019, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do pondělí 20. května můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Promiň, tati autora Luzz
Jako sen autora bixley
Bramborový dědek autora Johanakrupa
Dominikova reálná představa autora K3
Ráno v lepším světě autora Janina6
Žlutej pes autora Gora
Ištar autoraa Ozzozorba
Doktorské ruce autora Redrum

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE DUBNOVÝCH prozaických děl

 

Do středy 8. května můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v dubnu 2019.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Promiň, tati autora Luzz
Jako sen autora bixley
Bramborový dědek autora Johanakrupa
Dominikova reálná představa autora K3
Ráno v lepším světě autora Janina6
Žlutej pes autora Gora

Ištar autora Ozzozorba

Doktorské ruce autora Redrum

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


19 názorů

Johanakrupa
24. 05. 2019
Dát tip

Ač se má povídka neumístila na předních místech, jsem ráda, že jsem se mohla zúčastnit a že mé dílko bylo vůbec nominováno. Je to alespoň motivace, dále se ve psaní zdokonalovat a hlavně pobavit čtenáře.


K3
22. 05. 2019
Dát tip

Myslím to všeobecně, Luzz, nic osobního. Čím víc hlasujících, tím víc soutěž získává na kvalitě. Ko chce psát, měl by se snažit i hlasovat. Třeba i jenom pro sebe, je to dle pravidel a mně by to určitě nepohoršilo:).


Luzz
22. 05. 2019
Dát tip

k3, nevím úplně, jestli tvůj koment byl i pro mě... pokud jo, tak - já nepsala, že mě bavilo hlasování, ale že mě bavily komenty...

s tím hlasováním samotným - jako že by měli nejméně všichni zúčastnění... mě třeba v tomto kole žádná povídka neoslovila natolik, abych pro ni hlasovala... no a hlasovat pro sebe asi nebudu, že jo :)

(anebo bych vlastně mohla, ale asi by se to nesetkalo s pochopením :))


K3
22. 05. 2019
Dát tip

Hasovat by měli nejméně všichni zůčastnění. Bylo by to ještě zábavnější:).


Luzz
21. 05. 2019
Dát tip

dík všem. docela mě bavilo číst vaše komentáře :)


K3
21. 05. 2019
Dát tip

I já gratuluji spolubojovníkům.


Janina6
21. 05. 2019
Dát tip

Gratuluji Luzz, K3 i Ozzozorbovi :-) a díky všem, kdo (nejen pro mě) hlasovali a četli, myslím, že to bylo dost povedené kolo.


Gora
21. 05. 2019
Dát tip

Blahopřeji všem čtyřem autorům na prvních třech místech...


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2019


Lakrov
20. 05. 2019
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Ištar autora Ozzozorba:  Dobře se to čte, od začátku to má zvláštní atmosféru a po chvíli si říkám, že je to možná další text spadající do (na Písmáku chybějící) kategorie reportáž. Epizoda z casina je dlouhá tak akorát, aby v kontextu se ostatním nepůsobila nepatřičně a po jejím skončení si uvědomuji, že už to není jen reportáž. Poutavé čtení to ale stále je. Závěrečný objev pokladu je hezké překvapení.

2. Dominikova reálná představa autora K3:  Zaujalo mě to tím fantastickým námětem a jeho "promítnutí" do lidského (tedy spíš dětského) života. Dvě až tři první stránky se čtou místy obtížně, některá souvětí jsou přiliš obsažná a dlouhá, ale pak už je to lepší (nebo se mi povedlo si na to zvyknout), takže čtu "jedním dechem". Oceňuji též výběr "filmových kulis", jimiž je celá ta fantazie ilustrována. Tušení, že se ta fantazie obrátí v "rodinný příběh" přichází spolu s rozhovorem o rodižích, jež chlapec nepoznal. A na závěr připouštím, že slohové ztvárnění (úvodních) pasáží, které mi nesedly, je možná autorův záměr.

3. Žlutej pes autora Gora:  Ani nevím čím, ale líbí se mi to. Snad tím postupným dávkováním informací, protože přesto, že se vlastně jedná o "užvaněnou miniaturu", nepůsobí to tak, a dobře se to čte.

 

 

OSTATNÍ: Následující dvě prózy byly v mé zúžené pětici, u níž bylo těžké se rozhodnou, která díla dát na bodová místa a která až za ně:

Jako sen autora bixley:  Jak roztomilé :-) Špalíček a Písnička -- opravdu si tak ti dva říkali, nebo je to jen autorův výmysl? Tu operu neznám a po dočtení toho začínám litovat.

Doktorské ruce autora Redrum: Když pohlédnu na posuvník, zaleknu se délky textu, ale po necelé stránce už vím, že té (délky) se bát nemusím. Je to napsané prostupně, srozumitelně, místy je to myslím až strhující. Snad jen ve střední časti textu mám dojem, že jsou některé věty přiliš sdílné, obsáhlé (jedná se snad o kapitolu 24. srpna 1944), ale celkový dojem po dočtení je dobrý.

 

MIMO:

Ráno v lepším světě autora Janina6:  Líbí se mi ten začátek s kosem, ale po chvíli se děj posouvá do jiné polohy, jejíž souvislost s tím kosím úvodem je pro mě těžko chápatelná. Momentka všedního dne se sci-fi nádechem... který není zas až tak sci-fi, ve větších aglomeracích.

Promiň, tati autora Luzz:  Přijde mi to spíš jako soukromá zpověď, než jako povídka  (po dočtení zjišťuji, že se jedná o miniaturu) a na můj vkus  se to stále točí kolem jednoho tématu (jak taky jinak), než že by to mělo  aspoň náznak nějaké "linie" -- dějové nebo myšlenkové.

Bramborový dědek autora Johanakrupa  Je to zajímavý nápad, tahle "mysteriozní bajka", mohu-li to tak označit, protože ač námět i děj (jimž je ten námět předkládán čtenářovi) onomu označení odpovídá, způsob, jímž je text napsán se k tomu nehodí. Text působí tak nějak školometsky, místy možná "starodávně" (což je snad autorův záměr), ale místy je text zas až "protokolárně podrobný". Takže ten text, ač ne nijak dlouhý, vyvolává ve čtenářovi proměnlivé nálady (což sice může být místy autorův záměr, ale místy je to spíš nevypsanost nebo nedostatečnost dodatečné autokorektury). Třeba ta akční scéna (při konzumaci brambor) je něco mezi hororem a komedií, což, domnívám se, autorův záměr nebyl. Pokud se nanjde převaha čtenářu, kteří to, co já kritizuju, budou naopak obdivovat, pak bude snadné s tím textem ještě dále pracovat.


Janina6
16. 05. 2019
Dát tip

Omlouvám se, že jsem s hlasováním váhala tak dlouho. Je pro mě těžké ne snad jednotlivé texty nějak zhodnotit, ale srovnávat je mezi sebou. Protože když vedle sebe postavím miniaturku, byť i skvěle napsanou, a dobře zvládnutou rozsáhlou povídku, byť i s drobnými nedostatky, která z nich je „lepší“? Nevím. Každá je něco jiného. Obávám se, že miniatury (včetně té mojí) se s těmi „opravdovými“ povídkami nemohou měřit. Asi by si zasloužily nějakou speciální kategorii, kterou v téhle soutěži ovšem nemáme. A tak nakonec body dávám takhle:

  1. Promiň, tati  - Luzz
  2. Doktorské ruce  - Redrum
  3. Dominikova reálná představa  -  K3

„Promiň, tati“ se mi zdá po všech stránkách povedená – námětem, stylem, čtivostí… plus takovým tím vnitřním přesahem, co člověka donutí nad ní ještě dál přemýšlet. U „Doktorských rukou“ bych vyzdvihla v první řadě dobře zvládnutou a promyšlenou kompozici, což v podstatě platí i o „Dominikově reálné představě“. Smekám pomyslný klobouk, protože napsat dlouhou povídku tak, aby od začátku do konce „držela pohromadě“, není nic jednoduchého. U Redrum se mi líbí, že její hlavní postava prochází i určitým vývojem. „Ištar“ byl také zajímavý, i když nakonec bych si asi raději než povídání o vzniku příběhu přečetla ten příběh samotný… „Jako sen“ i „Žlutej pes“ jsou kouzelné drobnosti, pro které už mi nezbyly body… a úplně špatně napsaný není ani „Bramborový dědek“, nápad má a rozhodně to není nuda.


bixley
12. 05. 2019
Dát tip

1. Žlutej pes autorky Gora

2. Dominikova reálná představa autora K3

3. Doktorské ruce autora Redrum

Žlutej pes na malé ploše krásně vystihuje vztah opuštěného člověka ke zvířeti.

Dominikova reálná představa se pohybuje mezi realitou a jakýmsi filmovým virtuálnem a udržuje čtenáře v napětí.

Doktorské ruce netradičně zpracovávají cestu za osobním snem na pozadí válečných událostí.

 


Redrum
11. 05. 2019
Dát tip

1. Ráno v lepším světě autora Janina6

2. Jako sen autora bixley

3. Promiň, tati autora Luzz

Ráno v lepším světe - Velmi dobře napsané, srozumitelné, dobře se to čte, nenarazila jsem na pravopisné chyby ani na věty, které by mi nějak "neseděly". Celá ta scéna je moc dobře vyobrazena a dotýká se aktuálního tématu. Navíc je to tak správně tragikomické :)Jako sen - Milé, je to prakticky jen dialog, takže se to lehce čte a je to hodně živé. Líbí se mi, že je to založené na skutečných historických postavých.Promiň, tati - Syrové, upřímné. Líbí se mi odlehčené popisy ostatních členů skupiny. Patos, který se v textu občas objeví autorka vzápětí sama shodí, takže ta výpověď alkoholičky nepůsobí nijak ufňukaně.


Gora
10. 05. 2019
Dát tip

1. Promiň, tati autora Luzz

2. Ráno v lepším světě autora Janina6

3.  Dominikova reálná představa autora K3

 

Promiň, tati je text napsaný kultivovaně a nedá se mu nic vytknout, volím na 1. místo i jako projev sympatií k odhodlání dívky bojovat s "genem alkoholismu".

Ráno v lepším světě jsem již komentovala, "vize budoucnosti" je skvěle zpracována - nechybí humor a trocha "husí kůže".

Třetí místo bych potřebovala mít dvakrát nebo třikrát, nakonec zvítězil Dominik - originálně a solidně zpracované dílko s humanistickým přesahem, ráda bych je někdy četla zpracované do novely, to téma je určitě nosné...

 

 


K3
10. 05. 2019
Dát tip

1. Ištar - Ozzozorba

2. Ráno v lepším světě - Janina6

3. Žlutej pes - Gora

Do poslední chvíle jsem to měnil. Nakonec jsem se rozhodl takhle. Ištara jsem zvolil pro jeho zvláštní náladu a náročnost, přiznávám, že jsem přihlédl i k délce textu. Ráno... jsem dlouho chtěl dát do čela, libí se mi poetika s kosákem i nádech fantazie budoucnosti a je to, myslím, nejvytříbenější text. Žlutý pes je zajímavý pohledem vyprávění. Zaujaly mě ale i první tři texty v seznamu. Svým tématem asi nejvíc, dost kritizovaný, Bramborový dědek...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru